Автор Тема: Макетът на j.k.kolev  (Прочетена 63083 пъти)

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #105 -: 07 Ноември 2016, 16:20:19 »
При мен всичко изглежда наред, както и вчера когато ги пуснах. Ще опитам да ги кача от друго място.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #106 -: 07 Ноември 2016, 17:51:26 »
ot tozi pост  не виждам нищо

« Отговор #102 -: 07 Ноември 2016, 00:10:14 »

    Цитат

и още снимки в по-общ план:

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #107 -: 07 Ноември 2016, 18:17:54 »
Надявам се- всичко вече е ОК.
Сега и най-важното - табло №2:


магистрални кабели към него:

Както се вижда още доста работа предстои - вече повече в детайлите, но пък те са очарованието в нашето хоби. Озеленяването на макета е едва в началото, баластирането край коловозите не е започнало, стълбовете на КМ си стоят в насипно състояние от предния проект, тук-там някоя лампа мисля да светне.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #108 -: 07 Ноември 2016, 18:42:18 »
Едно уточнение по сигнализацията и управлението...
Въпреки че Живко е любител на швейцарските влакове /а и не само той/, бе решено движението да е "нормално", тоест "дясно" движение, както е у нас и Германия. А не "ляво", както е в Швейцария. Съответно цялата сигнализация и светофари е направена малко нерИалистично наопаки за Свис-а. Все пак за нас е доста трудно и странно обратното движение. По-лесно е както е по пътищата ни. Това естествено не означава, че никога няма да има и обратно движение - и у нас по железниците се пускат влакове по лявата линия при двойно трасе, когато се наложи...

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #109 -: 15 Ноември 2016, 12:15:26 »
Таблото е станало много добре. Има ли някакво обвързване между сигналите и положенията на стрелките?

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #110 -: 15 Ноември 2016, 14:12:57 »
Цитат на: Mixy link=topic=4807.msg105341#msg105341 date=1479204926
Таблото е станало много добре. Има ли някакво обвързване между сигналите и положенията на стрелките?
Няма. Положението на стрелките и светофарите е независимо. Както писах по-горе - няма маршрутизация и блокировки /по желание на собственика/. Може да си прецапаш спокойно на червен сигнал... Както става и в реалното...  :haha:

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #111 -: 15 Ноември 2016, 15:05:20 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=4807.msg105343#msg105343 date=1479211977
Няма. Положението на стрелките и светофарите е независимо. Както писах по-горе - няма маршрутизация и блокировки /по желание на собственика/. Може да си прецапаш спокойно на червен сигнал... Както става и в реалното...  :haha:

А обратното може ли - да включиш зелено без да е обърната стрелката в правилното положение?

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #112 -: 15 Ноември 2016, 15:14:58 »
Може.

А как се управляват входните сигнали?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #113 -: 15 Ноември 2016, 15:36:20 »
Като гледам двете зелени едно срещу друго, и като броя ЦК ключетата, май има по едно ключе за всеки светофор.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #114 -: 15 Ноември 2016, 17:32:01 »
В общи линии системата е организирана по следния начин...
1. Всичките светофари /на Фисман и Шнайдер/ имат общ вход - плюс/анод на светодиодите. По една жица, обикаляща в кръг под целия макет и със съответните разклонения, се подава +16 волта на всички светофари - входни, изходни, двуцветни, трицветни, маневрени... След което от всеки светодиод на съответния светофар се опъва жица /с определено оцветяване за по-лесно проследяване и монтаж/ до съответното табло - до съответен ЦК ключ. ЦК ключетата са с по две независими прекъсвани вериги и с по 2 крайни фиксирани положения. Средният извод на всяко ЦК ключе се свързва с минуса на 16-те волта, който отново е с един общ кабел, обикалящ под всички плотове. Когато има индикация в таблото за положението на светофара, тогава тя се свързва с едната верига на ЦК ключето, а другата управлява самия основен светофар. Когато няма индикация, и двете вериги управляват светофара.
2. За двуцветните светофари мисля, че положението е ясно. В едното положение на ключето свети "зелен", в другото "червен" сигнал. Прието е, когато лостчето на ЦК ключето е насочено към средата на коловоза, да свети "червено", когато е към стрелките - изхода, да свети "зелено". Има монтирани и трицветни светофари, които работят също с едно ЦК ключе - при тях заедно са свързани жълтата и зелената светлина - когато се излиза през отклонение на стрелката. В този случай няма смисъл да се разделят двете светлини, тъй като маршрутът е винаги през отклонение, тоест трябва да се излезе с понижена скорост.
3. Има обаче входни и изходни светофари, с които се позволява движение както направо през стрелката, така и в отклонение. Примерно: първи коловоз на основната гара, или входен светофар преди двете двойки стрелки. В този случай светофарът се управлява с две ЦК ключета. Схемата е така направена /и за основен светофар, и за индикацията/, че жълтата светлина може да се включи само при включена зелена. Тоест, при зададен червен светофар, жълтата не може да се включи с второто ЦК ключе. Схемата мога да я дам, ако има интересуващи се.
4. Има и ще има още светофари, които ще бъдат маневрени в съответните райони на гарите и които няма да се управляват от централните табла, а от "местни" ЦК ключета, разположени под плотовете на удобни места. Причината за тях е, че част от стрелките в тези зони остават на ръчно управление за удобство при маневрени дейности и съответно заедно с обръщането на стрелките ще се обръщат и съответните светофари.
5. Индикация на светофарите по трасето се прави само на тези, които не се виждат от местата на контролните табла - идват гърбом. На табло №2 са добавени правоъгълни зелени светодиоди за допълнителна визуална индикация на положението на всички стрелки, намиращи се в тунела под голямата планина, както и жълто-оранжева индикация на двойките стрелки - тя свети когато двете стрелки са в положение "отклонение". При положение "направо" не свети нищо, с изключение на двойката стрелки в тунела, която има индикация и за двете положение на стрелките. За двойките стрелки бе решено да се управляват заедно от една страна за облекчаване на управлението, а и да не се забравя втората стрелка в неправилно положение, защото сърцата на флайшманските стрелки са захранени и правят веднага късо съеднинение при опит за срязване на езиците от локомотива.
« Последна редакция: 15 Ноември 2016, 20:22:43 от Best Ripper »

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #115 -: 20 Ноември 2016, 23:12:21 »
Няколко снимки от днес, макар че няма кой знае какво ново по макета. Стълбовете за КМ вече са в изправено положение, а не в насипно състояние както престояха няколко месеца. Изхода на гара Н0/Н0м към малкия тунел:

отклонението към завода:

края на изтеглителния коловоз и линията към завода:

тунелните портали още не са довършени. Тук там светват и маневрени светофари, този е на същата гара:

и на другия и край:

същата гара в по-общ план:


откъм рафинерията:

горката панелка, притисната между влакови линии и заводи :(:

преди мостовете и малкия тунел, сложих малка спирка, за пътническите влакове Н0 и Н0м:


зад нея е разтоварището за въглища на Н0м за ТЕЦ-а
« Последна редакция: 20 Ноември 2016, 23:33:31 от j.k.kolev »

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #116 -: 20 Ноември 2016, 23:31:05 »
Гара Н0е още не е довършена, но прилежащия и маневрен район е видимо в западнало състояние. Някой фабрики са вече рухнали, мината от която са се транспортирали въглища за пристанището също е в окаяно състояние :yes::


май и в тунела има срутвания :(




като вече бях писал по-назад, товарното движение Н0е е вече закрито :(.

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #117 -: 21 Ноември 2016, 00:02:26 »
междугарието и големия тунел под планината:

на второ ниво Н0м:




и към малкия тунел:

към гара Н0м:

входа на гара Н0м:

под нея Н0 и каналите на на реката:

края на гарата и крана за претоварване на въглища от Н0f за H0m

на второ ниво се вижда и част от трасето Н0f, всъщност то ще започва от вратичката на тунела и ще свършва до крана в гарата:

терминала за горива Н0:



« Последна редакция: 21 Ноември 2016, 00:41:20 от j.k.kolev »

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #118 -: 21 Ноември 2016, 00:13:41 »
гара Н0 също започва да се оформя:


над нея Н0е:







към входа на големия тунел:


j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #119 -: 21 Ноември 2016, 00:31:37 »
и гара Н0/Н0е:

на пристанището се виждат неизползваемите вече вагонетки за въглища Н0е:

и накрая няколко снимки в по-общ план:



още един маневрен светофар на пристанището:



следват тестове на трасето и ако всичко е наред, започва баластиране около линиите, поставяне на осветление на няколко места, както и много довършителни детайли по макета :yes: