Браво Грег за клипа.
Действително това е една позабравена тема. Аз мислех, че е писано във форума за железопътната линия Semmering (на немски: Semmeringbahn) в Австрия. Тя е първата планинска железница в Европа със стандартен габарит построена между 1848 и 1854 г с дължина над 41 км и преодоляваща вертикална разлика от 457 m, която започва от гара Gloggnitz (436 м.нмн), минава през прохода Semmering (965 м над морска височина) с тунел дълъг1431м. на кота 895 м. И стига до гара Mürzzuschlag (677 м.нмн ). . Обикновено я наричат първата истинска планинска железница в света, предвид много трудния терен преодолян с 16 виадукта, 15 тунела, над 100 каменни дъгови и стоманени мостове,и значителната разлика във височината.
ЮНЕСКО присвоява статут на световно наследство на железницата Семеринг през 1998 г. като един от най-големите подвизи по време на пионерската фаза на железопътното строителство.
В момента се изгражда базов тунел (Semmering base tunnel) с дължина 27 км.
