Макета е твърде малък за две гари - нямаш никакво междугарово пространство.
Овалът наистина бързо омръзва - за това предварително си избери концепция (пейзаж, задачи за движение и т.н.)
която да те насочи към определена релсова фигура. Движението само по себе си ("в кръг")е нужно
само ако е за демонстриране ходовите качества и визия на моделите.
Истинското забавление на един макет е посрещането и изпращането на два срещуположно движещи се влакове,
движението от точка А до точка Б по определени задачи като дърводобив, петрол, насипни товари,
пътнически или експресни влакове и т.н. На малък макет и по-приятно да се прави маневрена дейности за
композирането на влакове които отправяш или разкомпозирането на приетите такива по различните глухи
коловози със съответните разтоварища - петролна (или алкохолни складове

) като база за цистерни,
кран за дърводобив на трупи, багер за насипни товари до коловоза или рампа и магазия за закритите товарни вагони.
Трябвадарешиш какво и защо ти се иска да вършиш на макета при забавлението.
Иначе и един овал ти върши работа ако само искаш да виждаш колекцията си в движение.
Съдейки по големината на площа с която разполагаш - трябва да си прецениш в коя епоха би искал и могъл да го направиш. Смятам би се съгласил с мен, че на този овал дето сега си направил би било грозно и неприятно движението
на един скоростен влак от типа на ICE. От дължината на коловозите можеш да прецениш какви влакове
ще приемаш-отправяш в движение. Ако са ти четириосни вагоните (от съответната епоха) на място където биха се събирали
два/три от тях заедно с локомотива, ще "вкараш" седем/осем двуосни например. Не върви 5 четириосни цистерни да зареждат
местния склад на топливо - много по приятна визия имат може би 3, но двуосни цистерни в двора на склада
( това е само един пример). И т.н. и т.н.
Реши сам дали можеш да направиш компромис с наклона и не защото е нереален, а защото това е излишно
натоварването и изхабяването на задвижването на всеки локомотив (особено по-старите).
Казваш че BR-110 се качва без проблем счетирите вагончета, но ще дойде време в което ще трябва предварително
да го "издуваш" на максимална скорост от място, за да може да се засили и да изкачи наклона без боксуване
или видимо намаляване скоростта му на движение. Макетите на Noch които са търговци а не моделисти, са детски играчки,
които се произвеждат за хората с две леви ръце, малко свободно време и най-вече - да бъдат накарани да плащат
едни луди пари за нещо което е 10 пъти по-евтино. Те са идеални за търговците но не и за моделистите.
Не на последно място - голямо значение има колко пари можеш и би искал да вложиш в един хубав макет.
Ако разполагаш със повече от 10-15 разклонения например , на тази площ би могло да се направи макет на два/три етажа
с над 15 м релсов път и много приятна визия за средно дълги влакове от ІІІ или дори до ІV-та епохи.
Но на тази площ е абсурдно да правиш нещо от V или VІ-та епохи!!!
Всичко се определя както от концепцията,така и от паричните възможности да бъде реализирано.
Останалото е сръчност и доста работа за получаването на резултат.
А и един макет никога не спира да се развива освен ако не бъде разглобен или продаден!

ПП. СТарите релси от П-профил стават чудесен донор за П-образни винкели които се ползват удобно за направата
на мостове, стълбове за осветление или контактна мрежа, деповски съоръжения и т.н. Не ги изхвърляй ако не ги продадеш.
Дай точни размери на площта и насоки какво би искал да видиш на макета си като влакове - може да ти дам по-конкретна идея,
която ако ти хареса, да реализираш с наша помощ и напътствия кое и как (или от къде) да си го направиш.