Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Похвалете се с вашия макет | Show us Your layout

Макетът в HO на Станислав Георгиев

<< < (2/12) > >>

stivi1504:
Здравей Иво!
Много благодаря за коментара ти. А най-вече за въпросите. :lol:
От бързането и желанието си да ви покажа какви съм ги сътворил, съвсем забравих да поясня едни от важните подробности.
Добре, че си ти да ми припомниш. ;D
Ето и едни от допълнителните подробности за макета.

Макетът е дълъг 2,40м и широк 1,20м. Височината му е 90 сантиметра.
Целият се разглобява. Съставен е от две части, като всяка се разделя на 1,20м. Краката също се разглобяват.

Механизми за стрелките и за други джаджи по макета нямам. Аз смятам, че това е излишно харчене на пари, при положение,
че мога да си сменям всичко сам, а и това ми доставя повече удоволствие. Но това си е моя гледна точка на нещата. Други мислят по друг начин.

За осветлението на макета- по принцип не съм замислял да има, но скоро премислих малко, и реших да има. В момента не разполагам с достатъчно
лампи и крушки ,за някои от сградите, но с помощта на Адриан, който ще ми осигури лампите, скоро ще осветя целия макет.

Прелез има. Както по-горе споменах, пътят на колите минава близко покрай депото, а оттам пресича линиите. И така приключва пътят по макета- с прелеза.
Просто мислено си представяме, че  продължава и извън него. :haha:
Прелезът е и доста близко до моста. Някой ден ще го снимам специално, за да видите къде точно седи.

За планините използвам стандартната техника.
Първо режа парченца от стиропор, които ми служат за основата(естествено предварително са начертани, всяко парче има определена височина и т.н. ).
После, след като стиропорът  е стабилно прикрепен, като предварително съм отбелязал къде ще бъде всяко парченце,  започвам да пълня с топки вестници,
докато те не запълнят пространството около основите (стиропорите) и не достигнат точната височина.
След това, когато всичко е фиксирано на място, покривам вестниците с гипсова ролка- това е гипсът, който използват лекарите, за да бинтоват ,на пример, счупена ръка.
Тук релефът наистина изпъква много. Както виждате по-нагоре, мините са стигнали точно до тази част от изграждането.
След като съм свършил с гипсовата ролка, слагам една целулозо гипсова паста на Буш.
Ще спра до тук с правенето на планината, понеже искам да разясня всичко, когато покажа частта от макета с вече голямата и почти готова планина. Там ще спомена за техники, бои, за пастата и т.н.

Планините ги правя по следните стъпки:

1. Изграждане на основи(нещо като колони) от стиропор, които трябва да имат определено място и размер.
2. Всичко се запълва с вестници, смачкани на топки, които са разположени в празните пространства между основите.
3. Покриване на вестниците с гипсова ролка и правенето на основния релеф с нея.
4. Нанасяне на целулозо гипсовата паста на Буш, която още повече заздравява конструкцията, и с нея може да се направи още релеф, ако е нужно.
5. Оцветяване на планината, и след това нанасяне на втори слой боя чрез техниката "суха четка", за да се подчертае още повече релефът.
6. Озеленяване.

Относно управлението.
Макетът в момента го управлявам и по аналогов, и по цифров начин. Имам Роко Мултимаус, но мога да управлявам само един локомотив (Тауруса), понеже не съм купил декодери за останалите.
Но има време и за това.

Надявам се, че отговорих коректно на въпросите.  ;D
Но и аз имам един голям към вас, който много отдавна исках да задам.
Как мога да комбинирам управлението- хем да е цифрово, хем да е аналогово? Защото ми е изключително досадно да включвам хем едната централа, хем другата.
Въпросът ми е много важен. :)

pach:
Първо "дигитален" и "цифров" означава едно и също. Предполагам, че си имал пред вид цифрово и аналогово.

Второ, можеш двете да ги комбинираш, само като раделиш макетното трасе (а то при теб е едно) на части - аналогови и цифрови.
При условие че овала ти е един, остават само коловозите за такова разделение. Но не виждам смисъл пък и е опасно - двете са
 несъвместими и могат да се повредят, при евентуална грешка и/или преминаването от един в друг участък.
Реализацията в безопасни параметри е толкова сложно, че обезмисля самото желание за едновременно ползване.

Третото е едно компромисно решение - цифрово управление от PIKO (мисля, че беше DIGI-1) което позволява карането на един
аналогов локомотив заедно с останалите цифровизирани. Той се управлява на адрес "0" (нула).
Но тук по-добре могат да те посъветват тези които ползват въпросното пиковско управление.
 ;D

stivi1504:
Здравей Pach!

Благодаря ти за отговора, всичко ми стана ясно.
Просто ми беше любопитно дали и аз мога да си направя и цифрово, и аналогово управление на макета, понеже в клуба е така, и си помислих, че там ползват нещо по-специално, за да превключват от цифово към аналогово, и обратното.
Затова зададох въпроса, понеже исках и аз да мога така да сменям, защото, както казах, ми е досадно да включвам хем едната централа, хем другата.
Но явно няма да стане да ги комбинирам.

pavel75:

--- Цитат на: stivi1504 link=topic=4848.msg103969#msg103969 date=1458676209 ---.........

Механизми за стрелките и за други джаджи по макета нямам. Аз смятам, че това е излишно харчене на пари, при положение,
че мога да си сменям всичко сам, а и това ми доставя повече удоволствие. Но това си е моя гледна точка на нещата. Други мислят по друг начин.

За осветлението на макета- по принцип не съм замислял да има, но скоро премислих малко, и реших да има. В момента не разполагам с достатъчно
лампи и крушки ,за някои от сградите, но с помощта на Адриан, който ще ми осигури лампите, скоро ще осветя целия макет.

........

--- Край на цитат ---

Слагането на механизни по стрелките няма да те освободи от ръчното им сменяне. Просто ще се сменят от разстояние. Това си е голям плюс, защото винаги протягайки се да смениш стрелка може да закачиш нещо и да го счупиш.

Относно осветлението е хубаво окабеляването да стане в по-ранен етап, че да може всичко да се скрие после.

Успех в начинанието и чакаме още снимики.

mitko0888:

--- Цитат на: stivi1504 link=topic=4848.msg103972#msg103972 date=1458714757 ---... да включвам хем едната централа, хем другата.
Но явно няма да стане да ги комбинирам.

--- Край на цитат ---

Мисля че едно ЦК ключе ти е достатъчно за това. Или един куплунг - двойка, в който да включвашш или аналоговия траф или цифровия сигнал.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия