Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Усъвършенстване на Lima BB 15008

(1/4) > >>

stivi1504:
Здравейте!
Ето, че започнах и новата тема за усъвършенстването на Лима 15008. Вчера го завърших. Ще направя темата, както предишната с Тауруса на Пико - с всички обяснения и картинки.
Тук поясненията и снимките ще са малко повече, понеже и самото пребоядисване, и преправяне траеха доста по-дълго. Но мисля, че стана супер локомотивчето, в сравнение с това, което беше.

Нужни материали:
-Сребриста боя и маркер
-Сива(матирана)боя
-Жълта боя
-Тънка четка
-Клечка за уши
-Пинсети
-бормашина(няма значение малка, или голяма)
-бургия 0,5мм
-тел 0,5мм

Това е всичко, което ви трябва. Сега, вече, основната част от усъвършенстването.

И нека да започваме!


ПЪРВИ ЕТАП ОТ УСЪВЪРШЕНСТВАНЕТО:

Първа стъпка:

Отворете локомотива, за да отделите горната от долната част, което става така: 
Под вратата има една издадена част, нещо като пластинка, имитираща стълба. Но това всъщност държи горната конструкция към долната част, към която са прикрепени колелата.

Отварянето:
Първо трябва да отидете най-близко до издадената част под вратата, и после дърпате внимателно(в случая при мен наляво).

Дърпате, докато горната конструкция не се отдели от долната. Но това ще стане само в единия край. Затова трябва да отделите по същия начин следващите 3 пластинки.

(Съвет: Отварянето трябва да се направи задължително, понеже после ще е много трудно да се пребоядисва или поправя каквото и да е.)

Втора стъпка:

Вземете горната част на локомотива. Първото нещо, което трябва да се направи, е да направите метални парапети. За целта ще ви трябват верт с 0,5мм бургия и същите милиметри в диаметър тел. Правенето е много лесно, стига да се работи правилно и чисто. Чисто, защото някоя леко стърчаща пластмаса може да ви заблуди, че дупката не е допробита.
Направете по четири дупки от двете страни на вратата.


После вземете телта, и с помощта на клещи, я оформете така:


Сложете телта в някоя от горните дупки и измерете (на око) докъде да бъде дълга, за да влезе и в долната дупка.


След като го направите, оформете я и поправете всякакви кривини.


Направете по същия начин и останалите три врати. Ако случайно някоя от металните дръжки са ви влезли прекалено навътре, или са се "сплескали" в средата, можете да ги оправите с клечка за зъби.


Преди:


И сега:


Преди:


И сега:


(Следва продължение)

stivi1504:
Здравейте!
Ето го и продължението на темата. В този етап ще се запознаем с пребоядисването на покрива, на колелата и детайлите около тях.

ПЪРВИ ЕТАП ОТ ПРЕБОЯДИСВАНЕТО

Първа стъпка:
Вземете отново горната част на локомотива. Започнете да пребоядисвате детайлите около пантографа, понеже те са в цвета на покрива, а е хубаво поне да се отличават по цвят от него. Боядисвайте със сребристата боя и тънката четка.



Ако пантографът е тръгнал леко да ръждясва, минете го със много ситна шкурка, обаче съвсем леко, понеже може да нараните метала.


Втора стъпка:
Работата с частта около пантографа все още не е приключила. Ще добавим и още детайли. За целта, вземете от телта. За съжаление, оттук не мога да обясня върху какво да сложите телта, за което се извинявам предварително , но смятам, че следващите снимки ще покажат какво точно да се прави.



Ще го обясня по мой ,малко глупав, начин. Сложих от телта върху най-изпъкналите части покрай пантографа.

И едно малко сравнение

Преди:

И сега:

KRAKOMOBILA:
Тази тел така както си я сложил означава, че локомотива няма прекъсвач и е постоянно включен.

stivi1504:
ВТОРИ ЕТАП ОТ ПРЕБОЯДИСВАНЕТО:

В този етап започваме с колелата.

Първа стъпка:
Започнете пребоядисването на колелата.
Премахнете тежестта, и тогава започнете работа. За пребоядисването съм използвал и маркера, и боята.
Започнете с нанасянето на боята, с четката, на леки точици по цялата талига, които лека-полеко ще разнесете- постигнал съм ефектите чрез разнасянето на точиците с клечката за уши.




Втора стъпка:
След като направите колелата и от двете страни, наместете тежестта. Подредете и кабела, за да не съждава проблеми, или от вероятност от скъсване при затварянето на локомотива.


stivi1504:
ТРЕТИ ЕТАП ОТ ПРЕБОЯДИСВАНЕТО:

Продължаваме отново с горната част на локомотива. Тук вече идва и основната част от пребоядисването. За целта съм гледал от оригиналната снимка на локомотива, която доста трудно намерих, защото в интернет има много, но не точно в тези разцветки, в които е моят модел. Ето и снимката, на която достатъчно добре се вижда какво да се прави.


Първа стъпка:
Започнете оцветяването на предниците. Тук отново съм използвал ,най- вече, сребърния маркер и сребърната боя. Първо боядисайте фаровете, като внимавате да не оцветите "стъкълцата". После минете с маркера логото и номера. Пребоядисайте буферите и останалите детайли отстрани.
Изчистете, ако има позацапано.


(Оригиналният е с червени фарове, но на мъничкия модел повече ми харесват сиви)

Втора стъпка:
Работата по предницата още не е свършила. Залепете (хартиено) тиксо така, че да се образуват две ленти, започващи от средата на логото, завършващи до края на червената боя, която е сложена фабрично. След като тиксото е поставено на място, уверете се, че е залепено добре към пластмасата, и започнете да боядисвате двете ленти в жълто. След като боята изсъхне напълно, можете да махнете тиксото.


Трета стъпка:
Започваме да пребоядисваме и около прозорците на кабината. Отново залепете тиксото хубаво там, където ще се пребоядисва. Започнете нанасянето на матираната сива боя около прозорците. Забележете, че трябва да се пребоядиса не само предницата, но и отстрани на локомотива:

Ето го и отстрани. Забележете разликата вляво и дясно.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия