Автор Тема: Макетът на j.k.kolev  (Прочетена 62993 пъти)

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #30 -: 02 Януари 2016, 22:51:58 »
първо, да припомня откъде влизат влаковете в завода:
 
 вагоните, които са за готовата продукция и крановете към реката, са бутани на заден ход от машините от товарните коловози на Кел и идват към по-близката на снимката линия. Които влизат в самия завод излизат от гарата с локомотива напред, влизат в маневрения район и отново на заден ход влизат в завода през по-горния на тази снимка коловоз.
ето ги и тях:
към реката
към сградите на завода
първо поглед от реката(която още не е довършена и е с нетипичен кафяв цвят) към най-голямата сграда:


поглед и навътре









най-голямата сграда е с два входа, единия за вагоните, другия за камиони. Ето и леярната:






j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #31 -: 02 Януари 2016, 23:21:43 »










поглед и по-отгоре, отдясно коловозите се ползват както от завода, така и от контейнерния терминал:





j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #32 -: 03 Януари 2016, 00:53:11 »
Пренасяме се към третия и най-малък, район на макета, където се намира свързаното предприятие, с представеното по-горе. Както вече обясних, вагоните се избутват или изтеглят от завода към гара Кел, откъдето сформираната композиция потегля към третата зона. Движението за там се осъществява само в западна посока, влакът излиза през стрелките на западната гърловина,

и с лек ляв завой излиза от района на Кел по магистралното трасе. Влиза в "извън населения" коридор.


в близък план, не електрифицираните индустриалните коловози на Кел.
 Както вече споменах, другия основен приоритет освен промишлеността, са озеленените площи, за да се смекчава пейзажа от прекалената индустриализация и виждате, че навсякъде, където е възможно посаждам по някое дръвче или горичка.











j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #33 -: 03 Януари 2016, 01:31:47 »
Както казах по-горе, именно коридора е мястото за трейнспотинг на този макет. Добре се виждат и двата района, влаковете минават непосредствено пред погледа на наблюдаващия.
 След още един лек десен завой, трасето влиза в бившия хол, под моста на теснолинейката.



после линията върви успоредно с теснолинейката, има снимки по-горе


тук в дъното на снимката, влакът излиза от магистралата и поема по естакадата към предприятието. Да припомня само, че тези стрелки са и за пътническата Митълщат
Като се качи на второ ниво, в дъното на тази снимка, зад еличките,

товарния влак излиза от главния път към гарата с лява стрелка, напуска района на Митълщат и влиза малката промишлена зона.


Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 360
  • Рейтинг: 165
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #34 -: 03 Януари 2016, 01:44:54 »
Браво! Не мога да си легна от удоволствието да гледам хубавите "картинки". Мъча се да си представя планово всичко, но не успявам. Опитвам се с лист и молив да направя схема по писмените обяснения, но не се получава. Очаквам план! :hi:

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #35 -: 03 Януари 2016, 02:08:22 »
влиза на вече усвоената тераса по малко мостче на Роко. Посрещат го, явно някакви съвсем крайни квартали или работнически общежития с малки блокчета:

и зле изглеждащи панелки:


видимо навсякъде подобни блокове изглеждат ужасно с изпочупени стъкла на площадките.... :lol:
Тази част, на макета, като най-нова, едва от изминалата вече година е и съвсем недовършена. Завършена е само главната промишлена сграда с размери 100х35х16(височина) см , в същия "архитектурен стил", като голямото предприятие, предстои да се поръчат и направят кранове, по-малко хале, комини и административна сграда.
 Тук влака влиза напред и спира на някой от двата главни електрифицирани челни коловоза. След което, идва маневрен дизел, взима докараните вагони, вкарва ги в предприятието, а магистралния локомотив,закача сформираната композиция от другия коловоз и се прибира обратно към Кел.



между сградата и главните коловози ще има кран, а в дясно на едната снимка се вижда някаква офисна страда на Кибри
 

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #36 -: 03 Януари 2016, 02:49:39 »
Съвсем символично в този район, има и малка теснолинейка - Н0е. По принцип мислех тази тераса, да я използвам само за този мащаб, да има нещо като кръгче с пътническо движение и гара без връзка, останалата част на макета. По-късно бях решил да направя мина за въглища, и с малки теснопътни вагончета да карам до кран, където товарите да се прехвърлят на големи вагони. Докато мината беше в проект обаче, стигнах до извода, че това няма да се върже с общата идея на макета, тъй като Тец-а, главния консуматор на въглища е в раойна на Митълщат, а пряка жп връзка за там няма. Освен това, централата се захранва със суровини от каналите край реката. Е, не че не можеше, да има една кариера за инертни материали и да се возят към Кел, но така и не направих точно това.
 Затова вагонетките останаха зарязани на буренясал коловоз край предприятието.


все пак, макар и наистина символично, теснолинейката я има, идеята е, че това е краят на линията, която доставя нещо за завода или взема продукция от него, и излиза от сградата само за маневрена дейност.


на територията на предприятието се намира и депото за скрап, където се режат бракувани превозни средства, а и не само, товарят се металните отпадъци на  открити и вагони и се возят към леярната. Освен това в двете посоки между предприятията, се движат телескоп вагони, платформи с метални изделия, рулони, стружки, закрити двуосни и четириосни товарни вагони и др.

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #37 -: 03 Януари 2016, 03:31:00 »
Скрап депото има два коловоза, влизащи под кран, където откритите Е вагони се товарят с метални отпадъци и един закрит за движение коловоз, на който "ръждясват" стари локомотиви и вагони.

в дъното, закачени за откритите вагони, са закачени стар пътнически и хладилен вагон, готови за нарязване, отдясно се виждат изоставени и "гниещи" локомотиви, а скрап се товари и от камиони.




и други превозни средства си "отиват"







и накрая едно теснолинейно локомотивче до по-големия си батко

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1342
  • Рейтинг: 208
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #38 -: 03 Януари 2016, 13:46:25 »
Индустрията е много яка особенно телферите. Размахът е много голям. Браво! Единственият недостатък е че  индустрията изглежда стерилна, препоръчвам ти разумно замърсяване на сградите , пътната настилка и плацовете. Със скрапта не може да минеш така трябва да се прави с "ръжда".
« Последна редакция: 03 Януари 2016, 16:48:23 от jopeto »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #39 -: 03 Януари 2016, 14:46:56 »
...e че продължава да не публкува общия план на макета и никой няма представа за какаво де реч !

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1342
  • Рейтинг: 208
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #40 -: 03 Януари 2016, 16:50:39 »
Все пак, това е НО, нека да не забравяме колко място заема. От снимките ми се струва, че преминава от едно помещение в друго.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #41 -: 03 Януари 2016, 17:56:44 »
Цитат на: jopeto link=topic=4807.msg102688#msg102688 date=1451832639
Все пак, това е НО, нека да не забравяме колко място заема. От снимките ми се струва, че преминава от едно помещение в друго.
Ми той го е написал, обаче явно гледате само картинки и нищо не четете. Срамота, господа-другари, срамота...  :hi:

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #42 -: 03 Януари 2016, 19:49:22 »
Адри, наистина ли не се разбира нищо?
Момчета, схемата на коловозното развитие, наистина я нямам готова иначе досега да съм я пуснал. Причината, да започна темата без този почти задължителен атрибут от представянето на всеки проект, е че просто в тези почивни дни мога да седна да попиша, макар и докато върша друга работа на компютъра. В ежедневието, рядко остават време и сили, да правя нещо, да не говорим, че много често, вечер играя Ханс или Кристоф от Замръзналото кралство, така че бързам да наваксам, докато малкото се радва на снега в габровския балкан.
 Пък и дори и да я имаше, нуждата от детайлни обяснения кое, от къде и защо, според мен остава.
 Жоре, ръждата в депото, състаряването на част от сградите и настилките, тепърва смятам да е част от удоволствието ми от работата по макета. Отделно от това, в предприятията предвиждам, разни тръби да минават между сградите, както и по-малки индустриални съоръжения, които да разнообразят пейзажа. Приемаме, че всичко е още в доста суров вид.
 

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #43 -: 03 Януари 2016, 22:50:30 »
Просто драсни на ръка една скица на апартамента и трасето като секции, сканирай и готово...аз наистина не мога да си го представя

Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1163
  • Рейтинг: 177
  • HO, София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #44 -: 06 Януари 2016, 10:21:47 »
j.k.kolev, виждам че си направил голям макет.
Явно си завладял голяма част от апартамента...  Поздравления за работата.
Съгласен съм с Adrian, че ще добре да скицираш макета за да има по-голяма яснота.