Защо да чуваме звук само от локомотива и да се лишим от удоволствието да чуваме звук от целия влак??
Сега вече е възможно да оживите и останалата част от вашите влакове с реалистично записаните звуци.Ще направя кратка презентация на един сравнително нов модел декодер на американската компания SoundTraxx. Всъщност декодера е на пазара от почти на 2 години, но да си призная бях се откъснал от хобито за известен период и не съм купувал нито тествал последните новости. Но да преминем по същество.
SoundTraxx пуснаха дългоочаквания аксесоарен звуков декодер от серията Tsunami, който е предназначен за подвижен състав и носи името SoundCar.
Какво представлява:
Това е напълно функционален декодер без изводите за управление на мотор.
Разполага с обичайните изходи за светлини предни и задни плюс за осветление и няколко допълнителни като например мигачка за края на влака.
Подходящ е за инсталиране в подвижен състав като пътнишки вагони, фургони, цистерни както и в крайни вагони чело.
Разполага с порт за включване на допълнително устройство произведено пак от SoundTraxx, което те наричат KeepAlive и неговата функция е да служи като външен токоизточник.
Звукови функции:
Активиране на спирачни цилиндри
Свирене на калодките при спиране
"Трака-трак" звук програмируем за 2, 4 или 6 остни вагони
Затваряне на автосцпека
Отваряне на автосцепка
Скърцане на реборди
Тракане на износено (плоско) колело от търкане по релсите
Екстенно отваряне на спирачната клапа
Генератор с опция за пътнишки или товарни/хладилни вагони
Няколко въздушни тромби, свирки и звънци с променяща се честота
Тромби: Wabco E2, Nathan K5LA и Hancock air whistle
Камбани: чугунена, електронна и гонг
Изходът за говорителя е максимум 2W за 8Ohm
Изходите за светлини са по 100Ma максимум
Разполага с РИД сензор (ампула), която се използва за активиране или деактивиране на декодера.
Декодера изглежда така




Функциите на SoundCar по подразбиране са настроени 1 към 1 за Tsunami локомотивен декодер.
Например при активиране на екстренно спиране от локомотива (F12) се аквира и влаковата спирачка на всички вагони.
Необходимо е да се напаснат вагонните и локомотивните декодери по отношение на ускорението и спирачния моментум.
Според упътването се правят с еднакви стойности за CV3 и CV4 и в двата декодера, но е възможно да има разминаване в зависимост от това колко е дълъг влака и колко е тежък.
Ето няколко оригинални клипа на SoundTraxx, за да добиете повече представа
https://www.youtube.com/watch?v=qPYATGs0Bpchttps://www.youtube.com/watch?v=yaz2MzmS5Vchttps://www.youtube.com/watch?v=FHbG79aDj94Това е в кратце за самия декодер, останалото от моя опит ще напиша в другата тема.
Със здраве
