Автор Тема: Макетът на Grivata в ТТ  (Прочетена 40511 пъти)


grivata

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Макетът на Grivata в ТТ
« Отговор #16 -: 13 Януари 2015, 14:25:19 »
Правите релси пише, че само за Германия изпращат ...
Намерих плоскости OSB, 2.44x1.22м, 9 и 11мм, коя дебелина да купя?

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 359
  • Рейтинг: 163
Re: Макетът на Grivata в ТТ
« Отговор #17 -: 13 Януари 2015, 16:54:59 »
Ако става дума за 1000 мм релси, то действително е трудно да се изпращат в малки количества. Нормално са в поставени в една твърда тръба 100 бройки (TILLIG Modellbahnen, Schienenprofil 2.07 mm 100 Stueck $ 1000 mm 83500), което прави 50 метра релсов път, което е доста за един обикновен чеТТник. Остава само нашите търговци да се напънат да поръчат някоя и друга тръба с релси, заедно с другите си поръчки  :unsure:. Друго решение е опознавателна екскурзия до Германия и релсите като ръчен багаж обратно &bgflag

grivata

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Макетът на Grivata в ТТ
« Отговор #18 -: 13 Януари 2015, 16:58:39 »
Както е тръгнало ще си оставам с П-профила явно ...

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 359
  • Рейтинг: 163
Re: Макетът на Grivata в ТТ
« Отговор #19 -: 13 Януари 2015, 18:41:55 »
Въпрос на лично решение и възможности.  Ако П-релсите са в прилично състояние (без ръждички по тях) и осигуряване на добра ел. проводимост на връзките, човек може да е доволен да си кара влакчетата (това е едната цел на нашето хоби). Прогресът върви напред и много ни се иска да сме в крак с времето, но не винаги успяваме (причини разни). Моят макет, който съм направил основно преди близо 35 години с П-релси функционира прилично, както и електромагнитните стрелки щракат както трябва. Резултат на редовна грижа и опазване. С успех си возя и най-новите ми локомотиви. Но ми ще да го разширя и модернизирам. Затова ми се ще да подменя релсите, но ме бавят доставките.

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Макетът на Grivata в ТТ
« Отговор #20 -: 14 Януари 2015, 03:11:05 »
от германия до българия има транспорт и то супер евтин 3,60 на килограм
може спокойно да се купува от ибей.де
самия транспорт от продавача до адреса на куриера е скъп обикновено около 5 евро
и е обявен предварително в търгът ако се циганите като мен и достаждате на немците могат да го намалят
реално струва около 3 евро на килограм но те си слагат надценки за в джоба с претекста че имали разходи за пакетиране и трябвало да шофират  :lol:
И за плащането има посредник който прави преводи по банка ако не разполагате с кредитна карта или сметка в пейпал
взима 4 лева + 8%
Ако някой се интересува мога да дам линкове
Почти всичките си неща съм купил така за около 700 лева имам вече около 20 лока и над 50 вагона и около 30 метра релсов път
+ много стрелки кръстачки сгради и куп други неща  :good:
Но аз разбирасе съм купувал само най- евтиното щото бюджета ми е силно ограничен да не кажа че клони към нула
Иначе за 20 или 30 евро има доста хубави локомотиви с декодери
стартови сетове дигитални за по 50 евро изобщо евтиния в сръвнение с цените в българия

grivata

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Макетът на Grivata в ТТ
« Отговор #21 -: 14 Януари 2015, 07:42:27 »
Ще разгледам ... имам PayPal акаунт и съм пазарувал десетки пъти оттам ...

grivata

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Макетът на Grivata в ТТ
« Отговор #22 -: 14 Януари 2015, 14:25:39 »
Започнах леко да редя и да умувам кое как ще е ... приемам всякакви мнения и съвети!
В едната крива смятам да има тунел, под моста вадичка или канал, улици, паркинг, парк с пейки, жилищни сгради, басейн с плажуващи, посрещачи и пътници на гарата, жп работници из железния път, колички, камиончета ... още умувам върху плоскостта, дали да остане стиропора или да купя OSB плоскост, както и върху типа релси, както се оказва няма от кого да си закупя Т-профил в България ...









« Последна редакция: 14 Януари 2015, 14:28:43 от grivata »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Макетът на Grivata в ТТ
« Отговор #23 -: 14 Януари 2015, 15:28:31 »
На всичките начални въпроси има отговори в доста теми из форума (все пак е на доста години)
както и  например тук или направо прочети основите на моделизма в български вариянт оттук:

ftp://82.103.112.145/KNIGI/juri_botev.pdf

Само да вметна - не ни стряскай с този двуосен BR-80 в Н0 - все пак нали в ТТ ще ти е макета!2 ;D
По-добре стиропорените плоскости залепени на нещо твърдо за поддръжка (шперплат например), отколкото
тези тежки OSD-плоскости. Избора си е твой все пак,особено ако искаш да им монтираш крака като на маса.

Аааа...и наклона от/към моста ти е твърде стръмен - като на детски макет от "Noch" сякаш.
Не че мотива ти е малко по-различен, но истината е в семплата схема с голями възможности.
Желателно е наклона дда ти е максимум 40/1000 (мм)!!!! Тоест трябва да е по-малък от 4 см на 1 м релсов път
като при това трябва да включиш и плавното издигане от нулата и плавното преливане към мостта.
За това можеш да прочетеш конкретно на страници 82-85  от горе показаната книга по моделизъм!

Пп. Т-профил често се продава и в OLX.bg - втора ръка е, но в мн.добро състояние на приемливи цени.
както се споразумееш с продавача дори. Като има дупка в пазара, някои все пак я запълват...
« Последна редакция: 14 Януари 2015, 15:30:28 от pach »

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Макетът на Grivata в ТТ
« Отговор #24 -: 14 Януари 2015, 15:33:28 »
Аз бих предложил един глух коловоз с магазия или малко депо.

grivata

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Макетът на Grivata в ТТ
« Отговор #25 -: 14 Януари 2015, 17:12:43 »
Благодаря, колеги!
От общуването ми тук с много от вас и на лични започвам да стигам до извода, че явно най-добре ще е да си остана с П-профила на този етап, все пак съм абсолютен новобранец и със сигурност ще има доста грешки, а грешките струват пари! Може да се уча на този стиропор и след време, когато добия опит и съм достатъчно подготвен да предприема стъпки към влагането на средства за нещо по-сериозно и сложно.
Предстои ми много четене и комутикиране с всички вас! Щастлив съм, че има такъв форум и такова общество в България! :)

P.S. 110-тата серия си качва моста заедно с 3-тте вагончета от раз! :)
Е, ясно е че е твърде високо, просто експериментирам за начало.

София 70

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 621
  • Рейтинг: 165
  • София ,ТТ DR & DB ІV ер.
Re: Макетът на Grivata в ТТ
« Отговор #26 -: 14 Януари 2015, 21:57:17 »
Аз съм малко лаик в жп моделизма , но от опит мога да ти кажа , че мястото ще е доста малко за всичко , което си изброил
Съветът ми преди няколко поста - да продадеш релсите и стрелките се породи от това , че все още са нови и добре изглеждащи . После няма да можеш да ги продадеш. Но пък нищо не пречи това да е макетът за малчуганите  а следващият да е по-сериозен. Важното е да го правиш с мерак и да не губиш вяра - дори и нещо да е трудно - казвай си - ще се справя.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Макетът на Grivata в ТТ
« Отговор #27 -: 14 Януари 2015, 22:29:16 »
Някое и друго предложение...
1. Махни моста отзад, а вместо него направи втора гара, макар и само с два коловоза... Или ако толкова държиш на възвишение отзад, направи задната гара на по-високо ниво от предната. Мостът може да го вкопаеш частично в основата извън задната гара, защото отдолу нямаш друг релсов път, за да е толкова висок - и отдолу пускаш река.
2. От едната страна направи двойно трасе, а от другата - единично. Така да си въртиш по една елипса си е направо детска работа - ще ти омръзне много бързо. С частично двойното трасе ще имаш възможност наистина да управляваш движението на влаковете - елементът на разнообразие, изчакване и разминаване на разнопосочно движещи се влакове.
3. Запълни средата не само постройки, ами и с някой и друг глух коловоз... за някое предприятийце или гаражен коловоз. А може и два.
4. OSB плоскост е по-здрава и по-трудно се огъва, но и на нея ти трябва рамка за стабилност. Избираш някоя не толкова дебела. Аз моя бивш макет го направих с 18 мм дебела и стана доста тежък.. ненужно тежък.
5. Ако не използваш моста на сегашната му височина, а по-малка, по-лесно се постигнеш плавен наклон към задната част на трасето. Тия до 4% наклон са за прекалените любители на рИализЪма - реално моделите се справят и с по-големи без проблеми. В стотици макети, включително и заводски /като на Noch/ наклонът е по-голям, най-вече за макетчета на малка площ. Стига да не се втелясваш особено и да не смяташ думата "компромис" за мръсна и недопустима.
6. Мисли за дублиране на захранването - тия старите П-профилни линии в ТТ са гадни - имат покритие, което лесно се окислява и корозира. Дори сега да изглеждат съвсем добре. Заминават и съединителните им щифтове, линиите се окисляват и от вътрешната страна - и токът почва да бяга. Ако не го предвидиш това предварително, после ще си береш големи грижи, ама ще е късно, когато наковеш призми, релси, баластра, трева и пр.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Макетът на Grivata в ТТ
« Отговор #28 -: 15 Януари 2015, 09:02:19 »
Макета е твърде малък за две гари - нямаш никакво междугарово пространство.
Овалът наистина бързо омръзва - за това предварително си избери концепция (пейзаж, задачи за движение и т.н.)
която да те насочи към определена релсова фигура. Движението само по себе си ("в кръг")е нужно
само ако е за демонстриране ходовите качества и визия на моделите.
 
Истинското забавление на един макет е посрещането и изпращането на два срещуположно движещи се влакове,
движението от точка А до точка Б по определени задачи като дърводобив,  петрол, насипни товари,
пътнически или експресни влакове и т.н. На малък макет и по-приятно да се прави маневрена дейности за
композирането на влакове които отправяш или разкомпозирането на приетите такива по различните глухи
 коловози със съответните  разтоварища - петролна (или алкохолни складове  ;)) като база за цистерни,
 кран за дърводобив на трупи, багер за насипни товари до коловоза или рампа и магазия за закритите товарни вагони.
Трябвадарешиш какво и защо ти се иска да вършиш на макета при забавлението.
 Иначе и един овал ти върши работа ако само искаш да виждаш колекцията си в движение.

Съдейки по големината на площа с която разполагаш - трябва да си прецениш в коя епоха би искал и могъл да го направиш. Смятам би се съгласил с мен, че на този овал дето сега си направил би било грозно и неприятно движението
 на един скоростен влак от типа на ICE.  От дължината на коловозите можеш да прецениш какви влакове
ще приемаш-отправяш в движение.  Ако са ти четириосни вагоните (от съответната епоха) на място където биха се събирали
два/три от тях заедно с локомотива, ще  "вкараш" седем/осем двуосни например. Не върви 5 четириосни цистерни да зареждат
 местния склад на топливо - много по приятна визия имат може би 3, но двуосни цистерни  в двора на склада
( това е само един пример). И т.н. и т.н.

Реши сам дали можеш да направиш компромис с наклона и не защото е нереален, а защото това е излишно
натоварването и изхабяването на  задвижването на всеки локомотив (особено по-старите).
Казваш че BR-110 се качва без проблем счетирите вагончета,  но ще дойде време в което ще трябва предварително
 да го "издуваш" на максимална скорост от място, за да може да се засили и да изкачи наклона без боксуване
или видимо намаляване скоростта му на движение. Макетите на Noch които са търговци а не моделисти, са детски играчки,
 които се произвеждат  за хората с две леви ръце, малко свободно време и най-вече - да бъдат накарани да плащат
едни луди пари за нещо което е 10 пъти по-евтино. Те са идеални за търговците но не и за моделистите.

Не на последно място - голямо значение има колко пари можеш и би искал да вложиш в един хубав макет.
Ако разполагаш със повече от 10-15 разклонения например , на тази площ би могло да се направи макет на два/три етажа
с над 15 м релсов път и много приятна визия за средно дълги влакове от ІІІ или дори до ІV-та епохи.
Но на тази площ е абсурдно да правиш нещо от V или VІ-та епохи!!!
Всичко се определя както от концепцията,така и от паричните възможности да бъде реализирано.
Останалото е сръчност и доста работа за получаването на резултат.
А и един макет никога не спира да се развива освен ако не бъде разглобен или продаден!
 ;D ;D ;D

ПП. СТарите релси от П-профил стават чудесен донор за П-образни винкели които се ползват удобно за направата
на мостове, стълбове за осветление или контактна мрежа, деповски съоръжения и т.н. Не ги изхвърляй ако не ги продадеш.

Дай точни размери на площта и насоки какво би искал да видиш на макета си като влакове - може да ти дам по-конкретна идея,
която ако ти хареса, да реализираш с наша помощ и напътствия кое и как (или от къде) да си го направиш.
« Последна редакция: 15 Януари 2015, 09:04:07 от pach »

grivata

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Макетът на Grivata в ТТ
« Отговор #29 -: 15 Януари 2015, 11:20:58 »
Значи точния размер, който ми е отпуснат на този етап е 2.50х0.75м или това, което е на снимките ...
Епохи III и IV. Две къси влакчета - едното пътническо с ел.локомотив, другото товарно с дизелов локомотив. Глухи коловози, на което да "домуват" товарни вагони и малко депо, в което да "домуват" локомотивите, които ще купувам за в бъдеще ... това е в общи линии! Целта ми е не толкова да карам влакове, колкото да пресъздам обстановка, чрез която ще мога да се любувам на подвижния състав, било то и в покой, а не да колекционирам локомотиви и вагони, които да ми стоят по шкафовете в кутии и да ги показвам само на гостите си ...
Ако сградите, които имам, не биха ми били в помощ - мога да ги продам и да търся подходящи ...
Като локомотивен машинист с мижава заплата, възможностите ми не са кой знае какви, но смятам всеки месец да влагам средства в хобито, колкото е по силите ми ... до края на този месец имам готовност да вложа едно 200-300лв, въпроса е В КАКВО? Преди да премина от НО в ТТ не се поинтересувах относно релсовия път в ТТ и сега съм в шах - никъде в БЪЛГАРИЯ не продават Т-профил, нов ... а тези, които разполагат с такъв - също не продават ...
Щом като П-профила не бил добър ...