Автор Тема: Ето плана на РАСН в ТТ  (Прочетена 171346 пъти)

eurostar

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Рейтинг: 84
  • N-scale, Era V+
    • Rexx Design Studio
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #105 -: 01 Юни 2010, 11:51:25 »
В такъв случай аз гласувам за този, който bategojko е харесал от предишната страница. За вдигането и свалянето нещо не можах да схвана - да не искаш да кажеш, че три части ще падат от стената независимо една от друга или аз пак не съм разбрал!? По-добре да е едно цяло, но изработено от леки материали...

« Последна редакция: 01 Юни 2010, 14:20:00 от eurostar »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #106 -: 01 Юни 2010, 12:17:18 »
Това е обсъждано тук (стр.4 на тази тема):

Цитат на: pach link=topic=466.msg41023#msg41023 date=1273580489
...По същество - рама няма да има. :search:
Това е втората причина да премина на WINTRACK-а.  :yes:

...Втората причина е възможността да се проектират ...бе направо автоматично си стават ---> ребра като част от конструкция тип "пчелна пита". Разликата от пчеличките е, че там са шестоъгълни клетките, докато тук са си квадратни.

Идеята е по този начин да се реализира с минимум разход на време за проектиране и чрез лазерно изрязване на клетъчна САМОНОСЕЩА конструкция (която на всичкото отгоре ако се монтира на досега предвижданото място в София - ще е и "сгъваема" в изправено състояния към стената зад нея) :wacko: даваща достатъчна якост, прозрачност - тоест достъп до вътрешността и , както  не на последно място - лекота в кг.
...Може да метна и една снимка на ребро от този горния проект... :nyam:

И тук съм дал няколко примера кое как и защо (стр.4 от темата):

Цитат на: pach link=topic=466.msg41026#msg41026 date=1273581758
Ето примерен (не са с гъстотата която трябва) оребрен макет - видимата част от ребрата е само виртуална за да могат да бъдат "избирани" чрез мишката:

(Image removed from quote.)

като това е едно от късите ребра:

(Image removed from quote.)

А това - едно от дългите:

(Image removed from quote.)

Тост ребрата в същността си са невидимата част от първата снимка...
 ;D :scratch_ones_head:
...ПП.Ребрата тук са само примерни - тоест не са опразнени и от излишният материал, илит не са съвсем олекотени.Не напрзно и малко със самолети се занимавам - виждали ли сте ребро от крило на стар самолет? :spiteful:

Както и тук (стр.5):
Цитат на: pach link=topic=466.msg41067#msg41067 date=1273649916
Цитат на: pavel75 link=topic=466.msg41063#msg41063 date=1273645535
Една плоскост ли ще бъде или ще се разглобява. Ако ще се разглобява мислил ли си по тоя въпрос?

Принципно цялата реброва конструкция ще е на три части (тоест от три "плоскости"):

(Image removed from quote.)
(впрочем на тази снимка се вижда допълнителното олекотяване на напречните и надлъжни ребра за която писах вчера - тоест като "ребра от стар самолет".Предполагам че това е достатъчно за да го разбере и човек който не е виждал самолетна конструкция :))

 - двете крайни ще са с  размери 110см х 125 см,
 - а средната ще е 105 см х 125 см.

Така ще има известна модулност, а и не ме притеснява малко по-голямата "дълбочина" на макета, щото при ширина 125 см и височина на трети надземен етаж около 20 см (ниво глава релса) или общо около 30 см до върха от покрива на дърводобивното предприятие, става доста неудобно за работа и би се наложило въпреки достъпа от три страни да се работи така:

(Image removed from quote.)

Но когато е на три части, и трябва да се осъществи лесен достъп, просто вдигам например средната част и вече аз заставам в средата на макета - така имам лесен достъп до двете крайни части (отново от три страни).
И така...
 ;D ;D ;D

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D :scratch_ones_head:

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #107 -: 01 Юни 2010, 13:16:42 »
Този със "свлачището", също ми допада. Синтезирай няколко крайни варианта и ни ги пусни вече да направим мотивиран избор, щото аз лично почнах да се губя, пък и някои неща стават неактуални след обсъждането.

