Автор Тема: Eвропа. Железопътен тестови полигон Велим - railway test track Velim in Europe  (Прочетена 10015 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Когато още нямаше компютри - четяхме списания и ходехме до библиотеката.

Преди много години в една далечна галактика....

Тоест в моето детство, се случи една вечер да разглеждам за 100-тен път, поредния закупен брой на "Der Modelleisenbahner"
(дер моделайзенбаанер), което на български ще рече "железопътен моделист", но по известно у нас като "железопътните модели".
     
Та там попаднах на една кратка статия на тема "Изпитателният железопътен център на Пражкия железопътен институт".
Къде с речниците у дома - бях си купил три различни от руската книжарница, защото даже компютри нямахме още,
къде със съставения от мен самия такъв, кратък речник с интересуващите ме около моделизма думи - като скромен опит
 при предишни преводи на други статии от въпросното списание, да минавам по преките пътеки, успях да разбера,
че там някъде в Чехословакия имат изпитателен полигон за железопътен подвижен състав.
     
Спомням си, че имаше много подробна скица начертана в тогавашния стил за изчертаване на железопътни
трасета по макетите ни. Важното на тази скица бяха, не само разположението на разклоненията, но и означенията на
всички радиуси в крива. Вчера потърсих въпросното списание в каталога си с описанията, но за съжаление въпреки,
че бързо си спомних в коя годишнина е статията (1975), не намерих самият брой в папката. Има вероятност да е в
папката на някои започнат от мен проект за нещо, но не ми се търсеше повече.

Все пак каталога на статиите по броевете в библиотеката ми, свърши работа и намерих следващата статия,
писана точно 10 години по-късно в същото списание.  В брой 4 от 1985г. скицата е малка и на фон, така че тук,
 ще ви публикувам оригинала на чешкия първоизточник от тогава:


А сега да се върнем в днешно време и пространството на нашата галактика  ;D

Вчера във връзка с други проекти, потърсих в мрежата дали този тестови център все още съществува, особено след промените
настъпили в Източна Европа, след 1989г. Та той се оказа, че не само съществува, но и развива огромна по обем работа в помощ
за изследването на прилагането на най-съвременните техники и технологии, развиващи железопътния транспорт в Европа.

Практическите изследвания на полигона,  са си на същото място мeжду гара Velim, Cerhenice и Vbrova Lhota,
като вътре в самия център на периметъра си е и Sokolec. Впрочем по-долу ще се уверите, че той не е само едно обикновенно
железопътно трасе, но и е съоръжен с множество мостове, сигнални станции и  други допълнителни съоръжения, които да не
безпокоят местното население и да осигуряват максимално спокойствие и безопастност при провежданията изпитания там.

Полигона, макар и самостоятелен, се явява и част от Института по железопътен транспорт на Чешката република,
като част от Европейския съюз.  Дори нещо повече - през годините е защитил специален европейски сертификат
(№1099 от 1995г.) и сега може да се похвали, че е единственият тестови център на който всъщност се правят всякакви
изпитания по железопътния транспорт от цяла Европа. А от 2004г. самият той е оторизиран (№3138) да издава сертификати,
необходими за железопътният транспрот. През 2006г. получава разрешение за оценяване на съответствието на оперативната
съвместимост на части и подсистеми на европейската железопътна система - като оторизиран орган No. 258 и нотифициран
орган No. 1 714

Днешното име на целият институт е "Výzkumný ústav železniční", което съкратено е означено  като VUZ.
Института се занимава с много широка дейност още от основаването си през 1950г., но аз тук ще се спра в малко подробности
само на самият полигон построен всъщност по-късно - през 1963г.

Технически параметри.

   Параметри      Малък тестов кръг      Голям тестов кръг                  
   Дължина на трасето      3 591 м      13 276 м                  
   Участъци от  трасето      В завои при R=0,8 кm  – 591 м      Прави 2 х 1979 м                  
         В завои при R=0,6 кm – 499 м      В завои при R=1.4km       – 2 x 4136 м                  
         В завои при R=0,45 кm – 859 м      Хоризонтално                   – 9144 м                  
         В завои при R=0,3 кm  – 507 м      Наклон в кривите              – 150 мм                  
         Обратна посока             – 645 м      Преходни криви                  – 261 м                  
   Допустими натоварвания на ос      25 т      25 т                  
   Максимална скорост      80 до 120км/ч според кривите       210 км/ч                  
                                                



Системата за захранване към контактната мрежа на тестовия център предлага всички основни европейски системи за теглителна сила.
Система   3,0 кВ/DC
Система   1,5 кВ/DC
Система 0,75 кВ/DC
Система    25 кВ/АC ~ 50Hz
Система    15 кВ/АС ~16 2/3 Hz

Какво още се предлага там на място?



Всъщност центъра за изпитания предлага много богати възможности от комбиниране на системите за теглителна сила,
включително и между двата трасови ринга. Освен това от тази година (2015) вече е монтирана и пълноценна ETCS,
или известната на професионалистите като Европейска Влакова Система за Контрол (Еurope  Train Control System).
На място се разполага с множество добре оборудвани халета за предварително техническо обслужване на подвижен състав,
както и голям брой самостоятелни контролни зали, оборудвани с адио и видое системи за наблюдение и контрол в халетата и по трасетата.




За по-подробни данни какви услуги предлага и какви условия осигурява полигона, който иска може да се запознае тук.

Ето една система която явно е за неговото управление, но нека специалистите се произнесат какваq
как работи (евентуално) и чие производство е (може би)?
Знам само, че не е такава като отчасти познатите ми РУКЗ(или нещо такова) и т.н.  :blush2: (може би)


В завършек - ето ви линк към списъка с рефернции на фирмите изпитвали свойте  нови (и стари)
модели подвижен състав - http://www.cdvuz.cz/en/references/
Има интересни локомотиви и мотрисни влакове и т.н. и т.н.

Още една схема на railway test track Velim in Europe

В слеващите два поста ще кача само най-интересните снимки от мястото на събитието.
 ;D ;D ;D
« Последна редакция: 16 Октомври 2015, 11:13:55 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Ето няколко снимки на интересни обекти минали през тестовия полигон - снимките са извадени от галерията на центъра:























« Последна редакция: 16 Октомври 2015, 16:19:51 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Още малко интересни обекти....




















Хайде стига ви толкова..."новости"

и цитат от една друга тема:
Първо рекламния клип на SKODA-та...(ČD 380 Škoda 109E|
https://www.youtube.com/watch?v=rpzx1CzwccY

...а след това и как се движи с 211 км/час (явно по външния овал на полигона, който беше 37 км преди)
https://www.youtube.com/watch?v=vh5zFqSJtek

 :hi:
« Последна редакция: 15 Октомври 2015, 16:47:51 от pach »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Максимална скорост...   в малкия кръг - 210 км/ч         в големия - 80 до 120км/ч според кривите   !!! Оправи си новостите във... физиката...  :pleasantry:

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Цитат на: pach link=topic=4770.msg101392#msg101392 date=1444916224
...поредния закупен брой на "Der Modelleisenbahner"
(дер моделайзенбаанер), което на български ще рече "железопътните модели", но по известно у нас като "железопътния моделист"...
Modelleisenbahner - железопътен моделист
Modelleisenbahnen - железопътни модели
Ма учете го тоя език бе, в това хоби най-ще ви трябва :punish:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Цитат на: Жоро link=topic=4770.msg101397#msg101397 date=1444917853
Modelleisenbahner - железопътен моделист
Modelleisenbahnen - железопътни модели
Ма учете го тоя език бе, в това хоби най-ще ви трябва :punish:

Ако съм сигурен, че отново ще вземеш "отношение по темата", пак ще ги разменя двете имена.
И докато не са почнали коментарите тук по същество, да довърша това:
Цитат на: pach link=topic=4770.msg101392#msg101392 date=1444916224
... Впрочем по-долу ще се уверите, че той не е само едно обикновенно
железопътно трасе, но и е съоръжен с множество мостове, сигнални станции и  други допълнителни съоръжения, които да не
безпокоят местното население и да осигуряват максимално спокойствие и безопастност при провежданията изпитания там.
...


Снимки на съоръженията по самото трасе:








Ще е интересно да разберем през тази изминаваща вече 2015г.
кои фирми и с какви модели са минали през полигона,
но това явно все още си е предмет на фирмената им политика за новите локомотиви.
 ;D
« Последна редакция: 16 Октомври 2015, 14:42:29 от pach »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Добре поднесено инфо което следя от години.Ако ти се намира време може да продължиш и със съседката ни
https://www.youtube.com/watch?v=h1uQDYRwi5E
да се види в по-близката ни Европа какво става и там,като евентуално темата стане ЖП ПОЛИГОНИ,но това ти решаваш.
« Последна редакция: 16 Октомври 2015, 14:37:14 от liro »

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Какво е това?


liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Подвижно сърце на стрелка.Колкото за по-голяма скорост е толкова трябва да е по-сигурна,по-голяма,по-дълга и с по-голям радиус.С по-добри заключващи механизми.

Нещо което мога да добавя по темата е ,че при скоростни изпитания движението се извършва винаги по езиците

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Освен изтегленият радиус, така има едно тракане по-малко като се минава през стрелката - просто "дупката" пред сърцето я няма.

 ;D

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
https://youtu.be/ZRXH9Ii5mQA?t=409
За по езиците имам предвид ето това,просто пояснявам

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Цитат на: liro link=topic=4770.msg101423#msg101423 date=1445003022
Подвижно сърце на стрелка.

Има ли такива у нас? Не е ли много скъпо за поддръжка?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Eвропа.
« Отговор #12 -: 16 Октомври 2015, 20:34:51 »
Цитат на: Mixy link=topic=4770.msg101426#msg101426 date=1445014992
Има ли такива у нас? Не е ли много скъпо за поддръжка?

Такива има в Румънско. У нас повече приличат на тези.

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Цитат на: Mixy link=topic=4770.msg101426#msg101426 date=1445014992
Има ли такива у нас? Не е ли много скъпо за поддръжка?
Сигурността никога не е скъпа,но у нас този критерий май не влАза и в таблицата

Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1163
  • Рейтинг: 177
  • HO, София
Ще е интересно да се посети този полигон,
но той е само за професионалисти от бранша  и не е за фенове и ентусиасти...
Затова благодаря за подробната информация.
Вижда се че хората отделят сериозни средства за такива тестове и изпитания...