Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Сбъдната мечта...по следите на SBB и BLS отново и отново, и отново...

<< < (2/3) > >>

gregary:
Сутринта, отпочинали, тръгваме с нови сили по легендарния маршрут на BLS. Като се сетя, че тук е минавал и Venice Simplon-Orient-Express и множество други любими композиции - настръхвам! Времето беше хубаво и ние се насладихме на склоновете около долината на Фрутиген, преди да продължим по маршрута.








С пожарния влак продължихме към следващата гара Blausee Mitholtz.



Гарата е с особен сантимент за мен! На модел, тя се прави от Кибри и аз съм я избрал за планинска гара на моя макет.
Тук, гарата е в подножието на склона и вляво над нея се вижда още една отбранителна кула. Тя има видимост с кулата на Фрутиген, която е в подножието и аз мисля, че и двете са служили за пазителите на прохода. Или май много филми съм гледал... :haha:


Наснимах гарата от всички страни, като най-важо за мен беше да имам снимки на светофарите по коловозното развитие. За съжаление, то е променено. Двете линии в трасето са без връзка помежду си, т.е. премахнали са английските стрелки в двете гърловини. Предполагам, гарата е малка и вече е само спирка. Аз правя старото коловозно развитие и сега светофарите са други. Швейцарската сигнализация е малко сложна за мен, но ще я разучавам. Та, по темата...
За наше щастие, деня беше неделя и имаше атракционни влакове. Засякохме стара ел. мотриса на гарата.


Взех си камъче за вграждане в макета и продължихме нагоре към Кандерстег (последната гара преди стария тунел)


Следва...

bazitov:

--- Цитат на: gregary link=topic=4881.msg104844#msg104844 date=1470747444 ---Продължихме към крайната дестинация за деня - Фрутиген. Селце в малка долина, където след  ж.п.гарата, строителите за избрали да построят новия Lötschberg Base Tunnel с дължина 34,57км. в Бернските Алпи. Уникално съоръжение! Построена е нова гара, като старата остава малко встрани. Трасето, преди да влезе в новата гара, се разделя на две. Едното влиза в тунел и минава под гарата, без да има връзка с нея - един вид скоростно трасе. Другото влиза в гарата, за регио влаковете. След гарата, горното трасе се разделя също на две! Едното се връща при долното (което е излязло от тунел под гарата), като заедно с него влизат в дългия тунел, а другото правейки ляв завой над дългият тунел, продължава нагоре в планината към старият (късият) Льочберг тунел (старият маршрут). И с цялата тази плетеница от трасета нагоре-надолу, два тунела  - малък под гарата и дългия (34,57 км.) след гарата, строителите е трябвало да се съобрязят и с буйна река от топящите се ледници. Тя минава непосредствено преди новата гара, като горното трасе минава над нея с мост и влиза в гарата, а долното минава под нея (малкият, къс тунел).
Не намерих схема, но ТУК може да се ориентирате.

--- Край на цитат ---
Супер история, както винаги  :hi:

Точно вчера гледах старта гара Frutigen и странните факти от описанието към тази снимка
https://www.flickr.com/photos/kecko/22047281745/in/photolist-zAf5Kk-zgvXLL/

А мантрата е страхотна, да се връщаме пак и пак и пак, при мен наближава Spiez и Interlaken за съвсем кратко.

gregary:

--- Цитат на: bazitov link=topic=4881.msg104847#msg104847 date=1470751717 --- ...да се връщаме пак и пак и пак...

--- Край на цитат ---
Така е!  :hi:


Извинявам се,че темата става тежка, заради многото снимки, но аз се стремя да поствам съвсем малко с леки описания за да има някаква последователност и разбираемост. Иначе давайки линк към галерията с всички снимки, ще се чудите кое къде е и какво е. След като свърша, ще пусна линк-а с над 1600 нередактирани снимки... :) &bgflag

Пропуснах да спомена, че строителите ТУК вдясно са направили нещо като трибуна, а пред нас преминават участниците по трасето. Условно я нарекохме Theatre of dreams, по аналогия с Олд Трафорд...
Та, по темата!
Тръгваме от Blausee Mitholtz с надморска височина 974 м. по посока Kandersteg с 1174 м.
Направи ми впечатление, че обслужващите автобуси в тоя регион не са с характерните цветове жълто,черно и бяло, ами са в чисто червена ливрея.

Пътят се вие нагоре живописно... Върховете стават все по-стръмни и високи


Пристигаме в Кандерстег, точно когато пристига една 'совалка' обслужваща авто трафика през тунела.

По спомен мислче, че бяха през 20 или 30 мин.
На І коловоз попадаме на едно малко, симпатично локомотивче.


Това е историята му

Стар снегорин

Южната гърловина на гарата

Откъм северната гърловина е и малкото депо с няколко вагона и локомотива


Тъкмо да си тръгнем и от юг пристигна отново тази красавица.

В кабината, около машиниста имаше множество дечурлига, наслаждавайки се на движението от първа ръка. Всички бяха усмихнати, поздравявайки и махайки с ръка...
Не ни се тръгваше от този макет.

Продължаваме към тунела. Той е съвсем близо от гарата. Характерните навсякъде дървени плевни. Тази е непосредствено до входа на тунела.

Планината се изправя пред нас като отвесна стена. Пътят продължава с лифт към върховете или с кола с през тунела.

Ето го и самият портал. Стои величествено в гората.

Това е северния портал на старият тунел Льочберг. Дълаг е 14 612 км., с по-малко от 400 м. от стария Готард.


От едната му страна има два глухи коловоза, където са гарирани вагони за автовлака.

Gervasii:
Супер!!! Може би трябва да се отвори раздел "Пътеписи". Така сякаш сме били с вас.... :clapping:

gregary:
Остана още до края на деня и решихме, гледайки картата да отскочим до комбинираната гара Zweisimmen, откъдето тръгват теснолинейките на Golden Pass. От там тръгва по-къс маршрут, по който после тръгнахме...
По пътя до там минавахме през подобни мостчета

Отново заваля лек дъждец...но, това не ни плаши. Отиваме при влаците...


Шоколадовият влак, който докара едни прекрасни пулман вагони.





Много ми харесват такива дървениики... :give_heart:



Продължаваме по късият път на теснолинейката, до последната гара Lenk

Преди да стигнем до нея, минаваме и през

където сварихме това товарно влакче.


Вече се свечери и по пътя обратно виждаме табела за



Накрая замръкнахме отново на гарата в Фрутиген пред преминаващите влакове...





Следва...

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия