Автор Тема: Транспортът в бъдеще  (Прочетена 9834 пъти)

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #15 -: 20 Септември 2018, 01:49:31 »
Аз не схващам точно кое е прогресивното на тея висящи кабинки
а да не говорим колко грозно и грубо е трасето . Ами за шумът тея хора дето живеят на метри от това трасе
те кво мислят и как спят ?!?
За това метрото е подземно има доста предимства да не се вижда и да не издава шум .

А за моно релсите и магнитната левитация това си се развива японците имат доста такива и китайците си направиха
И това маглев май френско беше даваха по дискавъри че се работи по него ама май все още е прекалено скъпо за инвестиране


IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #16 -: 20 Септември 2018, 03:51:40 »
В това за шума няма абсолютно нищо вярно, понеже се използват, в повечето случаи, гумени колела. Прогресивното е, че не се влиза в конфликт с останалото градско движение. Относно метрото, то пък е в пъти по-скъпо и ти трябва огромен пътникопоток, за да го оправдаеш. И точно там е големият проблем с шума, понеже си все в тунел, особено ако се използват обикновени релси и колела. Навсякъде по света метрата "фучат", освен ако влаковете не са с гуми - като в Париж по някои линии.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #17 -: 20 Септември 2018, 08:35:21 »
Какво бъдеще и какво прогресивно имат тези монорелсови трамваи бе Икаре? Поне една уикипедия отвори да прочетеш за какво става въпрос. Били са една хубава идея през периода 1950 - 1980. Всичките са построени като технологични демонстратори, с атракционна и рекламна цел, като едновременно с това извършват и някаква полезна дейност. Най-често по повод на някоя олимпиада - напр. най-успешната в Токио. Или започват от едно добре натоварено летище  - напр. Осака. Няколко линии в света са останали и дори и сега са успешни, но те са единици и то работещи при специфични условия, вкл. историческата във Вупертал. Инвестицията е от порядъка на метрото, шумът е на мястото от където се разпространява най-добре навсякъде, грозотията е от фантастичен филм през 1960, и всичко това върши работата на един трамвай. Като разходите по експлоатацията и поддръжката са несравнимо по-високи.
"Маститите" компании "пробутват" решения, които са доказано ефективни, а не са плод на нечия конспирация. Железопътната мрежа в Япония е по-малка от тази в Германия, но извършва над 260 милиарда човеко/километъра годишно спрямо 2.2 в същата Германия, т.е. върши около 200 пъти повече работа. Градският транспорт отдавна се е наложил под земята. Всички други монорелси, еднокраки трамваи, О-бусове и какво ли не, отдавна е пробвано и доказано неефективно, включително и изоставено в много места.
Магнитната левитация издържа 2 години в Германия (1989 - 1991) и 11 години в Бирмингам (1984 - 1995). в момента прехвалената линия е в Шанхай, 30 км за над 1.2 милиард долара. И то пак от "мастита" компания, Сименс. Скорост над 300 км/ч там се използва само в два часови интервала от 9 до 10:45 и от 15 до 15:45 часа. През останалото време скоростта е 300, което е отдавна класика в конвенционалните влакове, но на несравнимо по-ниска цена. Т.е. и този маглев е чиста реклама, вече доказано неефективен, т.е. без бъдеще.
« Последна редакция: 20 Септември 2018, 08:38:17 от mitko0888 »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #18 -: 20 Септември 2018, 09:07:53 »
Ти точно Уикипедията ли смяташ за надежден източник....А това с пробутването точно в момента го изпитвам на гърба си,  и не само аз. Да не говорим, че съм писал дипломна работа на тая тема преди 15 години, пледложил съм прости, ефективни и работещи решения, на защитата комисията се хвана за главите. И толкова литература, теория и практика ми е минала през главата на тема градски транспорт, колкото целият форум, взет заедно, не е и сънувал. Оня камион с книги съм го чел почти всичкия, ти ще ме пращаш в Уикито, дето абсолютно всеки пише и брише..... И ако мислиш, че на фирмите им пука за ефективни решения и за екология - пука им само за едно нещо, сещате се какво е. Отделно точно в кабината на влак на мастита компания има турена най-обикновена китайска печка за 10 лева, понеже някой е мислил с гъза си, а машинистът няма да мръзне я. Така че не на мене тия. И въобще във форума от години се ръсят простотии, което накара доста хора да го напуснат. Някои трябва да вземат пример точно форума за градски транспорт - там за подобни работи се изхвърча в банановата република още докато си се усетил. Защото се плещят или лични нападки, или суперскъпи месингови боклуци. Ами нека собствениците на въпросните боклуци дойдат в Канада, 100% ще им се успокои и нормализира живота, ще забравят за стреса след известно време, но също ще забравят и за тези боклуци. Ако аз бях администратор на форума, малеее как щях да свия сармите....

И голям пример - Германия, нема що. Вземи произволен списък с най-добрите места за живот в света. Нито Германия влиза в него, нито Япония, нито САЩ ако кете....

Само че не сте администратор, колега, а този ви тон е недопустим за форум като нашия. Затова и ще ви помоля да не го употребявате за в бъдеще, за да не се наложи модерация.
Уважавай другите, за да те уважават и те!
Dispatcher
« Последна редакция: 20 Септември 2018, 09:51:43 от Dispatcher »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #19 -: 20 Септември 2018, 10:01:27 »
Сериозни и гениални изводи, няма що.

Добре е че си прочел един камион с книги, но е добре да започнеш от азбуката. За да може да разбираш и схващаш това, което е написано. А и въпросния форум не ми се коментира - има доста участници тук, които го четат и него. Всеки може да си направи оценка кой какъв е.

Та темата беше за монорелсовия транспорт на бъдещето. Щом не ти харесва уикито, прочети в специализираните издания СТАТИСТИКА за строежа на такива трасета, за закриването им, както и за експлоатацията и резултатите от тази експлоатация. Може и някакви линкове да пуснеш тук, щом си толкова сведущ по въпроса и целият форум, взет заедно, трябва да те възхвалява за откритата от теб китайска печка. И аз преди двадесет години се възхищавах и ежедневно ползвах автобус, който се движеше по обособено бетонно трасе без да се пипа волана, след това вдигаше жартиери за да стане тролейбус в един китен крайградски квартал и да не замърсява и шуми, а пък в центъра минаваше по подземните трасета на трамвая за да не задръства улиците. Само че хората това животно го закриха, в момента буренясва и ще се превърне в зелена площ. И не си съдирам г..а да доказвам че това е транспорта на бъдещето. Пак там се занимавах ежедневно и с монорелса (Н-бан), който през миналия век вървеше без шофьор/ватман/машинист. И затова мога да кажа че това не е бъдеще, въпреки че го разшириха с още един километър. Пътниците си останаха под земята, а над земята се правят зони за разходки или отдих (търкаляне по тревата). 

mitko0888, написаното в предния пост се отнася и за вас. Нека форумът ни продължи да бъде платформа за свободна обмяна на мнения, а не за "кой е по, по, най". Затова и добрият тон е толкова важен - няма провокации, няма обидени и засегнати. Затова и като уважавам мнението ви, моля, нека то да съдържа само факти, но не и провокативни думи и определения към други участници във форума, дори и да те са ви предизвикали преди това с такива. Отново ще повторя: Уважавай другите, за да те уважават и те, а другото е моя работа!
Dispatcher
« Последна редакция: 20 Септември 2018, 10:31:15 от Dispatcher »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #20 -: 20 Септември 2018, 10:46:30 »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #21 -: 20 Септември 2018, 12:10:50 »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #22 -: 21 Септември 2018, 01:48:20 »
Ето линкове, със сигурност има и още.

http://www.monorails.org/index.html

http://www.advancedtransit.org/advanced-transit/comparison/

http://prtconsulting.com/galleries.html

https://books.google.ca/books?id=tI9AuKexGLgC&pg=PA248&lpg=PA248&dq=krauss+maffei+transurban&source=bl&ots=mZKq4QiX5K&sig=hs1N7VOY-uYUANuAKeNjZZt8fnE&hl=bg&sa=X&ved=2ahUKEwih-uT2z8rdAhVOGDQIHc4XBZwQ6AEwCnoECAMQAQ#v=onepage&q=krauss%20maffei%20transurban&f=false

Също така в книгите пише, че подобни системи струват 4 пъти по-малко от мрежа от скоростни трамваи с подобна дължина, а изплащането на инвестицията става три пъти по-бързо, отколкото трамваят. А че онази O-bus система в Германия, на която си се возил, а сега буренясва, е ни риба, ни рак, спор няма. И точно в монополите и в маркетинга е причината да не навлизат масово подобни решения. Там има едно правило, а именно, че новият продукт/решение се пуска, когато на стария му се изчерпи жизненият цикъл и печалбите почнат да намаляват. Или, иначе казано, никой няма да пусне нещо ново, докато печалбата от старото продължава да върви. Ми ти знаеш ли, че отдавна има лекарства против рак, ама се крият, за да могат фармацевтичните компании да продължават все още да печелят от сегашните лекарства. Същото е и с електроавтомобилите. Който каквото и да говори, винаги става въпрос за пари. Пък нека си вярваме, че това било неефективно, онова също....А сега някой да вземе да изтрие горната помия, че станахме на детска градина.

А Красимире, по повод на това че гроздето е кисело, в Канада отдавна сме над тези неща, ама всъщност си прав - да, кисело е - виж Епъл телефоните - същата работа, адски скъпи, но пълен боклук. Имах "щастието" да ползвам такъв известно време - повече в никакъв случай....
« Последна редакция: 21 Септември 2018, 01:51:39 от IKAR »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #23 -: 21 Септември 2018, 02:28:36 »
Иначе ако говорим за моделизъм в бъдещето, аз лично не признавам нито МикроМетакит, нито Лематек/Лемако, ами съм си заплюл е те тва:

https://www.km-1.de/html/v_200_0.html

https://www.km-1.de/html/v160.html

https://www.km-1.de/html/pw4u_36_37.html

https://www.km-1.de/html/d_36.html

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #24 -: 21 Септември 2018, 08:11:06 »
Цитат на: IKAR link=topic=4742.msg112735#msg112735 date=1537483700
Също така в книгите пише, че подобни системи струват 4 пъти по-малко от мрежа от скоростни трамваи с подобна дължина, а изплащането на инвестицията става три пъти по-бързо, отколкото трамваят.

В книгите за цените пише, че например втора линия на софийското метро през центъра струва 157 млн. евро помощ + 15% национален фонд + 25% от общината, общо 220 млн. евро за 6.4 км трасе + 7 станции, т.е. 33.4 млн евро на километър.
Етап 2, вкл. разширение на депото, вкл. 12 нови влака, излиза 42 млн. евро на километър.

Заедно със по-старите участъци следната цена на нашето метро е 30 - 38 млн. евро на километър, "два пъти по-евтино от средно европейските" цени, (на което не вярвам особено), но числата са такива.

А в посочения от IKAR линк http://www.monorails.org/tMspages/HowMuch.html виждам и научавам, че действащите и построени през нашия век монорелсови системи са със средна цена 27 до 73 млн. долара на километър.

Не искам да навлизам в детайни сметки колко е курса на долъра към еврото, но малко по-нагоре, малко преди първото червеничко на диспатчера, написах че "инвестицията е от порядъка на метрото". Но в никакъв случай не е "4 пъти по-малка от тази на скоростен трамвай".

И не знам защо в посочения линк на Monorail Society още втория линк от ляво - Monorails of the World  - сочи точно в уикипедия ...

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #25 -: 21 Септември 2018, 13:39:49 »
Малко се обърках, Икаре. Ти всъщност не хоресваш скъпи месингови боклуци, или пък ги харесваш? Объркан съм защото КМ 1 произвежда именно наречените от теб - СКЪПИ МЕСИНГОВИ БОКЛУЦИ.... :fool:

Да напомня, че тази тема не e за моделите в бъдещето или месинговите модели, а за транспорта в бъдеще, затова, моля, придържайте се към тематиката й!

Dispatcher
« Последна редакция: 21 Септември 2018, 14:18:24 от Dispatcher »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Транспортът в бъдеще
« Отговор #26 -: 21 Септември 2018, 14:16:41 »
Краси, Икар минава на ново снобарско-гъзарско ниво, за да се хвали със скъпотиите си - КМ-1. Трябва да го поздравим за това!

ПС: Изразът не е мой! Изкопирал съм го от изказване на IKAR (дали е същия - сигурно) във форум, откъдето трябва да вземем пример:

Цитат: (извадка)
"Знаеш например, че във форума сме няколко човека, които сме по ж.п. моделизма. Георги, Тошо, Мартин, аз, сигурно има и други. В тази връзка има едно снобарско-гъзарско клубче за надувкаджии, в което от 30 човека официално, само трима-четирима вършат нещо реално там - работят по модули, макети, другите само ходят там да се похвалят със скъпотиите, които са придобили, а не с какво реално са направили."
Край на цитата.

mitko0888, получавате последно предупреждение да спрете с провокациите към други потребители във форума. После следва модерация! Същото се отнася и за останалите участници в таза "мила" раздумка.

Dispatcher


« Последна редакция: 21 Септември 2018, 14:29:36 от Dispatcher »