Ето ви малко по-достоверна информация:
45 млн. лв. ще струва изграждането на пробива под Централна гара в Пловдив
Очаква се съоръжението да бъде изградено изцяло до 2022 г.от 09.10.2018, Автор: Инфраструктура.бг
45 млн. лева ще струва изграждането на пробива под Централна гара в Пловдив. Това съобщи на пресконференция в община Пловдив генералният директор на Национална компания "Железопътна инфраструктура" инж. Красимир Папукчийски.
Очаква се съоръжението да бъде изградено изцяло до 2022 г. "НКЖИ, като отговорна компания, не би позволила да се стигне до напрежение и създаване на проблеми на хората за преминаване от Южната към Северната част на града"', каза инж. Папукчийски по повод събарянето на Бетонния мост. Той поясни, че проектът за пробив на Централна гара се обсъжда от 2014 г. и в момента е намерено най-доброто решение. Категорично няма да се разрушава Бетонния мост, докато не бъдат изградени другите връзки - разширението на ул. "Кукуш" и връзката със съществуващия надлез, изграждането на Модър - Царевец и самия пробив, за да сме убедени, че сме осигурили безпрепятствено движение на хората", каза още Папукчийски.
Генералният директор на НКЖИ уточни, че изграждането на съоръжението включва пробив с подземно изграждане в района на гарата на 11 коловоза, контактна мрежа и осигурителни инсталации. То ще започва от колелото на Централна жп гара и ще завършва до ул. "Димитър Талев" и бул. "Македония". "Ние обхващаме един сериозен ареал в направление гара Крумово и гара Скутаре, като единият от лотовете между Скутаре и Белозем-Оризово е пред приключване и остава последната отсечка между Оризово и Михайлово, където предстои ще бъде изградена линията за скорост 160 км/час", добави Папукчийски. По думите му до 2022 г. ще имаме изградена инфраструктура за движение на влаковете със 160 км/час между Пловдив и Бургас, като средната скорост на влаковете ще бъде 145 км/час.
"На всеки един от етапите дебатираме и взимаме съответните решения. Проектът е важен, защото затвърждава Пловдив като ЖП възел в посока Бургас и Истанбул и го превръща в логистичен център за Южна България, за което помага и изградения интермодален терминал", посочи кметът инж. Иван Тотев.
Засега не се предвижда отчуждаване на имоти от южната страна на пробива, стана ясно от представянето, като включването на съоръжението ще стане в съществуващите улици.
Тунелът на пробива ще се увеличи от северната страна с още 100 метра, ще се направят и локални платна в участъка от улица "Тракия" до "Велико Търново" и ще се осъществят връзките между бул. "Васил Априлов" и колелото на Гарата. В подземното преминаване ще има две платна с по две ленти. Едното платно с две ленти ще излиза до улица "Димитър Талев" еднопосочно, а другото до булевард "Македония" в другата посока.
При изграждането на пробива под Централна ЖП гара ще се търси технология за минимизиране на неудобствата. Наложително е временно затваряне на булевард "Васил Априлов" докато трае изграждането на подхода към съоръжението, където ще бъдат изградени и две локални платна отстрани, които да правят връзка с колелото, бул. "Христо Ботев", улица "Иван Вазов" и булевард "Руски". Засега не се предвижда затваряне на бул. "Христо Ботев". Съоръжението ще започне да се изгражда от южната част.
Бетонният мост трябва да бъде премахнат, тъй като не отговаря на височината за преминаване на скоростна жп отсечка. Той трябва да се вдигне минимум с 1,6 метра, при което радиусите и наклоните няма да отговарят на изискванията за безопасност, а няма къде да се развият развръзките и технически да се изпълни", обясни инж. Димитър Балчев от екипа, изготвил проекта за пробива.
Гражданите ще пресичат безопасното железопътната инфраструктура посредством пасарелки с асансьори, разположени на три места. Влаковете ще влизат в района на жп гара Пловдив със 130 км/ч, а не както сега 40 км/ч. Пешеходният подлез на Централна гара се запазва.
Източник:
Строителство Градът