Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby
Да се махнат ли прелезите в Пловдив
gzo:
Да се махнат ли железопътните линии, които пресичат Пловдив и създават задръствания, или да останат. Това е въпросът, който ще бъде поставен на референдум. Той по всяка вероятност ще се проведе заедно с президентския вот наесен и с двете национални допитвания - на Слави Трифонов и на бизнесмена Веселин Марешки. Така за пловдивчани изборите се очертават 4 в 1, коментира шефката на общинския съвет Радослава Ташкова. В градската управа са, меко казано, притеснени от предстоящата техническа организация, съобщава 24 часа.
Пловдивчани трябва недвусмислено да решат какво да се прави с жп линията, която разделя на две бул. "Копривщица" и предизвиква задръствания в пиковите часове на три ключови места - "Пещерско шосе", "Свобода" и "Шести септември". Тя се явява и пречка за линейките, които се налага да чакат със спешни случаи пред спуснатите бариери на път за Хирургиите на УМБАЛ "Св. Георги".
Според стари жепейци идеята да бъде повдигната линията е неуместна и е по-добре да се премахне нацяло. "Наистина запушва града, а вдигането й на второ ниво над асфалта е скъпо начинание и трябва да си го направи НКЖИ", коментира Ташкова.
Въпросната железопътна отсечка свързва централна гара и Филипово, дълга е около 5 километра. "По нея минават 60 влака на денонощие, сред тях са и пътническите по линиите Пловдив-Карлово и Пловдив-Хисаря", уточни общинският съветник от ГЕРБ Гошо Къчков, който е шеф на жп секция "Пловдив". Според него трасето се използва, когато възникне бедствие или авария по подбалканската линия София-Карлово. "Тогава отбиваме влаковете през гара Филипово", каза Къчков.
Той е категоричен, че трафикът в Пловдив трябва да се отпуши. "Въпросната жп линия по бул. "Копривщица" действително пречи на движението. Пловдивчани при всички случаи ще искат премахването й", допуска той.
Според Къчков ако това стане, тогава ще се наложи да бъдат инвестирани средства в гара Филипово, за да могат на нея да домуват мотрисите и локомотивите по линията Пловдив-Карлово и Пловдив-Хисаря. Сега те остават в депото край централна гара.
На местния референдум пловдивчани ще трябва да се произнесат и за глухите жп линии в район "Южен" и на ул. "Димитър Страшимиров" в район "Западен".
"Работата по вота ще е много тежка и не зная как ще осигурим представители за секционните комисии. Заради тежките процедури те масово отказват", твърдят общинари.
Източник http://www.trafficnews.bg/news.php?id=46719
Best Ripper:
По нормалните държави такива прелези отдавна са прекроени с подлези или надлези.. Било за влака, било за колите. Всячески се избягват пресичането на пътища на едно ниво, за да не си пречат един на друг и да се избягват конфликтни ситуации... И без референдуми, приказки, локуми и мерене на п.... амбиции...
gzo:
Този боклук Олег Петков не стига, че е изхранвал семейството си чрез началстване в железниците, амо вместо да е радетел за развитието им той реве за премахването им. Изиграла си била ролята, боклук ! :angry:
Вдигат над земята жп линията Пловдив - Филипово
Проект за премахване на жп линията в участъка между гарите Пловдив - Филипово и изграждане на нова желензица на няколко метра над земята ще се обсъжда в сряда. Дебатът, на който са поканени граждани, е организиран от Национална компания „Железопътна инфраструктура” /НКЖИ/ от 17 часа на 14 декември в сградата на Общинския съвет на ул. „Авкс. Велешки” 20. Сред участниците ще бъдат Гошо Къчков, шеф на ЖП възел Пловдив и общински съветник от ГЕРБ, и зам.-кметът инж. Димитър Кацарски.Обсъждането е насрочено преди зловещата катастрофа с дерайлиралия влак в с.- Хитрино.
Според Гошо Къчков повдигането на релсите на колони ще отпуши трафика на жп прелезите на Пещерско шосе, бул. "Свобода" и "Шести септември".
Бившият изпълнителен директор на БДЖ - ЕАД Олег Петков остро реагира срещу идеята. ЖП линия Пловдив – Филипово е изиграла историческата си роля и е по-добре изцяло да се премахне, като се има предвид и трагедията в с. Хитрино, коментира за „Марица” Петков. Влаковете могат да минават през гара Тракия и Скутаре при по-малък риск, отколкото качени над земята.
източник: http://www.marica.bg/%D0%B2%D0%B4%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82-%D0%BD%D0%B0%D0%B4-%D0%B7%D0%B5%D0%BC%D1%8F%D1%82%D0%B0-%D0%B6%D0%BF-%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0-%D0%BF%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B4%D0%B8%D0%B2---%D1%84%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%BE-news677631.html
gzo:
Тези дни във в-к "Марица" излезе статия за повдигането на трасето за която някой неизвестен тъпунгер компютърЖия си е играл да прави визуализация. Та въпросния тъпунгер взел, че копи/пейстнал за по-лесно някаква си църквичка, вероятно да онагледи на колко ще се извиси линията над земята. Взел обаче, че попаднал не на каквато и да е църквичка, а точно на втория по големина храм след Ал. Невски :haha: и по-конкретно Свети Висарион Смоленски :blink:
След съпоставка на мащабите излиза, че нивото на ЖП линията ще минава на височина над 30 м, защото се вижда, че е на ниво с камбанарията която е 32 м. :swoon:
По-върло е, че тепето зад блоковете е с височината на Везувий :wacko:
gzo:
Последни подробости по проекта за прелез на Пещерско шосе:
"На журналистически въпрос относно повдигането на жп трасето по бул. „Копривщица” Папукчийски обясни, че проект има, но финансиране няма. Търсим решение. Нужни са около 180 милиона лева за вдигане на естакада и нов жп мост. Знаем проблема в града и търсим решение, отговори той."
По интересното е, че това върви с новините за проекта за пробив под ЖП гара Пловдив:
"За две години ще направим съоръжението, плюс нови 11 коловоза в района на гарата и нова контактна мрежа. През 2022 година всичко трябва да е завършено. Тогава вече през Пловдив ще минават високоскоростни влакове. До София ще се стига за по-малко от час. И даде пример, че ако в момента влаковете влизат в града с 40 километра в час, след реконструкцията на жп трасето ще влизат със 140."
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия