Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Транспортът в бъдеще

<< < (5/6) > >>

Adrian:
има ли пилот в самолета ?

Adrian:


Hyperloop : Dubai-Abudabi= 12 min

IKAR:
Ето линкове, със сигурност има и още.

http://www.monorails.org/index.html

http://www.advancedtransit.org/advanced-transit/comparison/

http://prtconsulting.com/galleries.html

https://books.google.ca/books?id=tI9AuKexGLgC&pg=PA248&lpg=PA248&dq=krauss+maffei+transurban&source=bl&ots=mZKq4QiX5K&sig=hs1N7VOY-uYUANuAKeNjZZt8fnE&hl=bg&sa=X&ved=2ahUKEwih-uT2z8rdAhVOGDQIHc4XBZwQ6AEwCnoECAMQAQ#v=onepage&q=krauss%20maffei%20transurban&f=false

Също така в книгите пише, че подобни системи струват 4 пъти по-малко от мрежа от скоростни трамваи с подобна дължина, а изплащането на инвестицията става три пъти по-бързо, отколкото трамваят. А че онази O-bus система в Германия, на която си се возил, а сега буренясва, е ни риба, ни рак, спор няма. И точно в монополите и в маркетинга е причината да не навлизат масово подобни решения. Там има едно правило, а именно, че новият продукт/решение се пуска, когато на стария му се изчерпи жизненият цикъл и печалбите почнат да намаляват. Или, иначе казано, никой няма да пусне нещо ново, докато печалбата от старото продължава да върви. Ми ти знаеш ли, че отдавна има лекарства против рак, ама се крият, за да могат фармацевтичните компании да продължават все още да печелят от сегашните лекарства. Същото е и с електроавтомобилите. Който каквото и да говори, винаги става въпрос за пари. Пък нека си вярваме, че това било неефективно, онова също....А сега някой да вземе да изтрие горната помия, че станахме на детска градина.

А Красимире, по повод на това че гроздето е кисело, в Канада отдавна сме над тези неща, ама всъщност си прав - да, кисело е - виж Епъл телефоните - същата работа, адски скъпи, но пълен боклук. Имах "щастието" да ползвам такъв известно време - повече в никакъв случай....

IKAR:
Иначе ако говорим за моделизъм в бъдещето, аз лично не признавам нито МикроМетакит, нито Лематек/Лемако, ами съм си заплюл е те тва:

https://www.km-1.de/html/v_200_0.html

https://www.km-1.de/html/v160.html

https://www.km-1.de/html/pw4u_36_37.html

https://www.km-1.de/html/d_36.html

mitko0888:

--- Цитат на: IKAR link=topic=4742.msg112735#msg112735 date=1537483700 ---Също така в книгите пише, че подобни системи струват 4 пъти по-малко от мрежа от скоростни трамваи с подобна дължина, а изплащането на инвестицията става три пъти по-бързо, отколкото трамваят.

--- Край на цитат ---

В книгите за цените пише, че например втора линия на софийското метро през центъра струва 157 млн. евро помощ + 15% национален фонд + 25% от общината, общо 220 млн. евро за 6.4 км трасе + 7 станции, т.е. 33.4 млн евро на километър.
Етап 2, вкл. разширение на депото, вкл. 12 нови влака, излиза 42 млн. евро на километър.

Заедно със по-старите участъци следната цена на нашето метро е 30 - 38 млн. евро на километър, "два пъти по-евтино от средно европейските" цени, (на което не вярвам особено), но числата са такива.

А в посочения от IKAR линк http://www.monorails.org/tMspages/HowMuch.html виждам и научавам, че действащите и построени през нашия век монорелсови системи са със средна цена 27 до 73 млн. долара на километър.

Не искам да навлизам в детайни сметки колко е курса на долъра към еврото, но малко по-нагоре, малко преди първото червеничко на диспатчера, написах че "инвестицията е от порядъка на метрото". Но в никакъв случай не е "4 пъти по-малка от тази на скоростен трамвай".

И не знам защо в посочения линк на Monorail Society още втория линк от ляво - Monorails of the World  - сочи точно в уикипедия ...

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия