Автор Тема: Макетът на j.k.kolev  (Прочетена 62531 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #75 -: 31 Март 2016, 16:27:02 »
От по-предия ти пост по-горе - съгласен съм с теб, но имай предвид, че с малко външна помощ, можеш да се справиш с всякакви геометрични
зависимости на релсовия материал от където ти излизат и самите проблеми с него. Сам знаеш преди този макет (онзи само в стаята)
какви ги беше натворил "проектанта" им :punish:, само защото не беше започнал с план и постепенни покупки,
ами добавяше  новозакупените релси и разклонения, докато накрая сам стигна до извода,
че макар и четири овала и две "гари" по края на стаята,схемата е твърде скучна и еднообразна. :yes: :prankster:

Както казва и Митко - ти си го правиш, ти ще си го караш (и ние де :blush2:) , но така или иначе последната дума си е твоя.
Само ще вметна, че точно сега е момента да не бързаш и да обмислиш като решиш точно какво ще правиш.
Бих казал, че най-малкият проблем ще ти е завойте през терасата и коридора, като твърдя, че не биха заели много място
при сегашната свобода на предходящите им плоскости в двете стаи и то докато те (плоскостите) са все още свободни!  :yes: :spiteful: ;)

Теснолинейката не изчезва - просто не смятах, че няма да се сетиш, че там съм рисувал в/у нея,
защото може основното трасе (Н0) да е до стената или в тунел (съответно планина с гори и скали,водопади и т.н.)
а видна - теснолинейката ти...тоест предположих, че ще си развихриш фантазията ако ти хареса дългото междугарие. :victory: :pardon:

А колкото до:
Цитат на: j.k.kolev link=topic=4807.msg104130#msg104130 date=1459419944
Мисля и още нещо - при сегашния план, таблото за управление ще бъде в коридора, от там видимостта към макета е може би най-добра. Обаче това означава влизане и излизане при всяка смяна на ПС, закачване и откачване на вагони, маневрена дейност, все пак има три челни теснолинейни гари и два промишлени клона. Отделно от това планирам, излаза през коридора да е разглобяем и в случай на ремонт например, махам основата връщам двете врати на стаите и след седмица най-много :yes: възстановявам обратно всичко. Таблото поставено там обаче ще затрудни връщането на  електрическата част допълнително. С тези съображения си мисля, дали да не го изградя там някъде между терасата и хола с видимост към двете стаи? :scratch_ones_head:

Таблото за управление не е хубаво в коридора. Сам си изброил явните причини (за истинските ще говорим на гара Искър в средата на месеца примерно).
Но както и по горе за релсовия материал и геометрията му,и тук има елементарно решение.
Къси или дълги междугария, няма значение."Биеш" два до четири блок-сигнала, и без съответния входен сигнал,
никой влак не може да влезне в гарата пред него без разрешение. Ето какво би получил тогава.!(?)
вариант 1.
С направата  на два пулта (по един в стая) и въпросните блок-сигнали, сам ще можеш да:
- пускаш влак от гарата в стаята.
- връткаш го вътре и му се кефиш (може и бадемите да ти докара).
- правиш си маневрите в гарата (впрочем има автоматични откачвачки на вагони и/или цифрови автосцепки по подвижния състав за маневрена дейност)
- писва ти и го отпращаш (влака де) към другата гара в съседнате стая.
- той тръгва (даже може заедно да се движите) :on_the_quiet:
- докато ти се настаняваш на другия пулта за управление, той (ако те е задминал) или автоматично спира за изчакване зелено,
(ако е догонил друг влак - от блок/сигнала)   или автоматично спира преди входния сигнал на гарата.
- ти сядаш на втория пулти и поемаш "нещата в твой ръце" (пази бирата студена - пии веднага докато не е дошъл машинистта) :drinks:
Това когато си сам.
вариант 2.
Когато сте повече началник гари:
- същото като горе, но благодарение на двата пулта освен, че си изпращате влаковете между гарите,
- можете да си правите маневри, всеки поотделно в "своята" си гара - зер единия ще му остане бира, на другия - ядки.следователно  трябва да се преразпределят. :friends:
- можете освен междуообластните влакове (м/у двете гари) всеки от вас да си пуска и регионални (само в съответната стая).
Това пък когато сте минимум двама, че и повече...освен началник гари, ами  машинисти и т.н.(казах ти аз че ще караме и ние, а ти гледаш неразбиращо  :haha:)
вариант 3.
Важна подробност (особено ако бирата е в кухненския хладилник и изведнъж ти и гостите ти се озовете всички пред него). :lol: :lol: :lol:
Чрез въвеждането на "леката" автоматизация (блоксигналите и входните пред гарите),може без компютърно управление,
да изнесеш основните команди на подвижен пулт (цифрова мишка РОКО например) и да имаш във всяка гара
4 мини камери (по 10 лв са вече) които да ти снимат едновременно два изгледа от цялата стая и два изгледа от двете гърловини на основните гари.(да се виждат коловозите и разклоненията им)
Смятам, че вече се досещаш -  камерите от едната стая са свързани с монитор ( не компютър) в другата стая (така са охранителните системи например) и обратното.
Тук именно е същността вариант 3.
Той става нещо като модерно "приложение" на евтини и лесни съвременни стъпки в технологиите,които ще ти позволят,
да прилагаш вариант 1. без обаче да се местиш с бира в ръка от стая в стая. Благодарение на основните погледи в съседната стая и цифрова мишка в ръка ще има възможност да, повториш вариант 1. в доста по-сигурен вид какво става плюс това:
- пускаш влакове от едната стая към другата, без да я напускаш.
- да виждаш основното придвижване в  другата стая (спира или не пред гарата).
- да управляваш основните функции на гарата там (приемаш, разминаваш и изпращаш обратно влакове )
и доста още екстри...
"Телевизионното студио" има и свойте два недостатъка:
- не можеш да правиш маневри в другата стая (защото се усложнява малко повече техниката и действието ти)
- не можеш истински да се насладиш на движението на поредния влак през другата стая.
Но пък така наистина и сам ще можеш да си пиеш бирата, уверен и спокоен в хобито си,
че няма да направиш катострофа в другата стая. :locomotive: :preved:
(надявай се де...ама не за катастрофите,ами че ще те оставим сам да си пиеш бирата край макетя &bgflag)

Та така. Останалото - на живо, Живко, може би с листове и моливи (или лаптоп като с Борис) на по бира в реална (гара Искър) атмосфера!!!
Все пак разполагаш с най-голямата частна площ в България за личен макет в Н0!!!!!!!!!
 :clapping: :clapping: :clapping: :hi: :hi: :hi:
« Последна редакция: 31 Март 2016, 16:34:28 от pach »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #76 -: 31 Март 2016, 18:28:56 »
Мястото с коридора е единственото, достатъчно широко и с достатъчна видимост върху целия макет. От другата страна е напълно невъзможно - там е проход от балконска врата, стените са здрави и носещи панели, чието рязане и преправяне е недопустимо. Остава си един единствен проход между двете стаи /без лазене/ с ширина около 40 см.
По нормални макети не знам някой да си разполага фъстъците и бадемите, да си разлива сокчета и бира! Такава свинщина едва ли някой нормален моделист би допуснал. Просто не знам как могат да ви идват в главите такива идеи.. mitko0888, ти случайно да не вечеряш върху макета си, м?  :wacko:
В хола вдясно под завода има изградено долно гаражно ниво с десетина коловоза, където се редят неизползвани композиции. Същото го има и в другата стая под средния плот. В хола в средата също има плот, на който сега са складирани доста от постройките. Гаражните коловози са от пиковски флексове, които в основни линии няма да се използват в новото трасе и затова на схемата гаражите не са показани.
Проходите между плотовете са по 45 и 50 см - такива са желанията на Живко. Съответно трябва да стане ясно, че там много-много разхождане, подвизаване, поркане на бира и лющене на фъстъци няма как да станат...
Проблемите в острите завои, особено с дългите швейцарски вагони идват не от дерайлиране от невъзможност за вписване, а от твърде голямо странично изнасяне и закачане в тунелите. /в стария проект проходът през коридора беше в тунел/.

Off-Topic:
На Пламен няма какво да коментирам виртуалностите. Той явно не ми чете постовете и си пише на вереф фермани, без изобщо да е прочел какво има зададено като условия на проекта. Както винаги той е по сложните и объркани проекти - тип "защо трябва да е просто, когато може да е сложно" и "и аз не знам как е, ама и така не е"... И бъкел си няма представа за реални макети, модели, разстояния, отстояния и т.н.  :dirol: /Барем някой му каже да го прочете това, та от неадекватност да ми сложи пак някоЙ минуси.../
« Последна редакция: 01 Април 2016, 15:43:00 от Mixy »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #77 -: 31 Март 2016, 19:09:48 »
И отделно - още малко яснота. В процеса на редене на трасето се появиха нови идеи, както и тотална смяна на релсите за единия мащаб.
     По първоначалната схема и желание на собственика гаровото здание на основната гара в хола вляво трябваше да е между теснолинейката и основното трасе. Настъпи промяна /поради желание за по-добро съчетаване на ландшафта зад гарата и стената зад нея/ - цялото трасе в Н0 на гарата бе изместено навътре в плота, а зданието бе изместено отпред. Тоест, коловозите бяха обърнати в поредността си. Така сега на първи коловоз ще се приемат товарните композиции от двете промишлени зони /майната му на рИализЪма!/, втори коловоз ще се очертае като преходен, а останалите ще бъдат за приемане на пътнически влакове. Теснолинейката ще се яви като 6-и и 7-и коловоз на гарата с перон.
      Първоначалният замисъл да се ползват релси на Бемо за Н0м претърпя пълен провал. Релсите са под всякаква критика! Лесно се окисляват, лоши контакти - скапани щифтове, самите релси се изнизват от скарата дори при леко натискане за съединяване, поголовно губене на ток - едва ли не на всяка отделна релса трябва да се дублира захранването! Щом на релсите има печат "Made in Western Germany" - правете си сметка от кога е матрицата им /а са новозакупени/...
      Засега вместо тях идеята е за Тилиг Н0м-Като с вградена призма. Тъй като призмата пък им не струва - кофти цвят, твърде гладка и много висока за мащаба, за нея замисълът е вкопаване в корка /с поставяне на шумоизолация отвътре на призмите/, засипване отвън със ситна баластра и състаряване/оцветяване в друг цвят.
      И пак нищо не е окончателно и ще има допълнително промени.

П.С. Правите коловози в промишлените зони ще бъдат реализирани с пиковски флексове след стрелките. Всичко останало е с Флайшман Н0-профи с вградена призма...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #78 -: 01 Април 2016, 11:07:47 »
Off-Topic:
Цитат на: Best Ripper link=topic=4807.msg104139#msg104139 date=1459438136
...
На Пламен няма какво да коментирам виртуалностите. Той явно не ми чете постовете и си пише на вереф фермани, без изобщо да е прочел какво има зададено като условия на проекта. Както винаги той е по сложните и объркани проекти - тип "защо трябва да е просто, когато може да е сложно" и "и аз не знам как е, ама и така не е"... И бъкел си няма представа за реални макети, модели, разстояния, отстояния и т.н.  :dirol: /Барем някой му каже да го прочете това, та от неадекватност да ми сложи пак някоЙ минуси.../
...

Офтоп, но просто трябва да се коментира горния пост в частта му извън темата.
Настина няма (защото и не можеш) да коментираш мойте предложения, ама шило в торба да остане, та и ти да се въздържиш в злобата си!!!!
Май настина те е яд (както твърдят), че все пак са ме попитали нещо във връзка и с този макет!!!?
Твойте лъжи и инсинуации по мой адрес, вече и новопоявилите се моделисти във форума ги разбраха и крайно време е да разбереш,
че по този начин само падаш още по-ниско на хората в очите.
Не ти ли омръзна като в детската градина - да се сравняваш с другите, да отричаш всичко което другите предпочитат и правят,
 да сплетничиш и лъжеш на ляво и дясно, да налагаш агресивно своето виждане за реализъм, само и само да спечелиш някакво внимание!?
Нито си ми светил колко макета съм направил, нито сега ми светиш на колко колеги и моделисти помагам по тяхна молба.
Твойте глупости (защото и не само в моделизма, няма какво повече да науча от теб) наистина не ги чета, пък ти ако щеш вярвай.
Дори когато приятелите ме информират за поредната порция помия която си излял по мой адрес, рядко вече отварям твой пост,
ако ще да е във вицовете - хем съм затворил постовете ти , хем си има опция "маркирай като прочетено".
Но нали не смяташ, че ти ще ми определяш насоките в живота или как да тълкувам "заданието" на Живко.
Аз сигурно е -  по-добре от теб знам какво сме си говорили с него и какво сме обсъждали в детайли.
Крайно време е да спреш да вървиш по форума след мен като сукалче за майка си, щото това вече минава всякакви граници.
От най-малко година нито съм те чел, нито ме интересуваш, нито пък съм си позволил,
да коментирам каквото и да е било (мерклин, макети и т.н.) когато ти си писал нещо.
За това крайно време е да спреш да се занимаваш с мен и да си пишеш във вицовете (където си най-добър явно).
Съжалявам, но аз не мога да ти дам нужното внимание, което явно ти липсва у дома ти, сред приятелите и моделистите.
Сам си посла тази черга - лежи си на нея и спри да злобееш и завиждаш на останалите!!!

********************
А по темата докато чакам Живко да му остане време да прочете тук само някои постове, ще добавя към него:
- Живко, когато решиш и имаш свободно време, може да ми се обадиш ако искаш на живо (и без разни хейтърчета) да обсъдим
плана ти и да прецениш до колко има резон моето предложение. Ако потрябва ще ти демонстрирам някои технически джаджи на място.
Тъкмо и шапката ще си взема, че пролетта вече дойде!!! ;)
« Последна редакция: 01 Април 2016, 15:42:07 от Mixy »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #79 -: 01 Април 2016, 12:54:43 »
Off-Topic:
Пацико, явно не можеш да вденеш още /а още по-малко да го приемеш/, че аз помагам лично на Живко в макета! Показаният проект от Живко, още преди да се появи тук, претърпя куп промени, изменения, нагласяния и прочие, във всяко от което съм в течение /за твой ужасТнейший ужасТ/. Така че съм многократно по-наясно от теб какво иска Живко, какво може и какво не може да се направи. И държа да те уведомя, че колкото и да се напъваш да правиш някакви виртуални идеи, всичките ти отдавна са обсъдени... Отделно, че са пореден път се установи, че виртуалното /на което ти си спец/, твърде много се отличава от реалното /където теб никакъв те няма/ и затова проектът е в непрекъснато развитие и промяна.... Така че ако обичаш да си гледаш работа, ама някъде другаде с твоите "гениалности", невероятни виртуалности и прочие... Щот иначе само ще оакаш нещата по твоя си неповторим начин...

Така че за домашно имай решаването на една напълно непосилна задача за теб. Да си отговориш на въпроса - защо аз му помагам, а не ти /всичко знаещият/? Не че ще успееш да го направиш де...
« Последна редакция: 01 Април 2016, 15:41:39 от Mixy »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #80 -: 01 Април 2016, 14:37:42 »
Off-Topic:
Направих си труда, да прочета отговора ти...ама не се надувай още. ;)

По първия му макет, направих плана при свършен факт, за да види защо му се криви релсовия материал,
но не заради виртулното пренасяне в реалността а заради "грешки в растежа".Както и му дадох достатъчно
чисто практически (освен теоретични разяснения) съвети, за които той струва ми се и тук ми е благодарил,
 за да започне и направи втория си макет (така и недовършен всъщност).
 
Някъде по това време му помогнах да се запознае с програмата за проектиране Wintrack,
която заради инсталирания Windows 7 на лаптопа му (все пак я преведох преди тази версия на "прозорец 7"),
се наложи да му инсталирам Wintrack-а на предпочитания от него (английски) език,
а не тази с българските менюта и ръководство за самообучение.

Дори успях да си забравя и шапката там при макета.

Живко е много зает човек и принципно се разбрахме, той да звъни когато може да работим по плана,макета и т.н.
тоест когато има нужда от помощта ми и се окаже, че и двамата сме свободни. Логично беше да ме търси само ако се
нуждае от помощта ми. Нито съм се натрапвал, нито съм смятал, че това тук ще стане чак такъв проблем.
Но когато ти се появиш - проблема вече е на лице...

Междувременно (както и той съобщава в горните постове) е решил да смени не само концепцията, но и тотално макета.
Ако някъде по-това време се е обърнал към теб (може пък поне за дърводелец да ставаш....) значи отново си тръгнал след мен,
за твое голямо разочарование или може би тайно желание.  :haha: :haha: :haha:

Крайно време е да схванеш , че там където ти си тръгнал по джапанки, аз отдавна съм се върнал с ботуши
и вече не можеш да ме впечатлиш с нищичко, което имаш в твоят "рИализъм"!

Защо не ми се е обадил междувременно  - само той може да каже, както и това,
че най-вероятно ти си последния който е видял стария му вече разглобен  макет.

Колкото до това кое е виртуално и как то се пресъздава в реалността, не бих могъл да ти обясня защото ти явно живееш,
в някаква друга реалност (май "рИализъм" отново). Това, че ти не можеш да работиш (което е явно) с проектантските програми
и никога чертежите не ти излизат точни, спрямо сглобяването на релсовата фигура в последствие, не е мой (но явно става на Живко) проблем.

И в страни от мойто подминаване с безразличие към твоята висока рИалистична персона, ще си позволя да те уверя,
че и в момента помагам на по-добри в пъти от теб моделисти в реконструкцията на един макет (планово, виртуално и реално),
както и в помощ по реализацията на друг макет и по-специално в неговото електронно управление.
Като пием край тях бира и хапваме ядки (и нещо което също не схващаш), но не блъскаме моделни локомотиви и вагони...
може би защото не са толкова здрави като тези в мащаб І...както ти правеше в онова измислено сдружение-менте.

Пък ти продължавай да си живееш с илюзийте си, за виртуалните ми модели, модули, макети и въобще за хобито (хобитата) ми.
Може би те дразни това, че никога няма да се докоснеш до същината както и до тях,
въпреки явно че си чул вече някои отзиви по въпроса,  но това е положението завинаги спрямо теб
и всъщност твоята рИалност, не моята! Все пак и ти трябва да имаш някаква цел в живота и надежда де...

А ако Живко реши да продължи да слуша твойте брътвежи по мой адрес и да те ползва за неговия наново изграждащ се макет,
само мога да се надявам, че не е в следствие на инсинуациите, които не  спираш да плетеш спрямо мен.

Защото ще е много жалко наистина...за макета и теб!

ПП.Впрочем, аз за пореден път ще те игнорирам и не смятам скоро да ти отговарям (отново) на хейтърските провокации.
Следва отново затваряне и заключване на постовете ти - все пак мога и без вицовете от оная тема, а както се знае - по-умния замълчава пръв!!!
 :agree:
« Последна редакция: 01 Април 2016, 15:41:18 от Mixy »

Величко

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 421
  • Рейтинг: 200
  • Само ЦСКА !
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #81 -: 01 Април 2016, 14:47:31 »
Ред е да влезе младоженеца   :lol:

п.п. за да не спамя- Пеко произвеждат много добри стрелки, които са идеални за краткотрайни и дълготрайни макети !
« Последна редакция: 01 Април 2016, 14:49:13 от Велко »

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #82 -: 04 Април 2016, 00:26:48 »
Настоятелно приканвам участниците да се придържат към основната тема. Обясненията в "любов" и всякакви други обсъждания, пререкания или мерене на атрибути извън естеството на темата след това предупреждение ще бъдат изтривани.

Mixy,

Администратор на Railwaypassion.com

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #83 -: 04 Април 2016, 11:09:02 »

Моля уважаемите администратори, Живко и персонално Венци, да ме извинят за постовете ми в тази тема.

Станах жертва на собствените си мисли:
- останах с впечатление, че Живко иска да обсъдим и предложим нещо по най-новият му план за този макет.
- и до сега не виждам къде Венци е казал, че този проект е по негова идея, план и концепция.
Дори в написаните точки като концепция на макета не стана ясно - аз мислех, че просто това вижда в плана на Живко.
- ако знаех, че по горните две точки съм се заблуждавал, нямаше да се намесвам въобще, още по-малко да давам съвети
или дори да занимавам администрацията когато (за кой ли път) се визира в прав текст моето име свързано с нереални измислици.
Бих си изтрил постовете, но това ще е нарушение на правилата които се спазват железно тук.
Моля за извинение специално администраторите, че и този пост (последен) не е по темата за макета на Живко.
Оставам с уважение към всички тук и още веднъж моля за извинение!

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #84 -: 04 Април 2016, 13:30:25 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=4807.msg104091#msg104091 date=1459150036
Част от основните идеи са:
1. Опростяване, а не усложняване на трасето.
2. След едно провиране под макета в зоната на двете стайни врати, повече да няма провиране отдолу!
3. Дълги коловози за каране на дълги пътнически швейцарски влакове /минимум 1 лок и 7-8 вагона/.
4. Умишлено минимум изкачвания, въртележки и прочие /не че няма съвсем/.
5. Основно Н0 в комплект с останалите Н0 по-дребни мащаби...
6. Скоростно и продължително каране на влакове без много маневри /опростяване на управлението, минимум глухи гари/.
7. Цифрово управление на локомотиви и аналогово управление на стрелки и сигнализация.
8. Ръчно управление без употреба на компютър и компютърни програми.
9. Отделно захранване на всеки мащаб.

pach, ето това, което не си видял... на предишната страница е. Да, аз съм го написал, а не лично Живко, но всичко това, плюс още неща, плюс още текущи промени и т.н. са обсъждани и се обсъждат непрекъснато, и всички мои действия и писания са в следствие на съобразяване изключително с предпочитанията на Живко, а не мои, твои или на трети лица. За мен не е никакъв проблем да работя по нещо, което на мен може да не ми харесва на 120%, но важното е чий е проектът /в случая - кой го финансира/. За мен остават само корекции и промени, съобразяване с достъпни, бързи и качествени технически решения, евентуално преценки и мнения /но пак обсъждани задължително с Живко/ дали това или онова може да се реализира. А ако не може - какво друго може да се измисли съобразно замисъла. Мисля, че бях достатъчно ясен...  :hi:

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #85 -: 04 Април 2016, 16:43:11 »
С горните два поста считам личните обяснения по темата за приключени. Нека продължим по същество.

Mixy,

Администратор на Railwaypassion.com

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #86 -: 27 Април 2016, 00:49:11 »
Цитат на: Mixy link=topic=4807.msg104207#msg104207 date=1459777391
С горните два поста считам личните обяснения по темата за приключени. Нека продължим по същество.


След като страстите утихнаха, нека да продължим по темата...... :good:

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #87 -: 27 Април 2016, 02:20:26 »
Паце, стари раааани ти отвоооорииии....... ;D
при мен обаче, от време на време се получава нещо като FORMAT:С и разни грешки на "растежа" си отиват завинаги, идват нови разбира се, но важното е че нищо не приемам на сериозно, ентусиазма се запазва и  отново казвам - всеки проект си е изиграл своята роля, поддържайки интереса ми към хобито жив . Все пак всичко за мен е забавление и хоби в свободното време :yes:
Ivo Nedkov, жилището съвсем не е обречено само за влаковете, а след предстоящ, кратък освежителен ремонт, мисля да стане обитаем, при това не за кого да е, а лично за мен, поне във ваканциите на децата и разбира се ергенските вечеринки полагащи се на всеки уважаващ себе си мъж по всяко време на годината, когато сам си реша. Държа на това!
 mitko0888, прегледах внимателно поста ти по-горе и както обикновено има какво да се прочете. Гаражните коловози, отдавна бяха предвидени на няколко места под основата на макета, някой от тях вече са готови и заети, други ще бъдат завършени след приключване на окабеляването на трасетата, и аз не съм фен на кутиите, но заради факта, че са на поне четири места, реших да си останат без връзка с коловозите горе, тъй като биха предизвикали сериозни промени в идеята и развитието на макета. Управлението на стрелките и сигнализацията, ще се осъществи на две места - до централната гара в голямата стая и гарата на Н0е в другата част на макета, съответно във видимата част на трасето. Композициите на Н0 и Н0m, ще се управляват с Multimaus Pro засега или с друга мобилна централа, най-приятно е в коридора, с пряка видимост към целия макет. Н0е ще е аналогово, заради по-късия маршрут и факта че си остава само в едната стая. Може да има някой изолиран коловоз за два или повече локомотива. Колкото до това, че влак излязъл веднъж от гарата ще се върне от другата и страна.... ами не можах да измисля по-добро, спазвайки собствените си изисквания, че веднъж влязъл в макета трябва да имам достъп навсякъде без навеждане. Не се убедих, че е нужно да кача едно ниво в другата стая, само за да го сваля пак за гарата, надявам се че с околен ландшафт, тунели, мостове, различни междурелсия, маневри в индустриални клонове ще разнообразя и компенсирам преобладаващата равнинност. Колкото до трасето в Н0m, може би наистина ще има преработка и "затварянето" му чрез "ухо" си има предимства, за които ще помисля по-нататък :hi:. Просто в първоначалния проект не беше предвидено да се кара активно Н0m, но си давам сметка, че бих спестил доста откачане и закачане на локомотиви и вагони, т.е. ходене на място до гарата.

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #88 -: 27 Април 2016, 03:06:07 »
За теснолинейките обаче ще мисля по-късно, засега концентрацията е върху H0 трасето. Подреждането на основното междурелсие по представения по-горе проект, донесе и първите разочарования - част от подвижния състав дерайлираше в стрелките в завой на централната гара. Естествено, става въпрос за  дългите 303 мм пътнически вагони и най-вече "cab control" при бутане на композицията. това доведе и до промени в гарата. Премахнах стрелките в завой и за сметка на дължината на основните коловози, поставих правите отклонения на двете основни линии. Ето вижте:

С дължина малко под три метра, смятам че основните коловози не са ощетени много и са достатъчни за дълги пътнически композиции. Леко обаче изместих гарата нагоре и прехвърлих гаровото здание от другата страна, а не според първоначалния проект гарата да е между H0 и H0m - доста екзотична идея, която съм виждал на живо, но трудно изпълнима откъм довършителни работи особено край стената. Преместването обаче на сградата и превръщането на пети в първи коловоз, също има своите недостатъци - натоварва го твърде много, тъй като е единствената връзка на две големи индустриални зони и отделно от това, самото здание предполага поне спирането пътнически ЕМВ. Подобно на софийската ЦГ, втори коловоз е само транзитен за преминаващите през гарата влакове и в моя случай, не облекчава работата на първия




продължавам утре с повече подробности....
« Последна редакция: 28 Април 2016, 22:31:39 от j.k.kolev »

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Макетът на j.k.kolev
« Отговор #89 -: 09 Септември 2016, 11:41:18 »
Утре, утре.....и половин година изтече!
През това време настъпиха и някой промени в коловозното развитие. В процеса на работа, съвсем естествено изникват нови идеи - целта както винаги е да стане по-интересен проекта, без излишни усложнения. Напълно се обособиха по една самостоятелна гара за всеки от основните мащаби - Н0, H0m, H0e, и по една комбинирана гара H0/H0m, H0/H0e. Тъй като почти цялото трасе е вече фиксирано и не подлежи на повече промени, с изключение на някой незначителни корекции свързани с минната теснолинейка, пускам новата схема:

 И така за Н0: реших да възстановя отчасти старата идея с речните канали и крановете за товаро-разтоварна дейност в по-малката стая. По този начин връщам концепцията за товарното движение от един обект свързан с едната гара, до друг обект свързан с другата гара. Целта отново е разнообразна маневрена дейност и в двата района, направление и посока на всяка товарна композиция.
При пътническите - експресните и бързите  влакове се движат само по главното трасе от едната до другата гара, скоростните също само по главното трасе  спирайки обаче само на голямата гара в ляво на схемата, пътническите(ЕМВ, ДМВ, както и композиции до 4 вагона)  от голямата гара до новата комбинирана гара H0/H0e, на ниво +6см близо до речните терминали и обратно. С изключение на краткото изкачване до комбинираната гара, цялото движение в Н0 си остава на кота 0, като прехода между трите гари в голямата си част е през тунели и мостове.
 За Н0m: започва от гарата в лявата стая на схемата на ниво около +20. Освен гаровото здание, има и електрическо депо с два коловоза и един коловоз с кран за претоварване на въглища от близката мина. Трасето се спуска еднопътно през планински релеф към другата стая и голямата гара H0/H0m на ниво кота 0. Малко след нея има отклонение с един коловоз за разтоварване на въглищата към близкия ТЕЦ. После влиза в тунел, в който сменя посоката на движение чрез обръщателно ухо и се връща обратно към гарите.
 За Н0е: гарата е на терасата на ниво +22, от нея има клонове към вече изоставени стари фабрики, а трасето тръгва с лек десен завой, минава през два висящи моста и се спуска към гара H0/H0e. Останало е само пътническо движение, товарното да кажем че е спряно за момента.
 Н0f все още не е отразено на схемата, тъй като не и поставено. Ще тръгва от гарата Н0m до вход на рудник, мина или нещо подобно, съвсем символично разбира се.
Около голямата гара и заводите релефа ще е предимно равнинен, в другите помещения предимно хълмист и планински с иглолистни и широколисти гори.


 Благодарение на Венци, усилено върви и механизацията на стрелките и сигнализацията в Н0 и Н0м, съвсем скоро ще пусна още снимки от макета.