Автор Тема: Да се махнат ли прелезите в Пловдив  (Прочетена 11006 пъти)

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Да се махнат ли железопътните линии, които пресичат Пловдив и създават задръствания, или да останат. Това е въпросът, който ще бъде поставен на референдум. Той по всяка вероятност ще се проведе заедно с президентския вот наесен и с двете национални допитвания - на Слави Трифонов и на бизнесмена Веселин Марешки. Така за пловдивчани изборите се очертават 4 в 1, коментира шефката на общинския съвет Радослава Ташкова. В градската управа са, меко казано, притеснени от предстоящата техническа организация, съобщава 24 часа.
 Пловдивчани трябва недвусмислено да решат какво да се прави с жп линията, която разделя на две бул. "Копривщица" и предизвиква задръствания в пиковите часове на три ключови места - "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември". Тя се явява и пречка за линейките, които се налага да чакат със спешни случаи пред спуснатите бариери на път за Хирургиите на УМБАЛ "Св. Георги".
 
Според стари жепейци идеята да бъде повдигната линията е неуместна и е по-добре да се премахне нацяло. "Наистина запушва града, а вдигането й на второ ниво над асфалта е скъпо начинание и трябва да си го направи НКЖИ", коментира Ташкова.
 Въпросната железопътна отсечка свързва централна гара и Филипово, дълга е около 5 километра. "По нея минават 60 влака на денонощие, сред тях са и пътническите по линиите Пловдив-Карлово и Пловдив-Хисаря", уточни общинският съветник от ГЕРБ Гошо Къчков, който е шеф на жп секция "Пловдив". Според него трасето се използва, когато възникне бедствие или авария по подбалканската линия София-Карлово. "Тогава отбиваме влаковете през гара Филипово", каза Къчков.
 
Той е категоричен, че трафикът в Пловдив трябва да се отпуши. "Въпросната жп линия по бул. "Копривщица" действително пречи на движението. Пловдивчани при всички случаи ще искат премахването й", допуска той.
 
Според Къчков ако това стане, тогава ще се наложи да бъдат инвестирани средства в гара Филипово, за да могат на нея да домуват мотрисите и локомотивите по линията Пловдив-Карлово и Пловдив-Хисаря. Сега те остават в депото край централна гара.
 На местния референдум пловдивчани ще трябва да се произнесат и за глухите жп линии в район "Южен" и на ул. "Димитър Страшимиров" в район "Западен".
 
"Работата по вота ще е много тежка и не зная как ще осигурим представители за секционните комисии. Заради тежките процедури те масово отказват", твърдят общинари.

Източник http://www.trafficnews.bg/news.php?id=46719

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Да се махнат ли прелезите в Пловдив
« Отговор #1 -: 24 Май 2016, 18:48:34 »
По нормалните държави такива прелези отдавна са прекроени с подлези или надлези.. Било за влака, било за колите. Всячески се избягват пресичането на пътища на едно ниво, за да не си пречат един на друг и да се избягват конфликтни ситуации... И без референдуми, приказки, локуми и мерене на п.... амбиции...

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да се махнат ли прелезите в Пловдив
« Отговор #2 -: 11 Декември 2016, 18:48:55 »
Този боклук Олег Петков не стига, че е изхранвал семейството си чрез началстване в железниците, амо вместо да е радетел за развитието им той реве за премахването им. Изиграла си била ролята, боклук !  :angry:

Вдигат над земята жп линията Пловдив - Филипово

Проект за премахване на жп линията в участъка между гарите Пловдив - Филипово и изграждане на нова желензица на няколко метра над земята ще се обсъжда в сряда. Дебатът, на който са поканени граждани, е организиран от Национална компания „Железопътна инфраструктура” /НКЖИ/ от 17 часа на 14 декември в сградата на Общинския съвет на ул. „Авкс. Велешки” 20. Сред участниците ще бъдат Гошо Къчков, шеф на ЖП възел Пловдив и общински съветник от ГЕРБ, и зам.-кметът инж. Димитър Кацарски.Обсъждането е насрочено преди зловещата катастрофа с дерайлиралия влак в с.- Хитрино.

Според Гошо Къчков повдигането на релсите на колони ще отпуши трафика на жп прелезите на Пещерско шосе, бул. "Свобода" и "Шести септември".

Бившият изпълнителен директор на БДЖ - ЕАД Олег Петков остро реагира срещу идеята. ЖП линия Пловдив – Филипово е изиграла историческата си роля и е по-добре изцяло да се премахне, като се има предвид и трагедията в с. Хитрино, коментира за „Марица” Петков. Влаковете могат да минават през гара Тракия и Скутаре при по-малък риск, отколкото качени над земята.

източник: http://www.marica.bg/%D0%B2%D0%B4%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82-%D0%BD%D0%B0%D0%B4-%D0%B7%D0%B5%D0%BC%D1%8F%D1%82%D0%B0-%D0%B6%D0%BF-%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0-%D0%BF%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B4%D0%B8%D0%B2---%D1%84%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%BE-news677631.html

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да се махнат ли прелезите в Пловдив
« Отговор #3 -: 20 Март 2018, 12:06:11 »
Тези дни във в-к "Марица" излезе статия за повдигането на трасето за която някой неизвестен тъпунгер компютърЖия си е играл да прави визуализация. Та въпросния тъпунгер взел, че копи/пейстнал за по-лесно някаква си църквичка, вероятно да онагледи на колко ще се извиси линията над земята. Взел обаче, че попаднал не на каквато и да е църквичка, а точно на втория по големина храм след Ал. Невски  :haha: и по-конкретно Свети Висарион Смоленски  :blink:
След съпоставка на мащабите излиза, че нивото на ЖП линията ще минава на височина над 30 м, защото се вижда, че е на ниво с камбанарията която е 32 м.  :swoon:
По-върло е, че тепето зад блоковете е с височината на Везувий  :wacko:





« Последна редакция: 20 Март 2018, 12:11:23 от gzo »

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да се махнат ли прелезите в Пловдив
« Отговор #4 -: 08 Октомври 2018, 14:57:45 »
Последни подробости по проекта за прелез на Пещерско шосе:

"На журналистически въпрос относно повдигането на жп трасето по бул. „Копривщица” Папукчийски обясни, че проект има, но финансиране няма. Търсим решение. Нужни са около 180 милиона лева за вдигане на естакада и нов жп мост. Знаем проблема в града и търсим решение, отговори той."

По интересното е, че това върви с новините за проекта за пробив под ЖП гара Пловдив:

"За две години ще направим съоръжението, плюс нови 11 коловоза в района на гарата и нова контактна мрежа. През 2022 година всичко трябва да е завършено. Тогава вече през Пловдив ще минават високоскоростни влакове. До София ще се стига за по-малко от час. И даде пример, че ако в момента влаковете влизат в града с 40 километра в час, след реконструкцията на жп трасето ще влизат със 140."

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12345
  • Рейтинг: 1328
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Да се махнат ли прелезите в Пловдив
« Отговор #5 -: 08 Октомври 2018, 16:12:55 »
Ужасссссс!!!!
Пак ще крадят парите!!!!
За 180 млн. лева трябва да е от чисто злато тоя проект.
А за какво ли са и на Пловдивската гара още 11 коловоза?
Яко крадене ще падне...ма то май и затова не могат да намерят парите ...на края пак ще опрат до народни пари...
Дупе да ни е яко...
 :wild: :fool:

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Да се махнат ли прелезите в Пловдив
« Отговор #6 -: 08 Октомври 2018, 20:57:02 »
Принципно даже има и нов проект за изграждане на нова 1 линия СОФИЯ - ПЛОВДИВ с 13 тунела и тотална промяна на старото трасе , както и обновяване на всички гари от КАЗИЧЕНЕ до СЕПТЕМВРИ.
Има и 3 д филм за това , който гледах , около 8 минути.
И със проекта за ПЛОВДИВ , яко крадене поне 10 години напред.
11 коловоза още ? ПЛОВДИВ , ще стане център на планетата.
Какви грандиозни мащабни кражби ?
А ние чакаме някой да реставрира БДЖ - Вечна му памет !

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1814
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Да се махнат ли прелезите в Пловдив
« Отговор #7 -: 08 Октомври 2018, 21:15:48 »
Това с 11-те коловоза най-вероятно някой журналист нещо не е разбрал.

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Да се махнат ли прелезите в Пловдив
« Отговор #8 -: 08 Октомври 2018, 21:42:07 »
Със сигурност .
ТЕ  - журналята нали на всичко викат - МОТРИСА , ама дали е локомотив 07 , 43 , секция , все е мотриса.
Може би 2 - 3 коловоза , но чак пък 11.
Впрочем някой гледал ли е филмчето за което писах в предния пост ?

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1350
  • Рейтинг: 209
Re: Да се махнат ли прелезите в Пловдив
« Отговор #9 -: 09 Октомври 2018, 00:06:57 »
Прелезите на сапун !!!  :clapping:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5592
  • Рейтинг: 650
  • Красотата е в детайла!
Re: Да се махнат ли прелезите в Пловдив
« Отговор #10 -: 10 Октомври 2018, 09:47:19 »
Ето ви малко по-достоверна информация:


45 млн. лв. ще струва изграждането на пробива под Централна гара в Пловдив

Очаква се съоръжението да бъде изградено изцяло до 2022 г.


от 09.10.2018, Автор: Инфраструктура.бг

45 млн. лева ще струва изграждането на пробива под  Централна гара в Пловдив. Това съобщи на пресконференция в община Пловдив генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" инж. Красимир Папукчийски.



Очаква се съоръжението да бъде изградено изцяло до 2022 г. "НКЖИ, като отговорна компания, не би позволила да се стигне до напрежение и създаване на проблеми на хората за преминаване от Южната към Северната част на града"', каза инж. Папукчийски по повод събарянето на Бетонния мост. Той поясни, че проектът за пробив на Централна гара се обсъжда от 2014 г. и в момента е намерено най-доброто решение. Категорично няма да се разрушава Бетонния мост, докато не бъдат изградени другите връзки - разширението на ул. "Кукуш" и връзката със съществуващия надлез, изграждането на Модър - Царевец и самия пробив, за да сме убедени, че сме осигурили безпрепятствено движение на хората", каза още Папукчийски.

Генералният директор на НКЖИ  уточни, че изграждането на съоръжението включва пробив с подземно изграждане в района на гарата на 11 коловоза, контактна мрежа и осигурителни инсталации. То ще започва от колелото на Централна жп гара и ще завършва до ул. "Димитър Талев" и бул. "Македония". "Ние обхващаме един сериозен ареал в направление гара Крумово и гара Скутаре, като единият от лотовете между Скутаре и Белозем-Оризово е пред приключване и остава последната отсечка между Оризово и Михайлово, където предстои ще бъде изградена линията за скорост 160 км/час", добави Папукчийски. По думите му до 2022 г. ще имаме изградена инфраструктура за движение на влаковете със 160 км/час между Пловдив и Бургас, като средната скорост на влаковете ще бъде 145 км/час.



"На всеки един от етапите дебатираме и взимаме съответните решения. Проектът е важен, защото затвърждава Пловдив като ЖП възел в посока Бургас и Истанбул и го превръща в логистичен център за Южна България, за което помага и изградения интермодален терминал", посочи кметът инж. Иван Тотев.
Засега не се предвижда отчуждаване на имоти от южната страна на пробива, стана ясно от представянето, като включването на съоръжението ще стане в съществуващите улици.

Тунелът на пробива ще се увеличи от северната страна с още 100 метра, ще се направят и локални платна в участъка от улица "Тракия" до "Велико Търново" и ще се осъществят връзките между бул. "Васил Априлов" и колелото на Гарата. В подземното преминаване ще има две платна с по две ленти. Едното платно с две ленти ще излиза до улица "Димитър Талев" еднопосочно, а другото до булевард "Македония" в другата посока.

При изграждането на пробива под Централна ЖП гара ще се търси технология за минимизиране на неудобствата. Наложително е временно затваряне на булевард "Васил Априлов" докато трае изграждането на подхода към съоръжението, където ще бъдат изградени и две локални платна отстрани, които да правят връзка с колелото, бул. "Христо Ботев", улица "Иван Вазов" и булевард "Руски". Засега не се предвижда затваряне на бул. "Христо Ботев". Съоръжението ще започне да се изгражда от южната част.

Бетонният мост трябва да бъде премахнат, тъй като не отговаря на височината за преминаване на скоростна жп отсечка. Той трябва да се вдигне минимум с 1,6 метра, при което радиусите и наклоните няма да отговарят на изискванията за безопасност, а няма къде да се развият развръзките и технически да се изпълни", обясни инж. Димитър Балчев от екипа, изготвил проекта за пробива.

Гражданите ще пресичат безопасното  железопътната инфраструктура  посредством пасарелки с асансьори, разположени на три места. Влаковете ще влизат в района на жп гара Пловдив със 130 км/ч, а не както сега 40 км/ч. Пешеходният подлез на Централна гара се запазва.

Източник: Строителство Градът

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Да се махнат ли прелезите в Пловдив
« Отговор #11 -: 20 Юни 2020, 10:37:06 »
За изтупване на темата от дебелия слой прах.....

Градският S-бан заложен в новия ОУП на Пловдив

 В новия Общ устройствен план /ОУП/ на Пловдив отново е заложено изграждането на S-бан като важен елемент на пътната инфраструктура в града. "Градската железница значително ще разтовари трафика, който става с всяка година все по-интензивен. С S-бан се създава вътрешен транспортен пръстен с удобни  развръзки до съседните населени места", счита инж. Димитър Попов, един от авторите на генералния транспортно-комуникационен план, който се изготвя заедно с ОУП.

Преди няколко дни при посещението си във Варна по повод на пътната инфраструктура  премиерът Бойко Борисов напомни на кметовете, че трябва да  засилят работата по подготовката на проекти за следващия програмен период и че Брюксел иска да види освен метрото, градска железница и в други големи градове.

В Пловдив за S-бан може да бъде използван съществуващият релсов път, който да опасва града от Централна гара до гара Филипово. За това ще е необходимо да се изгради само един участък, който е два-три километра.

Градска железница фигурира и в действащия ОУП, приет през 2007 г.  Според авторите на плана този вид екологичен и евтин градски транспорт е въпрос на близкото бъдеще.

Намеренията за строеж  на S-бан  в Пловдив  са от 90-те години на миналия век. През 1999 г. тогавашният министър на транспорта Вилхелм Крауз беше презентирал пред журналисти  идейния проект за  модернизацията на жп възел Пловдив с повдигане на релсов път в участъка между Централна гара и Филипово и използване на съществуващата железница в града за S-бан. Опит за градска железница беше  предприет и от действащия по онова време кмет Спас Гърневски. Той обаче се оказа неудачен.


Въпрос: За кой точно участък от 2-3 км. става въпрос ?