А за свлачището, може да го превърнеш в ефект, като го направиш така и на макета. Да сложиш ограждения, багер и вайкащите се инженери и работници наоколо. Ако ти се бастисва един коловоз  ;)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #108 -: 01 Юни 2010, 13:38:05 »
Хайде сега пък и свлачище...че то ще си стане типично "българска работа"!  :haha: :haha: :haha:

До понеделник ще съм готов със "синтезираните" варианти и ще ги кача тук заедно за по-лесна съпоставка! Дано да избера (изберем) някой накрая , че вече сърце не трае!
 :hi: :hi: ;D ;D ;D
(после като при оскари-ите ---ще има благодарности и т.н.)
  :thank_you: :drinks: :pleasantry:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #109 -: 04 Юни 2010, 10:12:15 »
Цитат на: eurostar link=topic=466.msg42119#msg42119 date=1275382285
В такъв случай аз гласувам за този, който bategojko е харесал от предишната страница. За вдигането и свалянето нещо не можах да схвана - да не искаш да кажеш, че три части ще падат от стената независимо една от друга или аз пак не съм разбрал!? По-добре да е едно цяло, но изработено от леки материали...

(Image removed from quote.)

Тази снимка онзи ден я нямаше...
Да точно така Жорж :yes:, ще се спуска/вдига към стената , но няма да е от една лека плоскост, а от три ажурни (от вътре) парчета, които като се спуснат ще оформят "една цяла плоскост" или целия макет.

 ;D ;D ;D

eurostar

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Рейтинг: 84
  • N-scale, Era V+
    • Rexx Design Studio
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #110 -: 04 Юни 2010, 10:56:36 »
Всъщност, след като няма действаща контактна мрежа, е все едно на колко е раздробен макета. Само ги направи здрави, за да няма измятане и съответно подскачане на вагоните при преминаване от една плоскост на друга.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #111 -: 04 Юни 2010, 14:38:20 »
 :lol:
Най-подскачат тези от N-ската секта, но и в ТТ са доста леки!
Всъщност трите фермени клетки ще са спуснати и нивелирани,
при полагането на релсовия материал,
 а той самият, ще е "разразян" на място чак на финала.
Преди първото им вдигане към стената.
Така смятам да нямам никакви разминавания и "подскачания".
(ето как се справя един мой любим колега от Словакия). :good:






Но тъй като ми се вижда грубо с такова трионче (при това е ръчен труд),
 смятам да го правя, чрез комплекта минидрил удължен със съответното жило,
 за удобство и точен ъгъл (90 градуса) на рязане с диамантен диск.
По-финно и чисто (но доста шумно  ::)) става според мен.



Сега се сещам, че горният пример е точно рязане при разклонение,
а аз такова не предвиждам, в смисъл "разкройката" по трите ферми,
 при всички положения ще е така , щото да режа само коловози
(било то прави или криви)


 но не и по-сложни
"инфраструктурни обекти". :yes: :spiteful:


Просто не виждам смисъл, освен в мноооого краен случай. :scratch_ones_head:
То иначе е възможно ,но според мен усложнява малко нещата.
Виждам смисъл само в крайна нужда.


 ;D ;D ;D

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #112 -: 08 Юни 2010, 09:40:16 »
Тъй като още не смогвам да кача окончателните планове и снимки за избора, ще направя едно уточнение.
На всички планове наклоните са максимално:
- 30/1000 при по "тесните" пространства с многоетажни изкачвания.
- 27/1000 са стандартните на всички планове (където има място ).
- но на двата фаворитни (за сега) плана всъщност наклоните ми не преминават 25/1000 и това е едно от предимствата им.

Тоест това ми гарантира не само липсата на приплъзване или буксуване при изкачване на КАКВИТО И ДА Е КОМПОЗИЦИИ, но и съвсем нормално изглеждащи трасета на изкачване.

Всичко друго , като наклони над 35/1000 и то не само в този мащаб (ТТ) но и във всички мащаби (като НО и N) не само че изглежда грозно и  нереално, но и предполага буксуване и много затруднено движение на влаковете.
 Пък такива "професионални" планове и макети като тези на НОХ, са направо убийствени за мен. Не знам защо някой наричат тази фирма професионална!? Може би защото не са си купували модели от "Млад техник" ами само от "ДетМаг"...Но както казват някой, това в крайна сметка си е лично решение на всеки отделен хобист. Важното е че се кефят на буксуващи влакове (все едно държат пътна проба през Владая...) и това им харесва.
На мен обаче ми прави неприятно впечатление и моят личен избор е малко по-различен.
Като директен пример мога да се позова на малкото макетче в N, което почти всички са видяли в нашия клуб. Тъй като е било замислено на малко пространство, при това като една лека идея за изпълнение, в това макетче наклона е над 40/1000 (дори и в книгата на Ботев го пише , че е много...) и няма влак или самостоятелен локомотив който ако не буксува , то значително намалява скоростта си на движение при изкачване. Пък при спускане направо се "затичва" по нанадолнището като лагерна количка. ;D
Тоест, тъй като за мен такива наклони са пълен абсурд (особено като на един немски макет) съм се постарал в мойте проекти да не го допускам, въпреки наличието на сравнително ограничено място.
 И тъй като се притеснявах, направих проби в "полеви" условия - резултата е, че дори на максималният ми (евентуален) наклон от 30/1000 имам перфектно изкачване на всички налични локомотиви, като само BR119 има известно затруднение. Но този локомотив по принцип има затруднения дори на хоризонтални участъци, при потегляне, тъй като е "скопен" от Тилиг - от 6 колооси само две са задвижващи!!!!
Значи чрез тези проби , съм се постарал да избягна разочарованието което споходи навремето един макетист тук  ;), та се отказа от "високи" трасета на макета си, (но на някой тепърва то предстои) и съм спокоен че всичко ще е реалистично и не амортизиращо локомотивите, както и ще е добра наслада за окото ми.
А колкото до BR-119, както не веднъж съм казвал - това е най-детайлния дизел на Тилиг, така че му предстои "суперосване" - да стане с шест задвижващи колооси за да "слиза" и той постоянно от витрината ми.
 :yes: ;D ;D ;D
« Последна редакция: 08 Юни 2010, 12:27:03 от pach »

hristo

  • Trade Count: (15)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 237
  • Рейтинг: 22
  • HO-София
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #113 -: 08 Юни 2010, 12:14:47 »
Предполагам наклоните са 3/100 и 2.7/100 (тоест на 1м. дължина 3см. изкачване), защото 3/1000 и 2.7/1000 почти не е наклон.
« Последна редакция: 08 Юни 2010, 12:20:25 от hristo »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #114 -: 08 Юни 2010, 12:22:00 »
Мда...така е ...пообъркал съм малко, щото си го мислех в % , пък съм го записал (при това грешно) в промили... :blush2:

ПП.Вече е оправено - в промили. ;) :hi:
« Последна редакция: 08 Юни 2010, 12:27:29 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #115 -: 14 Юни 2010, 15:16:56 »
Така ...дойде време и за последният план...
В него съм внесъл доста промени от моя проект + вашите препоръки.



На подземното ниво съм внесъл опростяване - има само едно ухо.
Всички подземни коловози в гарата ще са разделени на две части, за побирането на повече "гарирани" композиции.
 Шатци, трябва да е доволен - "офис" коловоза е запазен, на него (и благодарение на ухото след него) ще има двупътно разминаване на различни влакове. При това схемата на коловозите е така , че в тази част няма сложност и при двата вида управление DC и DCC.Както и отгоре има по широчко развитие на глухите коловози за товарни влакове.



Същевременно не се отказах от "флюнгата" дето Зазо не я харесва, но се постарах да я изчистя.
Имам и разменна спирка , с така желаният "мост над гара" - всъщност той при мен ще е "моят" виадукт, над спираката и последващия тунел.
Така или иначе, отклонението от двойният път на "нулевото" ниво зад депото, е едновремнно "надолу" към офис-коловоза с ухото, и "нагоре" към разменната спирка.
Номера е да не пусна "експресен" влак към планината (тъй като това разклонение" е скрито) щото нагоре радиусите са 310 мм.
Докато всички "експресни" и подземни са минимум 396 мм.



На последният етаж е отново малка гара с дъскорезницата в края (над двойния тунел).
Тук имам една идея - отдолу (под дъскорезницата) е "разтоварището" на централната гара за дървен материал.От там с мини "фалер кар систем" трупи, греди и дъски, ще се разтоварват (с магнитен кран) и прекарват в планината. Там на скрито място и чрез система от "въжета" и магнитчета, ще стигат отново до планинската дъскорезница.
От там (дъскорезницата) отново ще излизат на "бял свят", за натоварване на опразнените и изкачили се до там вагони. Но тава са само "идейни" планове за бъдеще  :scratch_ones_head: ;D .

Ето и малко "снимки" от предпоследния план.Последен план за истинската реализация ще се чертае от "нулата" вече по всички правила и "закони" на проектирането с WINTRACK-а.
Когато и тя бъде довършена с превода на помощния файл (работя по въпроса) и със спазването на етажност , прецизно чертане (позволява на проектанта да се "разгърне" с точност до 1 мм!!!) и писане на собствени макроси за оформяне на ландшафта по "свои образ и подобие".


Това е приблизителен цялостен поглед на проекта.


Много харесвам този "сбит" начин на проектирането на така желаното от мен кръгово депо на шепа място...Впрочем тук поне диска на обръщателя , е с "точните" размери > 200 мм. Тоест вече изгледа му е съвсем реален за начален поглед над района.


А това е поглед към планинската гара. Тук всъщност е единствения наклон с 3 %. (между спирката и входната стрелка на планинската гараV Всички други наклони съм постигнал на 2,5%. :dance1:
Сградите са условни, като магазията използвана на мястото на дъскорезницата, например. Но единично депо ще имам и "горе" със съответните "салтанати"...


Още един поглед в общ план , на който се вижда и разменната спирка.
Ясно ви ече целият макет трябва да е потънал в зеленина на заден план, за да не се скрива от погледа на хобиста, нито един влак, който не е в подземните нива. А в планита пък си е задължително, щото иначе за каво е там дъскорезницата.
Друго не се сещам... :scratch_ones_head:

 :hi: ;D ;D ;D

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #116 -: 14 Юни 2010, 15:28:02 »
Айде почвай да чукаш и тракаш за радост на комшите ти! Пък като дохда пак в София ще ти направя дървета - гора от гъба "сюнгер" и тел, с лепило "Кале". И за накрая един въпрос: В туй ми ти депо за осем локомотива, парните ще се съберът ли вътре, особенно BR 03 DB? :drinks:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #117 -: 14 Юни 2010, 15:48:20 »
Вече да ...и то със сигурност!!! :yes: :sarcastic:
Щото до сега BR-03 не можеше дори да се качи на обръщалото!
Старото бе едва 183 мм , но сега вече е безпроблемно. :music:
Колкото до съседите и твойто идване - ако смяташ, че за две седмици ще стане, ще караме значи влакчета на пружинки!!! :haha: :haha: :haha:

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #118 -: 14 Юни 2010, 15:54:41 »
Плана за макета като цяло доста радва, само не ми харесва, че движението по посока обратна на часовниковата стрелка влака разполага с 5 гарови коловоза, а в обратната посока - само с 2...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Ето плана на РАСН в ТТ
« Отговор #119 -: 14 Юни 2010, 16:22:10 »
 :blink: :scratch_ones_head:
Кой влак?
Всичките са равно поставени, щото на централната гара гърловини се почти еднакви...
Ако имаш предвид към/от отклонението - също е едно и също.
От външния към вътрешния овал се минава задължително, както и ина връщане от вътрешния към външния , пак си е задължително през вътрешния.
Обясни точно какво имаш предвид, щото не схванах... :wacko: :hi:
 :yes: ;D