Автор Тема: Представяне на Piko BR 187  (Прочетена 14915 пъти)

stivi1504

  • Trade Count: (4)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 199
  • Рейтинг: 83
  • "Най-висшата ценност е любовта"- 1 Коринтяни 13
Представяне на Piko BR 187
« -: 01 Август 2016, 17:12:42 »
Здравейте драги приятели!

Създавам тази тема с цел да представя новия модел на Piko- BR 187.
Ще ви запозная с неговата история, а после и със самия модел. Смятам, че ще бъде интересно. Първо ще научите за истинския локомотив,
а после- за моделчето.
Ще направя темата на две отделни части:
- За историята
- За ревюто
Самата разработка на темата ще отнеме малко време, но ще се постарая да я приключа по- скоро. Ще трябва да преведа и някои неща от немски на български,
което ще ме забави най-много.

Сега да кажа как се сдобих с локомотива.
Той дойде преди няколко седмици от Германия. Наистина го чаках с нетърпение, защото е и първият ми локомотив със звук.
Когато дойде и го разопаковах, силно впечатление ми направи изработката, която е наистина на много високо ниво. Може повечето детайли да не са от метал,
както повечето на Роко, но въпреки това си личи, че и Пико са се постарали. Но ще обяснявам по-натам - както казах, ще има ревю.
И за тези, които не знаят за кой локомотив говоря, ето една снимка, за да го видят.

stivi1504

  • Trade Count: (4)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 199
  • Рейтинг: 83
  • "Най-висшата ценност е любовта"- 1 Коринтяни 13
Re: Представяне на Piko BR 187
« Отговор #1 -: 02 Август 2016, 21:42:59 »
Здравейте на всички!

Днес ще ви запозная с един нов, иновативен локомотив от ново поколение, който добива популярност дори и в българските земи.
Локомотивът е успял да спечели вниманието на много държави, от които са Германия, Австрия и Швейцария, като интегрирането му във всички тези,
но и някои други страни, станало за по-малко от две години и половина. Новият дизайн с типичните черти от семейство Traxx, съчетани с новите технологии
и инженерни иновации, са причината този локомотив да добие такава популярност.
Позволете ми да ви запозная с BR 187 - новата модерна машина, представяща 3-тото поколение Traxx!

Бележка: Текстът, който ще прочетете долу, е превеждан от мен (оригиналът е на немски), и е възможно да са допуснати грешки, свързани с евентуално неточен превод.
Имам в предвид, че аз много не разбирам от устройството на локомотива, и е вероятно техническите детайли около локомотива да не са преведени точно. Снимките са вадени от компаниите превозвачи.


Добре дошли в третото поколение Traxx! Пожелавам ви приятно четене!


Първият вариант на Traxx 3-серия е представен от Bombardier като серията 187. Заводското име на локомотивите от серия 187 е Traxx F140 AC3. 
Локомотивът бил изложен за първи път през месец май 2011г.  по време на изложението за транспорт и логистика в Мюнхен. Той е оборудван с 15 kV 16,7 Hz и 25 kV 50 Hz
пантографи за променлив ток и с 180 Kw дизелов спомагателен двигател за участъци от жп трасета, където няма контактна мрежа (дизеловият двигател е наречен „Last Mile“,
в превод „До последната миля“). Най- високата скорост на локомотива е 189 км /h. В дизелов режим, всички четири задвижващи мотора работят -
теглителната сила е точно толкова висока, колкото по време на движение по контактна мрежа. Без вагони, локомотивът от серия 187 ,в дизелов режим, 
може да достигне максимална скорост от 60 км /h, а на тежест от 2000-тонен влак, той може да  ускори до 40 км /h.
Спомагателният дизелов двигател е с обем от 7150 куб.см. и отговаря на стандартите за емисии Етап IIIB. Капацитетът на резервоара от 400 литра е достатъчно
за осем часово движение, изцяло на дизел, а кратките разстояния могат да се изминават напълно с вградената батерия. Преходът от електрическа към
дизелова тяга може да се направи по време на движението на влака. Маневрите се изпълняват чрез радио -дистанционно управление.


(Първият вариант на Traxx 3-серия е представен от Bombardier през месец май 2011г. )

Страничните стени на серия 187 са оборудвани с устройства за затягане, които служат за опъването на рекламни пана.


В опит за развитието на електро-дизелов локомотив, са използвани откритията от американския локомотив ALP-45D,
който е със задвижваща система, подобна на „Last Mile“.

(Локомотивът ALP-45D)

Фирмата Railpool била купувачът, който първи поръчал пет бройки от локомотивите от серия 187.
Покупката се осъществила в края на 2010 г. Три от локомотивите били дадени под наем на фирмата за товарни превози BLS Cargo,
която възнамерявала да ги използва в Германия, Австрия и Швейцария.

(Railpool- първият купувач на локомотивите от серия 187)

Akiem също поръчала четири локомотива с „Last-Mile-Diesel“. Не след дълго били продадени бройки за швейцарската фирма
Swiss Rail Traffic, но и за вестфалската компания Westfälischen Landes-Eisenbahn (WLE).

(Първият локомотив от серия 187 на компанията Akiem)

През март 2014 били приключени първите пътувания в рамките на разрешителните срокове за тестването на локомотива.
В последствие, серия 187 с „Last-Mile-Diesel“ е одобрена и закупена през март 2016г. от страните Германия, Австрия, Швейцария, България и Хърватия.
 
Споразумението с DB (Deutsche Bahn- Немски железници) включва 450 електрически от това ново поколение локомотиви, още нарачани Traxx 3.
То било подписано през май 2013г., като локомотивният производител Bombardier успял да достави 110 бройки, още в деня на подписването.
Останалите локомотиви, които трябвало да бъдат доставени, нямали дизелов двигател. Предстои доставка на последните 34 локомотива от 2017-2018г.

За всяка държава серия 187 е в различни цветове и шарки – локомотивите са произведени специално за всяка компания превозвач.

Railpool (Германия):


BLS cargo (Германия, Швейцария, Австрия):


Akiem (Франция), поръчвайки локомотивите в три различни цвята:




Swiss Rail Traffic (Швейцария):


Westfälischen Landes-Eisenbahn (WLE) (северно-западна Германия):


 DB (Deutsche Bahn) (Германия)











« Последна редакция: 16 Октомври 2016, 15:29:46 от stivi1504 »

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Представяне на Piko BR 187
« Отговор #2 -: 09 Август 2016, 13:49:17 »
Цитат на: stivi1504 link=topic=4880.msg104809#msg104809 date=1470060762
И за тези, които не знаят за кой локомотив говоря, ето една снимка, за да го видят.
(Image removed from quote.)
Честито Стиви, със здраве да си го караш! И аз помня моят първи локомотив със звук.
Ето ти и една моя снимка на лока, излизащ от Готард тунела и на ІІ коловоз в Гьошенен.


stivi1504

  • Trade Count: (4)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 199
  • Рейтинг: 83
  • "Най-висшата ценност е любовта"- 1 Коринтяни 13
Re: Представяне на Piko BR 187
« Отговор #3 -: 11 Февруари 2017, 19:45:10 »
Ехаа, страхотен е!
Благодаря за прекрасната снимка! Не знаех, че в Швейцария ги има с такъв цвят. ;D ;D ;D

За всички, които четат тази тема, съсвсем скоро ще покажа и ревюто, което още обработвам, за да бъде написано ясно и увлекателно. :good: :) :)
« Последна редакция: 11 Февруари 2017, 19:47:25 от stivi1504 »

stivi1504

  • Trade Count: (4)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 199
  • Рейтинг: 83
  • "Най-висшата ценност е любовта"- 1 Коринтяни 13
Re: Представяне на Piko BR 187
« Отговор #4 -: 21 Февруари 2017, 00:20:31 »
BR 187 - направен да издържи и до последната миля.

Малко история за това как Piko реши да произведе този модел
Още през 2014 година, на изложението за играчки в Нюрнберг, Piko представи първия и непроизвеждан досега от други фирми модел на локомотив BR 187,
като в началото на 2015, той беше вече в продажба. Най-впечатляващото в машината тогава бяха нейните възможности и новата конструкция, които
 бяха забелязани от повечето моделисти. А дори и известният фотограф Бернд Цьолнер беше впечатлен от детайлицацията на локомотива.


BR 187- Ревю на модерната машина, която продължава семейстово TRAXX
Забележка: Преди да представя ревюто, ще помоля да ме извините ако има неуточнения или нещо неразбираемо. Аз нямам достатъчен опит
в зоната на влаковия моделизъм, както повечето тук моделисти,  и затова са възможни грешки, свързани с технически данни на локомотива
 и устройството му като цяло. Някои детайли от информацията по-долу са базирани на други ревюта и коментари, свързани с модела.

С наблюденията ми, свързани с развитието на Piko от последните 2-3 години, забелязвам, че фирмата започна да прави много иновации
в сферата на влаковия моделизм. Типични примери затова е Смарт контролът с операционна система на андроид, новият вагон,
 който измерва наклона на линиите по баир, бързината на влака и т.н., както и други продукти. В моделите вече се обръща внимание
 към детайла, като типичен пример е серия 187.
За това само мога да ги поздравя! :yes: :)

Ревюто, което ще представя, ще го разделя на няколко части:
1. Цялостната конструкция на модела и детайлите по покрива.
2. Външният облик на локомотива и детайлите.
3. Вътрешно устройство на локомотива.
4. Тест и функции.

Забележка: Темите ще ги качвам последователно, както съм описал по-горе, но за съжаление няма да мога да публикувам по една нова всеки ден.
« Последна редакция: 21 Февруари 2017, 00:25:01 от stivi1504 »

stivi1504

  • Trade Count: (4)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 199
  • Рейтинг: 83
  • "Най-висшата ценност е любовта"- 1 Коринтяни 13
Re: Представяне на Piko BR 187
« Отговор #5 -: 22 Февруари 2017, 09:13:35 »
Здравейте отново!
Днес ще мога да публикувам 1 част от ревюто. Дано ви хареса! ;D ;D ;D

1 част от ревюто: Конструкцията на модела и детайлите по покрива, които го правят наистина страхотен.

Както се забелязва, локомотивът от третото поколение TRAXX, има типичните черти  от семейството.
Цялостният дизайн и отличителните черти на серията Bombardier се забелязват и тук, но с нов и иновативен дизайн.


Това, което ще ви направи впечатление е новата предна част на локомотива която е леко извита в горните ъгли (над прозорците),
 както и новият дизайн на фаровете, новото оборудване на покрива, където не е изпуснат и един детайл,
но и пантографите от ново поколение (тип DSA 200), като конструкцита на пантографа в модела е
абсолютно точна, поставена на точното място.
Снимки и пояснения към тях:
BR 186
BR187
(Двете снимки са взимани от компаниите превозвачи )
Както се вижда на тези две снимки, BR 187 има типичните черти на семейството TRAXX. Дръжките, прозорците отпред
и отстрани, типичната предна линя, очертаваща кабината. Но, разбира се, има и много промени. Ъгълът над кабината е леко извит,
фаровете са с нов дизайн, както локомотивът има и така наречените гъвкави панели,  които са оборудвани с устройства за затягане,
които служат за опъването на рекламни пана.

Продължаваме с модела:

(Оборудването на покрива )



По-близък поглед:





( Пантографите от ново поколение (тип DSA 200), като по-малкият, съответно, е за контактна мрежа с не толкова остри завои)

Както  се забелязва, оборудването върху покрива е оформено по класическия начин. Характерни, обаче, са  употребата
на кабели с високо напрежение, които стабилно са прикрепени към покрива с малки прикрепващи плъстини.
Съдейки по оригиналните снимки на модела, цялостното окабеляване и останалото оборудване върху покрива
е направено точно. Само една забележка- прикрепващитеплъстини трябва да бъдат оцветени в черен цвят.


(На тази снимка добре се виждат плъстините, които прикрепват кабелите за покрива.)


Дори и свързващите краища на всеки от кабелите, като да не забравяме и „мястото на срещатата“,
където се събират всички четири кабела, са поставени и оформени точно, като напрежението си пренася до жиците ,
оцветени в меденожълто, които водят до изолатора.

(Свързващите краища и предпазителите за пренатоварване от високо напрежение, които са 3 наброй,  са поставени на точното място)


( "Мястото на срещата" на четирите кабела)


(На тези снимки добре се виждат медените жички, които водят до изолатора)

Забележими са и с просто око гравюрите на покрива, като например решетчиците за климатика.
Върху частта от покрива над кабината за управление, се виждат и по две различни сирени на локомотива
и антенки за комуникацията през радио станцията. Ауспухът за помощният двигател „Last Mile“ също не е изпуснат, и е оцветен в сиво.

(Двата вида сирени и антенката за радио станцията(в предния ляв ъгъл) )


(Както казах, ауспухът за "Last Mile" двигателя не е изпуснат, но се и виждат решетките за климатика)



(За сега това от мен, следва продължение)
« Последна редакция: 23 Февруари 2017, 22:43:32 от Mixy »

Величко

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 421
  • Рейтинг: 200
  • Само ЦСКА !
Re: Представяне на Piko BR 187
« Отговор #6 -: 22 Февруари 2017, 09:28:57 »
Браво малък! Наистина е много красив модел и като го гледам на снимките още повече ме радва......щото моя хваща паяжина в гардероба.

Един клип на Красен
https://www.youtube.com/watch?v=nTwSTCxliy0&t=4588s
« Последна редакция: 22 Февруари 2017, 09:36:48 от Велко »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък

stivi1504

  • Trade Count: (4)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 199
  • Рейтинг: 83
  • "Най-висшата ценност е любовта"- 1 Коринтяни 13
Re: Представяне на Piko BR 187
« Отговор #8 -: 22 Февруари 2017, 22:13:15 »
Здравейте!

Благодаря за коментарите!

Страхотен клип, Велко! Беше интересен. Както бях написал в най- горната  статията,
 знаех, че моделът е тестван в България, но не знаех, че даже е заснето- супер! :)

Адри, много благодаря за доставената информация. Всъщност, точно на базата на инфото,
съдържащо се в този pdf. файл, бях написал някои подробности за локомотива, отново в най-горната статия. ;D ;D ;D
« Последна редакция: 22 Февруари 2017, 22:17:01 от stivi1504 »

stivi1504

  • Trade Count: (4)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 199
  • Рейтинг: 83
  • "Най-висшата ценност е любовта"- 1 Коринтяни 13
Re: Представяне на Piko BR 187
« Отговор #9 -: 23 Февруари 2017, 08:43:11 »
Здравейте приятели!

Днес ще пусна 2 част от ревюто, но за съжаление, другите две част ще изчакат малко. Маже би след 4-5 дена ще съм готов напълно. :dance1:

2 част от ревюто: Външният облик на локомотива и детайлите.
Поглеждайки по –внимателно в предницата на локомотива, може да се каже, че на практика всичко е изобразено-
дръжките, чистачките, надписите, без някакво размазване или разтичане на боята, просто всеки детайл.
И въпреки, че дръжките не са от метал, отново създават усещането за детайлен и завършен модел.


(Както казах-дръжките на са метални, но не мисля, че това е от значение- моделът изглежда прекрасно) :) :) :)

Малко след кабината се забелязват прозорчето, гравираните детайли върху вратите, и дори и
камерите за маневриране(за обратно гледане на посоката на движение).


Веднага след вратата, се забелязва друга детайлна част от локомотива- така наречените гъвкави панели,  които са оборудвани с устройства за затягане, които служат за опъването на рекламни пана. В този модел рекламни пана няма, а се вижда грапавата повърхност, върху която е написано логото на фирмата превозвач(Railpool).



Когато внимателно се загледаме в страничната част на модела, също се виждат и вдлъбнатини, където всъщност се намират местата, където локомотивът се пълни с пясък. От всяка страна локомотивът има и капачки за пълненето на резервоара с гориво(нали има и дизелов двигател ;D).



(Между талигите се намира и трансформатора, кутията за батериите, но и резервоарът за горивото на помощният двигател.)


(Като споменах- има вдлъбнатини, където има капачки за пълнене- от дясно за пясъка, а от ляво- за горивото на дизеловия двигател )

Върху самите талиги всичко е изобразено абсолютно коректно- амортисьорите, индузният магнит и спирачните дискове, които са боядисани в сиво.




(Благодаря за отделеното внимание! :) Следва продължение.)
« Последна редакция: 23 Февруари 2017, 08:45:22 от stivi1504 »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: Представяне на Piko BR 187
« Отговор #10 -: 23 Февруари 2017, 14:26:52 »
Момче, ти си роден за пиар! Четейки ревюто ти, оставам с впечатление, че Пико са надминали дори Микро Метакит по детайлност!
Една малка забележка, касаеща тънкостите на българския език-изразът "МЕДЕНА ЖИЧКА" предполага, че въпросната жичка е изработена от пчелен мед, а в случая определено става дума за МЕДНА ЖИЦА, т.е. жица от метал мед, или бакър, като се нарича разговорно. Да ти е честит локомотива и със здраве да си го караш!

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Представяне на Piko BR 187
« Отговор #11 -: 23 Февруари 2017, 14:29:55 »


 Stivi , дали има 6-осна версия ?

stivi1504

  • Trade Count: (4)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 199
  • Рейтинг: 83
  • "Най-висшата ценност е любовта"- 1 Коринтяни 13
Re: Представяне на Piko BR 187
« Отговор #12 -: 23 Февруари 2017, 20:53:47 »
Здравейте!

Хаха- благодаря ти, Сaprycorn! Радвам се, че съм те заинтригувал! Май ще ставам рекламно лице. :lol: :lol: :lol:
Относно глупавата грешка, която съм направил- отново благодаря, че си я видял. Защото улисан
да пусна ревюто, изобщо не съм обърнал внимание.  :);D ;D

Адри, със сигурност няма шест- осна версия на локомотива. Даже, доколкото четох по немски статии,
изобщо дори не е замислено да се прави такъв- първо защото е чисто нов модел, и второ-
понеже все още навлиза технологията с втори дизелов двигател "Last Mile". За още една
задвижваща двойка колела ще се изисква още повече мощност, а от там и гориво. :yes:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Представяне на Piko BR 187
« Отговор #13 -: 23 Февруари 2017, 21:13:55 »
Стиви, Адриан дали не питаше за тази шестосна версия?

stivi1504

  • Trade Count: (4)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 199
  • Рейтинг: 83
  • "Най-висшата ценност е любовта"- 1 Коринтяни 13
Re: Представяне на Piko BR 187
« Отговор #14 -: 23 Февруари 2017, 23:05:43 »
Ами не знам, честно казано. :(

Според мен имаше в предвид канкретно за моя модел локомотив- BR 187.
Ако ме е питал от семейството на TRAXX, значи е това, което си извадил като линк.

Между другото, това е много интересен локомотив, за което благодаря, че го показа.
Наистина не знаех, че съществува такъв. Eдинственият от този род, който съм срещал
е датският клас EG, произведен отново от Сименс. :)