Автор Тема: Ето плана на РАСН в ТТ  (Прочетена 155993 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12281
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #90 -: 26 Май 2010, 09:44:43 »
 :scratch_ones_head: :scratch_ones_head: :scratch_ones_head:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12281
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #91 -: 31 Май 2010, 14:35:39 »
Мдааа, вашите коментари тук и насън,както и "заяжданията" ми помагат , ноо.... :hi:
Ами хвърлихте ме в дълбок размисъл... :scratch_ones_head:
Та отново чертая...и ще ви го покажа скоро. :on_the_quiet:

Междувременно ето един вариант, произлезнал от последния качен тук, но като се вгледате , че има основно предимство - доста наподовява всъщност първоначалната идея от 2005 г.мутирала през 2008 г - май месец .То си става нещо като юбилей...на един започнат ...план.
 А можеше да е макет, ама така е в живота - едно искаш , пък нуждите да направиш нещо друго,те притискат Иво.  ;)
И струва ми се че с ваша помощ момчета резултата е налице - поне всяка събота се кефим заедно, нали!?!!!
 :dance1: :dance1: :dance1:

Та предпоследния план има и едно "гадно" условие! :bad: :sarcastic:




Вече няма офис коловози, и подземното развитие е понамалено значително.
Имам само два разменни коловоза за всеки овал (вътрешен и външен).
Отклонението за второстепенния клон вече излиза от първи главен "коловоз", след завъртане през тунел преминава по мост над реката която тече и под западната част на цялата централна гара.
Следва ново изкачване, разменната спирка за вилната зона и виадукт , който освен че е над линия е и над мост и съответно влак.
Те това му казвам аз , фльонга Зазо!!! При това каква перфектна визия би имала на макета!?!?!!!



После пак тунел за да завърши изкачването до планинската гара с познатия ви вече дърводобивен коловоз.



Кръговото депо вече не е от 1-ви коловоз,  пък и е по-малко...и тук не съм сигурен , че наистина ще се събере. :scratch_ones_head:

Обачееее...има много по-добри глухи коловози за товарната тракция. :dance1:
Както и доста повече място за зелен ландшафт.
 :yahoo:
А ето какво става когато не се внимава с чертането ...  :blush2:
 :swoon: :sarcastic:


Така , макар и междинен вариант , отново очаквам вашите коментари.
Шатци , сигурно ще скочи , къде му отиде офис-макетния коловоз!?!!
Но все пак да си каже тежката дума.
На Жоро ще кажа, че както сигурно е видял , върнах средния (по оста) на централната гара , транзитен коловоз, но все пак смятам "Турист-експреса" , да има едно спиране (все едно е на Русе) - най-малкото да откачи парната машина БР-23/35 и да закачи нашата серия 06!
То вярно, парната е немска машина, нашата я няма в ТТ (все още се ... ;) :spiteful:) та и Русе не е между Германия и България, но така или иначе експреса ще спира!
Друго да ми кажете господине! :search: :buba: :buba: :victory:

А ако някой още се включи с критика , коментар или идея, да казва доде е време.
Чертая  :spiteful: :spiteful: :spiteful:
После ще е късно!!! :beee:
Ще се прави!!! :good:

ПП.И ако някой пак не е в час с темата и почне да ме пита ,
 "ама къде са ти сградите и шосетата?",
или
"що не ти пасват някой места"",
или пък ,
"така без кьораво дърво ли ще е?".
да ме прощава , но отговор няма да дам ,
 щото изтърках зъбите от едни и същи обяснения вече!!!
 :hi: :sarcastic:

... ;D ;D ;D ;D ;D :search:
« Последна редакция: 31 Май 2010, 14:41:22 от pach »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1704
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #92 -: 31 Май 2010, 14:48:31 »
Племене, то всичко де що си начертал до тук е супер и ти пожелавам час по - скоро да започнеш да чукаш, тракаш и прочие! Но ме притеснява следната ситуация: дойда ти на гости и донеса моите парни локомотиви BR 23 и BR 35, заедно с осемте пътника, е те тогава влака няма да може да се събере на гарата, какво ще правим тогаз?  :lol:
Айде със здраве до 05.06.3020 год. в клуба след 13.00 часа! :drinks:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12281
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #93 -: 31 Май 2010, 14:52:47 »
Че твойте пътници да не са по - дълги от мойте ,та да не се съберат!?!?! :haha: :haha: :haha:

Нали точно за това коловозите са максимална дължина тук - над 1880 мм - поне два от тях.
Пък ако "бургасеца" ти е по-дълъг, ще правим както Жоро казва - само транзитно преминавана по средният коловоз.
Впрочем ти четеш ли си въобще ЛС-то?
 :bb2:

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1704
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #94 -: 31 Май 2010, 15:05:00 »
Чета ги, и още как! Като се видим, ще говорим! :yes:

Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1163
  • Рейтинг: 177
  • HO, София
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #95 -: 31 Май 2010, 15:18:28 »
Ако трябва да дам моето мнение - гласувам за този вариант:


Харесва ми разположението на трасето върху макета
и цялостното оползотворяване на пространството...  :good:


schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #96 -: 31 Май 2010, 15:37:07 »
Цитат на: pach link=topic=466.msg42065#msg42065 date=1275305739

Шатци , сигурно ще скочи , къде му отиде офис-макетния коловоз!?!!
Но все пак да си каже тежката дума.


... :good: добро е
...колкото за " офис-макетния коловоз"...с едно леееко изтегляне на гарата в северна посока(..чрез превръщането на 1-ви - в челен коловоз-примерно)
...и връзването на пътя от дърводелната с останалата част на гарата(нали и товарни влакове ще се движат до там..)
ще освободиш място и за него ...със спускане на единия(външния от дясно)път, ще излиза  от тунел пред реката  ...и ще се мушне под депото , след това -изкачване и излиза отляво на гарата.... Така ще удължиш единия път.

П.П.
...от ляво аз бих боцнал един портален кран...(или посредата...да е по-близо до депото) за разтоварване на въглищата...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12281
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #97 -: 31 Май 2010, 16:03:45 »
Лелеее ... и Батегойко харесва повече "онзи"!!!
Благодаря ти за мнението! :hi:
 Шатси  ...ти си лош...лош...лош... :pleasantry:
Е как можа сега така? :swoon:
Това за първи главен глух коловоз си е направо трепач (подобно като на Яско гарата) и изходен за второстепенното трасе...си е "убиец"!!! :good:
За външният овал да се спуска, през офис коловоза и да се издига пак - не е лошо но тогава в горния край (спускане/изкачване) трябва още една релса или още 43 мм от северния ръб на макета за цялата релсова фигура.
Офис коловоза обаче ще "свие" и без това тясното място около депото.
И ще открадне цели два глухи коловоза!?!?!!!!
А портален кран трябва да има точно на тях (но нямам чертежа му в 3D вид).
Но,това със "стартов" коловоз за влаковете към горните гари , доста ми харесва.

ПП."Лоши" хора...аз чертая разновидност на този:


Но повечето от вас харесват този:


Накрая ще подобря и единият и другият съгласно "най-новите" ми и "последни" виждания, както и ще се съобразя със всички съвети , които ми дадохте и давата по тези планове и ще пусна двата модела да се "състезават" - щото аз вече нямам сили да избирам - и двете сами като дечица...
 :hi:

Още нещо или някой... :search: :search: :search:
 ;D ;D ;D

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #98 -: 31 Май 2010, 16:11:34 »
Цитат
Офис коловоза обаче ще "свие" и без това тясното място около депото.
И ще открадне цели два глухи коловоза!?!?!!!!

...Няма да го свие (той се мушка под депото...)-дори напротив - ще имаш място и за един глух коловоз до него....
...чети по внимателно:
местиш цялата гара на север(Със се депото и глухите коловози!)

Цитат
трябва още една релса или още 43 мм от северния ръб на макета за цялата релсова фигура.
...имаш място - ще свиеш подземната гара по-навътре...или ще имаш само по два коловоза на път...решение ще се намери-стига да има желание...
« Последна редакция: 31 Май 2010, 16:17:55 от schatsi »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12281
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #99 -: 31 Май 2010, 16:19:24 »
...аз чета , но обясних , че от север имам необходимост от още 43 мм ширина , за да мога да спусна и изкача външния овал, който на юг минава като офис коловоз.
Тоест няма толкова място (не че няма, но става много ... :prankster:).
Тоест в най-добрия случай, ако успея на север да слезна/кача овала, то на юг положението остава непроменено и за да отворя място за офис коловоза , ще трябва да отрежа средната южна част, където ще се вижда офис коловоза. Тоест двата глухи коловоза до депото отиват на.... :dirol:
 :hi:
Желание има , ама пусто само моделистка душа не стига...иска и мястооооо!
 :scratch_ones_head: :lol: :lol: :lol: :drinks:
« Последна редакция: 31 Май 2010, 16:21:08 от pach »

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #100 -: 31 Май 2010, 16:35:10 »
 :blind:


:to_keep_order:
Цитат
Цитат
Офис коловоза обаче ще "свие" и без това тясното място около депото.
И ще открадне цели два глухи коловоза!?!?!!!!

...Няма да го свие (той се мушка под депото...)-дори напротив - ще имаш място и за един глух коловоз до него....
...чети по внимателно:
местиш цялата гара на север(Със се депото и глухите коловози!)
« Последна редакция: 31 Май 2010, 16:37:44 от schatsi »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12281
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #101 -: 31 Май 2010, 16:48:47 »
Ще извъртя довечера едно проба на томва нЯщо приятелю, но горе и сега нямам място , а ти ми го "взе" с това качване на север...
И сега като гледам, глухия коловоз е подходящ като при Тано, само за мотриса, щото ако от планината се спусне товарен влак , що ще го праи на гарата до началника и.
Тоест с маневри , при това с напускане на гарата в междугарие , ще трябва да стига до разтоварищата...
Нещо пммммм .... :scratch_ones_head:ще го мисля довечера...
 ;D ;D ;D

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1013
  • Рейтинг: 259
    • bgrail.info
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #102 -: 31 Май 2010, 18:23:50 »
Цитат на: topalov link=topic=466.msg42084#msg42084 date=1275318337
Не съм специалист, но по мои наблюдения и по разни четива така наречения ТРАНЗИТЕН коловоз не трябва ли да преминава само през правите участъци на стрелките? А при кривите стрелки да минава само по външната им дъга?
Освен в редки случаи, където това е трудноосъществимо или няма транзитни влакове, винаги главният коловоз е по правите клонове на всички стрелки.
В макетите обаче често хич не е удобно да се строи прав коловоз, заради максималното пестене на място. А и съвсем не са прецедент гари (дори на двойни линии), където няма прави коловози.

eurostar

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Рейтинг: 84
  • N-scale, Era V+
    • Rexx Design Studio
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #103 -: 31 Май 2010, 23:40:24 »
Pach, като махнем повечето невидими части, остана нещо сравнително семпло:



Всъщност, не знам точно какви са ти размерите на макета. Това с 2,5% наклон ми се струва много съмнително... особено при последната крива в планината.
« Последна редакция: 01 Юни 2010, 07:37:01 от eurostar »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12281
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #104 -: 01 Юни 2010, 08:54:25 »
 :scratch_ones_head: :scratch_ones_head: :scratch_ones_head:


Цитат на: topalov link=topic=466.msg42084#msg42084 date=1275318337
:)

... защо не вземеш да направиш на макета една "издатина" на юг и без да местиш нищо на север, да прекараш един ОФИС коловоз на ниво -1? Мисля, че няма да засегне много мястото!  :scratch_ones_head: Издадената част може да бъде само на ниво -1, а горе да оградиш с парапети.

...

Това е толкоз гениално, че човек се чуди как не го е "изнамерил" той самия.
Да,да...ама не. Защото принципно и пожелателно е макета да е компактен , най-малкото защото ще е сгъваем към стената която му се намира от север. В три части на шарнири и оси в непосредствена близост до ръбъ на основота в северната си част.
Тоест, и без това на запад (зад планинската гара) е предвидено едно единично или двойно тунелно порталче, от кедъто ще се прави връзка с два/три преносими модула в ТТ.
В началото на темата те се виждат (два модула)  като една петколовозна бчелна гара с трансбордьор в западния и край.
А ако след спускане на макета в работно състояние, се подкачва още един допълнителен офис коловоз, май става прекалено сложно и претрупано.
Но все пак , и тази идея е пусната да се "търкаля" по масата - може пък и да потрябва.
Цитат на: eurostar link=topic=466.msg42089#msg42089 date=1275338424
Pach, като махнем повечето невидими части, остана нещо сравнително семпло:



Всъщност, не знам точно какви са ти размерите на макета. Това с 2,5% наклон ми се струва много съмнително... особено при последната крива в планината.

Размерите на макета ги има на плана 320 х 120 (125) см . Наклона в "слабите" си части е 2,5 %, в по - стръмните достига до 3 % . При това разстоянието м/у етажите е 70 мм при необходимост по стандарти за електрическа тяга - 59 мм.
Тоест аз имам запас от 11 мм и ако добавим , че не карам електровози, запаса ми ще стигне до 20 мм. Тоест няма да се налага да "крия" нисък етаж над порталите на тунелите с "изкуствени" хълмове които да удебеляват планините там, нито пък с гори и храсталаци също.
Да това което си направир Жорж, наистина е по-семпло и съответно по-бързо за изработка, но ако нямам подземните нива ,на тази площ, тогава семплото става загеба на пространство...И тогава къде ще си карам влаковете? То половината ми ще остават на витрините ? (за радост на някой доброжелателни елементи).
Даже така закрит...по скоро премахнат офис коловоза, мен първосигнално веднага ме засърбя да пусна там една нормално развита товарна гара.
...или както казах вече няколко пъти (ако перефразирам Зазо с "тресящата го гигантомания") тежка е моделистката съдба, щото иска ако може целият свят да го свие до размерите на макет!!!

 ;D ;D ;D ;D ;D :scratch_ones_head: