Тези дни получих този локомотив:

Оригиналът е дизел-електрически локомотив с мощност 4400 к.с. с осово натоварване 32,1 тона/ос, производство на General Electric.
Моделът е производство на Athearn. В каталога им не успях да го намеря и предполагам, че е някакво старо производство, още повече, че е само аналогов. В новите модели на американските фирми има възможност за монтаж на декодер. В този модел няма такава възможност.
Кошът е изцяло от пластмаса, като кабината, и шахтата на охладителя са отделни детайли. В комплекта са включени много дребни детайли за допълнителен монтаж.




Локомотивът тръгва при напрежение 4 - 4,2 V има много плавен ход, без тласъци. Сравнение със старите локомотиви на Piko може да се каже, че е почти безшумен. Ето така изглежда двигателя:

Маховиците са много масивни, на което се дължи плавния ход. Предавката към талигите е карданна, прецизна без биене.
Двигателни са шестте колооси, което комбинирано с голямата маса осигурява прилично теглително усилие.



Тегличите са подменени с производство на Kadee и по външен вид и начин на действие наподобяват на истинските американски тегличи (автосцепки).