Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout

Макетът на j.k.kolev

<< < (25/37) > >>

София 70:
Невероятен е макетът , продължавай в същия дух.

pavlinbg:

--- Цитат на: j.k.kolev link=topic=4807.msg102530#msg102530 date=1451293505 ---Тежки композиции с въглища, кокс и руда бавно излизат от пристанището към центалата и стоманолеарната... цистерни с нефтени продукти, сноват между рафинерията и петролната база... дълги композиции с контейнери, бързат между двата терминала... претоварени вагони със скрап и метални изделия, трудно задоволяват нуждите на металургията и тежкото машиностроене...

--- Край на цитат ---

Това е и моят идеал за макет. Поздравления за ентусиазма и ресурса, който влагаш. Макетът ти се получава супер, а и е уникален - заема цял апартамент  :hi:

j.k.kolev:
Благодаря :hi:

--- Цитат на: pavlinbg link=topic=4807.msg105412#msg105412 date=1479738950 ---Това е и моят идеал за макет. Поздравления за ентусиазма и ресурса, който влагаш. Макетът ти се получава супер, а и е уникален - заема цял апартамент  :hi:

--- Край на цитат ---
Еее.... не повече от 40% от площта е за хобито, скоро я преизчислявах ;) :)

Реших да направя някой малки промени в ландшафта. Планината не ми харесваше достатъчно. Тя е изградена от подпори и капаци от OSB плоскости, върху които с монтажна пяна е оформен планинския релеф. Достъпът до коловозите намиращ се под нея трябва да бъде бърз и лесен, с оглед безпроблемното почистване на релсите и  оправяне на закъсал или дерайлирал подвижен състав. Движението под планината се осъществява в общо три тунела, като големия с дължина над четири метра е за главното трасе, по-късия е за маневрения район около пристанището и гарата и малкия в който Н0е се изкачва след гарата. В тунелите има общо 6 стрелки, доста криви, наклони и...никаква видимост. От интериорна гледна точка- мисля че се получава добре, коловозите не се натрапват толкова на пейзажа, има и повече разнообразие, но от експлоатационна предстои да видим. Може би трябваше да помисля и за някакъв достъп и отдолу, макар че е тясно. Все пак, добре че не се опитах да реализирам  първоначалната си идея трите мащаба да се разминават на различни нива във вътрешността на конструкцията. Спестих си доста усилия и нерви.
Проблема дойде от капаците на планината. Първо- бяха доста на брой - 6, второ - тъй като бяха дълги и тесни, нямаше как да се даде някаква по-голяма височина на релефа и изглеждаше по-скоро хълмист, трето станаха твърде тежки и най-важното - при всяко сваляне и връщане обратно за почистване, все някое парче зеленина, колкото и да бяха опръскани с лепило ще падне на релсите или на стрелките. Ясно е, че трябват промени.
Най-напред поставих един дебел найлон под капаците, който да улавя тревичките и парчетата листа. Реших обаче да сменя и капаците, като внеса  малко по-голямо разнообразие в ландшафта, и повдигна леко планината. Според мен е доста трудно да се прецени, каква денивелация е реалистична и коя отива твърде високо, даже не толкова заради някакъв измислен реализъм, а по-скоро от естетична гледна точка, все пак не пресъздаваме Катманду и Хималаите. Гледам обаче и във Вундерленда едни метри скали изпънали право нагоре...така че всякак става.


j.k.kolev:
И така с няколко флакона пяна, едно кило гипс, събрани от мазето остатъци латекс започнах прекрояването на планината. Този път за основа на капаците използвах фибран - за да се намали тежестта и да не се къса найлона. Ето какво се получава, макар и без довършени някой детайли:










atanas72:
 :hi: :hi: :hi:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия