Автор Тема: Макетът на j.k.kolev  (Прочетена 63113 пъти)

София 70

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 621
  • Рейтинг: 165
  • София ,ТТ DR & DB ІV ер.
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #120 -: 21 Ноември 2016, 13:29:32 »
Невероятен е макетът , продължавай в същия дух.

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #121 -: 21 Ноември 2016, 16:35:50 »
Цитат на: j.k.kolev link=topic=4807.msg102530#msg102530 date=1451293505
Тежки композиции с въглища, кокс и руда бавно излизат от пристанището към центалата и стоманолеарната... цистерни с нефтени продукти, сноват между рафинерията и петролната база... дълги композиции с контейнери, бързат между двата терминала... претоварени вагони със скрап и метални изделия, трудно задоволяват нуждите на металургията и тежкото машиностроене...

Това е и моят идеал за макет. Поздравления за ентусиазма и ресурса, който влагаш. Макетът ти се получава супер, а и е уникален - заема цял апартамент  :hi:

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #122 -: 14 Декември 2016, 23:41:04 »
Благодаря :hi:
Цитат на: pavlinbg link=topic=4807.msg105412#msg105412 date=1479738950
Това е и моят идеал за макет. Поздравления за ентусиазма и ресурса, който влагаш. Макетът ти се получава супер, а и е уникален - заема цял апартамент  :hi:
Еее.... не повече от 40% от площта е за хобито, скоро я преизчислявах ;) :)

Реших да направя някой малки промени в ландшафта. Планината не ми харесваше достатъчно. Тя е изградена от подпори и капаци от OSB плоскости, върху които с монтажна пяна е оформен планинския релеф. Достъпът до коловозите намиращ се под нея трябва да бъде бърз и лесен, с оглед безпроблемното почистване на релсите и  оправяне на закъсал или дерайлирал подвижен състав. Движението под планината се осъществява в общо три тунела, като големия с дължина над четири метра е за главното трасе, по-късия е за маневрения район около пристанището и гарата и малкия в който Н0е се изкачва след гарата. В тунелите има общо 6 стрелки, доста криви, наклони и...никаква видимост. От интериорна гледна точка- мисля че се получава добре, коловозите не се натрапват толкова на пейзажа, има и повече разнообразие, но от експлоатационна предстои да видим. Може би трябваше да помисля и за някакъв достъп и отдолу, макар че е тясно. Все пак, добре че не се опитах да реализирам  първоначалната си идея трите мащаба да се разминават на различни нива във вътрешността на конструкцията. Спестих си доста усилия и нерви.
Проблема дойде от капаците на планината. Първо- бяха доста на брой - 6, второ - тъй като бяха дълги и тесни, нямаше как да се даде някаква по-голяма височина на релефа и изглеждаше по-скоро хълмист, трето станаха твърде тежки и най-важното - при всяко сваляне и връщане обратно за почистване, все някое парче зеленина, колкото и да бяха опръскани с лепило ще падне на релсите или на стрелките. Ясно е, че трябват промени.
Най-напред поставих един дебел найлон под капаците, който да улавя тревичките и парчетата листа. Реших обаче да сменя и капаците, като внеса  малко по-голямо разнообразие в ландшафта, и повдигна леко планината. Според мен е доста трудно да се прецени, каква денивелация е реалистична и коя отива твърде високо, даже не толкова заради някакъв измислен реализъм, а по-скоро от естетична гледна точка, все пак не пресъздаваме Катманду и Хималаите. Гледам обаче и във Вундерленда едни метри скали изпънали право нагоре...така че всякак става.



j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #123 -: 15 Декември 2016, 00:08:33 »
И така с няколко флакона пяна, едно кило гипс, събрани от мазето остатъци латекс започнах прекрояването на планината. Този път за основа на капаците използвах фибран - за да се намали тежестта и да не се къса найлона. Ето какво се получава, макар и без довършени някой детайли:











atanas72

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #124 -: 21 Декември 2016, 10:12:48 »
 :hi: :hi: :hi:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #125 -: 21 Декември 2016, 16:59:04 »
Бял врачански камък като Черепишкия :)
Доста добре се е получило, поздравления!

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #126 -: 15 Януари 2017, 22:38:36 »
Цитат на: widowmaker link=topic=4807.msg105816#msg105816 date=1482332344
Бял врачански камък като Черепишкия :)
Доста добре се е получило, поздравления!
Мерси! Всъщност го трябваше да стане в малко по-различен нюанс, но като изсъхна се избели отново  :yes:

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #127 -: 15 Януари 2017, 23:13:11 »
Най-нови снимки:
на гара Н0m започва баластирането:




и най-важното - табло № 4 на гара Н0е:

тъй като, засега стрелките ръчни, таблото управлява само сигнализацията.
Ето и вечерни снимки на гара Н0е в процес на работа:

десния - шести коловзоз ще влиза в още незалепеното депо. На първи, четвърти и пети коловоз се посрещат пътническите влакове, втори и трети са само маневрени.



още един поглед към бившата инд. зона към гарата. Стрелката, която е водела към бившата мина:




j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #128 -: 15 Януари 2017, 23:21:00 »
Още малко нощни снимки. Нощна смяна в завода:



Гара Н0/H0m, също светна:





 :)

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #129 -: 01 Март 2017, 00:38:31 »
Кой знае какво ново по макета няма, но ето няколко нови снимки:
гара Н0е вече с депото:





в другата стая в индустриалната зона около рафинерията и ТЕЦ-а реших да сложа малка пътническа спирка предимно за ДМВ-та, колкото да имат къде да си удължат маршрута и да създам "работа" и за тях. Не знам доколко е уместно изобщо, но го приемам нещо като спирка за работниците наоколо, без гарово здание. Такава мисля, че имаше навремето в заводите за тежко машиностроене Радомир, може би в Кремиковци и др.


и така след тази начална спирка, влакът поема към гара Н0/Н0m:


след което отива към спирка Н0/Н0m - която ще е  нещо от типа "requested stop" при това само за пътническите влакове:


след тази спирка, продължаваме към гара Н0:


и накрая влака се насочва и към крайната дестинация - гара Н0/Н0е:

и така след две спирки и три гари, влакчето може да се върне обратно или да поеме към гаражните коловози.
Двата контейнерни терминала, вече са готови да приемат и изпращат вагони:


и на пристанището:



pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #130 -: 01 Март 2017, 12:29:55 »
Адмирации! Много ми хареса интермодалният терминал /с контейнерите/. Точно така си го представям и в моите идеи за макет.

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #131 -: 14 Май 2017, 22:58:27 »
Продължаваме с изграждане осветлението на основните обекти - гари, спирки, промишлени обекти. Най-напред завода:






Рафинерията, другия завод и спирката също са в процес на работа:







гара Н0/Н0м:

спирка Н0/Н0м:

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #132 -: 14 Май 2017, 23:19:36 »
Към другите обекти работата по осветлението също продължава. Малкото пристанище за горивата и зърното:




пристанището с гара Н0m:

другата част на пристанището с контейнерния терминал и скрапа:




и гара Н0/Н0е:



МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #133 -: 15 Май 2017, 00:26:01 »
БРАВО.Много красиво и издържано.Толкова е светло,че книга можеш да четеш.На тъмно ефекта на осветлението е страхотен дава много реализъм на макета.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #134 -: 11 Октомври 2017, 08:58:20 »


Живко , дано не си ни сърдит - спря да публикуваш , а ще е интересно да сер види докъде си ?