Автор Тема: Макетът на j.k.kolev  (Прочетена 62938 пъти)

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #90 -: 09 Септември 2016, 17:12:02 »
Още малко 3Д от различни страни...






В лявата стая на десния плот програмата не дава правилно равнината - прехвърля наклон през преградната стена между стаите. Там няма хълмове, а е завод и е напълно равно. Ама не остава време да го коригирам...

Относно управлението накратко. Трите мащаба с реално движение - H0, H0m и H0e, ще са независими един от друг. Всеки ще е с отделно цифрово управление на локомотивите, като огромната част от трафика ще е в H0. Всяко трасе е с дублирано захранване през 1,5-2 метра. Управлението на стрелките ще е от три табла с общо захранване от един пиковски траф FZ1 с неговите 16 V AC. За целта под цялото трасе вървят два затворени кръга за нулата и фазата му. Трафът е за 1,2 ампера ток максимално, но едва ли ще има едновременно движение на повече от 2-3 механизма за стрелки, така че не се очаква претоварването му. Едното табло ще е пред гарата в лявото помещение, второто ще е от тясната страна на средния плот /до балкона/, а третото /поне по първоначални сметки/ ще е пред гарата в H0m в дясното помещение, но може и да се обединят второ и трето табло /предстои уточнение предвид размерите на таблото и удобството за управление/. Всички пиковски стрелки в промишлените клонове в дясното помещение, които се намират в тунел, ще бъдат със стандартни пиковски механизми с горно монтиране, част от стрелките в промишлените клонове и гарите ще бъдат с ръчно управление за удобство при маневрени дейности. Основната част от видимите стрелки са с хофмански механизми, монтирани отдолу под плота. Светофарите са с отделно захранване с 16 волта прав филтриран и нестабилизиран ток, който е за всичките светофари. Управлението им ще става през таблата за стрелки. Управлението им е аналогово с ЦК ключета. По желание на Живко не се предвижда на този етап цифровизацията им. Сигнализацията в таблото за стрелките ще става механично с положението на лостчето на ЦК ключето, за светофарите ще се уточнява в процеса на каране на влакове дали ще има светлинна индикация в таблото - може би само където е необходимо поради липса на видимост и за опростяване на електрическата част. Светофарите ще се управляват също с ЦК ключета от таблата. Не се предвиждат блокировки, маршрутизация и пр.

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #91 -: 11 Септември 2016, 22:35:26 »
Ето и малко снимки, макар че всичко е още в доста "суров" вид.
Прехода между двете помещения през коридора:




входа на големия тунел, който излиза чак на гарата е все още без портал

иглолистната гора над малкия тунел към хола:




за оформяне на планинския релеф, съм използвал най-обикновена строителна пяна. Нанасям на предварително подготвено място, изчаквам да изсъхне, оформям с макетен нож и залепвам тревите и дърветата. Бързо, лесно, удобно и сравнително евтино. Както се вижда на снимките по-горе, остава още доста работа с тънка четка, докато изчезне бялото на пяната от горските масиви. Вече сме в хола и входните стрелки на голямата гара след малкия тунел, Н0m вече катери нагоре:


гарата с почти готовото табло за управление:



и под гарата кипи огромен труд:

в индустриалната зона на гарата:



два коловоза за рафинерията и два за контейнери и и други товари от камиони, ето и другото отклонение към завода:





j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #92 -: 11 Септември 2016, 23:13:23 »
изходящите стрелки от другия край на гарата зад ТЕЦ-а:

през терасата Н0 след къс мост влиза в другата стая, Н0m влиза в тунела и чрез обръщателно ухо излиза обратно:

все още недовършената гара Н0е:

изхода на гарата - надясно по моста към стаята, напред старите фабрики:

след тунела Н0 излиза на висящия мост, където са и входните стрелки за гара Н0, над него прехода чрез двата моста за Н0е към стаята:


гара Н0, над нея теснолинейката катери към мостовете:



непосредствено след гарата, главното трасе Н0 влиза в големия тунел под планината, който излиза в коридора от изхода без портал. Изходните стрелки са вътре в тунела. Портала за вход на Н0е, ще е някъде до този на Н0, вижда се и как изглежда още недовършената планина:


след изхода, Н0е влиза в комбинираната гара Н0/Н0е:



първи проби за Н0е с максимално натоварване и целия подвижен състав в този мащаб



пяната докато не се оправи изглежда доста лишена от "реализъм" :yes:

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #93 -: 11 Септември 2016, 23:48:29 »
обща снимка на пристанището и гара Н0/Н0е и изходите към тях:

крановете за въглища, контейнери и други товари от завода, скрап депо, както и вече неизползвана теснолинейка Н0е за въглища



от другата страна на речните канали, коловозите Н0 се използват предимно за течни горива от и за рафинерията, а на горно ниво - Н0m:



Н0m излиза от главната гара към коридора:



гледам свлачище се е активирало на завоя към другата стая:


"разсича" планината и продължава към гара Н0m






още малко снимки от озеленените части на планината:






с цел повишаване на риализъма, повечето треви за озеленяване са истински - ситно нарязани коприва, мента, еньовче, босилек, шипка, канела, ягода. Освен че бързо създават шарено-зелен килим, миришат съвсем автентично ;D. Свила от царевица използвам за кафявия слой на  иглолистните гори.
 :) :) :)

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #94 -: 12 Септември 2016, 11:31:47 »
Виден рИалист, еколог и озеленител започва ликвидиране на последиците от ЖП моделизЪма...  :spiteful:



 :drinks: :drinks: :drinks:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #95 -: 13 Септември 2016, 20:25:47 »
Табло №1 вече проявява признаци на живот...


Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #96 -: 21 Септември 2016, 11:55:44 »
Време е и за първите екстри...




Две ленти с дължина 3 метра всяка - мощност 24 вата/5метра. 60 светодиода на метър. Захранване 36W/12V.
Скоро и по другите гаражни коловози...

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #97 -: 21 Септември 2016, 12:19:14 »
Ще има ли връзка между гаражните коловози и основното трасе, напр. по спирала?

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #98 -: 21 Септември 2016, 13:21:46 »
Няма. Просто мястото под макета ще се ползва за склад за всякакви неща - гаражни коловози, материали от/за макета и ремонти, останали кутии, инструменти и прочие.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #99 -: 28 Септември 2016, 21:29:42 »
Входните сигнали и стрелки откъм балкона /дясна гърловина на голямата гара/.


Дясна гърловина - изход.


Лява гърловина - изход.


Два светофара причакват на изхода от тунела и левия вход на гарата...


Осветление под средния плот - бъдещи гаражни коловози, засега склад на материали, сгради и инструменти. Това осветление е от 2 ленти по 2 метра... Някъде около 19-20 вата идва.. /точното е 4,8 вата на линеен метър/...
« Последна редакция: 03 Октомври 2016, 21:43:25 от Best Ripper »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #100 -: 10 Октомври 2016, 22:41:22 »
Следващи стъпки...
Табло №3 - за крайната гара в Н0m...


Изходните светофари към таблото и гарата... Остана да пристигне и да се монтира входния светофар.


Маневрените светофари на Schneider в същата гара. За съжаление заводските настройки /съпротивления/ излязоха ужасни - светодиодите са като прожектори, трябва да се намали тока през тях...


Озеленяването зад теснолинейката H0e от другата страна върви с пълен ход.



И по-общ изглед. Планините отзад вдясно са свалени временно за почистване, тестове и проверки на окабеляването...


"Озеленяването" отдолу също върви с пълна пара... Друго си е с монтирано LED осветление... ;)



Монтирани гаражни коловози под средния плот в хола - складът с материали се свива вече осезаемо...

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #101 -: 06 Ноември 2016, 23:54:46 »
Стана ясно, че само аз си ги виждам :yes:, но тъй като вчера снимка бг не работеше, реших да пробвам от друго място. Надявам се вече всичко да е наред :).
И така гара Н0/Н0е откъм пристанището:




планината - под която минава основното Н0 трасе и отклоненията към пристанището в малко по-завършен вид:


както бях писал вече, "планинския масив" е пресечен от дълбоки клисури, дефилета, стръмни и каменисти възвишения, труден терен за неподготвени туристи ;D













иначе пък "лъха" на тишина и спокойствие, създава чувство на отдалеченост от натоварените гари и предприятия :yes:
« Последна редакция: 07 Ноември 2016, 17:20:35 от j.k.kolev »

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #102 -: 07 Ноември 2016, 00:10:14 »
Източната гърловина на гара Н0, с изходните светофари, над нея Н0е:

 все още липсват пероните на гарата:

непосредствено след западната гърловина започва дългия тунел под планината, третия коловоз в дясно е за пристанището и пътническата гара:

няколко снимки и от пристанището:




до входно-изходните стрелки на гара Н0/Н0е бях предвидил да има паркинг, но после реших - стига с тази урбанизация, паркинга ще го свия само пред гаровото здание:

в духа на релефа наоколо и тук почвата се оказа камениста и неравна ;D:




не знам дали се получава, но идеята ми всъщност е, че сякаш човека с труд е превзел и извоювал, изсякъл и изравнил терените по които се движат влаковете. Както вече съм писал по-рано, по този начин се опитвам и да компенсирам почти изцяло равнинното разположение на Н0 трасето.
« Последна редакция: 07 Ноември 2016, 17:58:17 от j.k.kolev »

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #103 -: 07 Ноември 2016, 08:58:03 »
Незнам дали е при мен проблема, но не се виждат снимки.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #104 -: 07 Ноември 2016, 08:59:00 »
И аз не виждам снимките от последните два поста.  :unsure: