Автор Тема: НПМ за МТУ  (Прочетена 56151 пъти)

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #60 -: 09 Март 2017, 13:34:47 »
Цитат на: Adrian link=topic=4884.msg107012#msg107012 date=1489051177

Н яма П одарък за М ама , а за М илия Т ано У теха  :drinks:

Не бе, Адри, действах на този принцип:
"- Скъпи, купи ли ми подарък за 8-ми март?
- Разбира се, скъпа.
- Ще ми хареса ли?
- Ако не ти хареса, ще го дадеш на мен, аз отдавна мечтая за такова локомотивче. "

Да пресечем спекулациите - купих го от Бея. Шепа ламаринки само за някакви си 290 Е. Определено ми излиза извън границите на здравия разум, затова не казвайте на никой нормален човек извън този форум ;D Тука поне си се знаем.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #61 -: 09 Март 2017, 16:05:52 »
Mдаааа, все се надявах да си го намерил по-тънко,
но не очаквах да си признаеш, че и ти си като нас... :blink:
 :lol: :lol: ;D

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #62 -: 02 Септември 2017, 20:33:09 »
Само не разбрах що на тия модели им викат месингови, след като месингови са им само коминчетата и още няколко декоративни части. Останалото е от някакъв си „бял метал“(каквото и да значи това), който се гъне като пластилин, но пък за сметка на това лесно му се пилят стотиците мустачки и недостатъци по отливката. Моят след 2 месеца ядове го докарах дотук:














В така представения модел няма нито една част (ама наистина нито една), която да си пасне от първия път.  Абсолютно всеки детайл трябва да се реже/пили/сгъне/разгъне/скъси/удължи/разпробие/изкриви/изправи за да си легне на мястото и да не пречи на предишния/следващия. Сега БЕМО продават модела донякъде доработен откъм детайли и варианти. На кутията на моя пише XII 93. Т.е. ранна версия, и като така се наложи сам да си изработя кожусите на контрастержените заедно с носещите лагери и масленките, конзолите на кулисите, подбрадите на шатуните, носещите винкели на тендерите върху напречната греда на пароразпределителния механизъм, три крана отдолу, дето не ги знам за какво са, продухвателни клапани на цилиндрите, паровходната, пароизходната тръба и кабела на турбогенератора, паровходната тръба за сифона, парния ежектор, стъклата на кабината, ръкохватките върху тендерите пред кабината, разпределителните кутии и кабелите до горните и предните фарове, водната тръба от помпата до подгревателя и да преправям изцяло стъпенката на задната стена на тендера и ръкохватките на вратите на кабината. Почти всички тия неща се виждат на снимките, стига да знаете къде да гледате. При това тези са допълнителни декоративни детайли. Борбата по ходовата част е отделно приключение. Ограничители на предната талига за да не опират колелата в кожусите на контрастержените, пружинни пластинки върху водещите талиги, цялостна замяна и преправяне на куплунзите (оригиналните са ецвани ламаринки, подаващи се в изрези на буферните греди отдолу). Запуших изрезите и монтирах изцяло по нов начин куплунзи на Техномодел. Освен това трябваше да си направя две цапфи, защото липсваха в комплекта.
Тепърва предстои епопеята по боядисването, така че още не е късно да ос*ра нещо, но вече съм оптимист, че от това ще стане поне витринен модел. Щото иначе като ходови качества е почти гола вода. Казвам почти, щото по прави релси може да върви. Ако искаме и да завива, трябва да се пипне, изпили и преправи на няколко места и въпреки това пак върви тегаво в крива, но какво пък. Имам си престижен колекционерски месингов модел от фирмата БЕМО. Ако го беше направила някоя непрестижна обикновена пластмасова фирма като РОКО например, външно щеше да изглежда по същия начин, но щеше да може и да върви по добре, и да е най малко 2 пъти по евтин. Обаче щеше да е непрестижен обикновен пластмасов модел, а това в днешни дни за съжаление е от значение. Сменили са се ценностите. Баба ми навремето все казваше, че не е луд тоя дето продава месингови модели, а тоя дето ги купува. От днешна гледна точка звучи демоде, ама едва сега разбирам колко е била права.


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #63 -: 05 Септември 2017, 15:39:35 »
Професоре, ако не ти харесва локомотивчето,
може да ми го подариш...сам ще си пробия стъпалните изрези
по тендера за въглища и водните резервоари пред кабината.
После ако искаш да го караш от време на време по НПУ на МТУ,
ще трябва да го боядисаш ...и може да ти го давам един път месечно!!! :angel:
 :drinks:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #64 -: 12 Септември 2017, 08:15:10 »
В коя администрация ще е боята?

ПП.то май е ясно - нЕма да е БДЖ...
Сподели цапфите от какво ги спретна?
« Последна редакция: 12 Септември 2017, 08:19:00 от pach »

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #65 -: 12 Септември 2017, 13:40:43 »
Цитат на: pach link=topic=4884.msg108850#msg108850 date=1505193310
нЕма да е БДЖ...
Сподели цапфите от какво ги спретна?

Ще ми се, ама… Купих тая машинка, защото е много близък брат,чед на нашата серия 600, а не щото е месингова. Само, че колкото и да е близка все пак има твърде много разлики с нашите. Мога да замижа с едното очо и да я пръсна зелена, но няма да е същото, някакси няма да ми е кеф. Затова – църна, както си е по закон. Само не съм решил още от комплекта с ваденките кой номер да и избера. Трудно се намират стари снимки на истинските, снимани отзад. Там има разлики в шкафа за инструменти. На всички снимки дето изкопах досега е вдигнат нагоре до стъпенката на тендера, но самите снимки са на музейни машини снимани наскоро. На моя модел (както и на българските машини) е долу над буферната греда. И се съмнявам дали шкафа не е вдиган нагоре впоследствие при някоя модернизация. Пък и още не ми е дошла музата да го разпарчетосам и да започна да го подготвям за пръскане. Щото като си помисля и боядисването каква врътня ще е… Е поне го понаучих криво ляво да върви по модулите на макетчето. В тая връзка ми е интересно дали и тия от Бемо като правят готовите модели ги пилят и кривят на всичките тия места, за да могат да го сглобят и да върви. Или го събират ей така, пък после им се носи славата на месинговите модели, че вървят кофти.  И ако не го правят, дали ги гризе съвестта, че го продават по близо 700 Е парчето?

Цапфите ги извъртях от леяци от къщурки, хванати на бормашина. Смея да кажа, че станаха съвсем като оригиналните.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #66 -: 12 Септември 2017, 14:38:54 »
От Бемо продават остатъците от производството им за "баузатц".
Нали се сещаш...за поточната линия сглобяват най-доброто а останалото дето не става според тях, търговците го пакетират и продават на части за сглобяване. Впрочем не само тази фирма го прави това.
Ежегодно в ибея се продават цели пакети от "девствени" части от различни производители, които се продават на блок ( по десет бройки минимум).
Като си купиш такъв пакет и го отвориш, веднага ти става ясно
защо си си го взел на далавера цена. Винаги има да се доискусуряват или ремонтират, макар да са чисто нови.
Всъщност за две фирми ( втората е еднолична) знам, че не го правят. Едната е омразната на някой "ПИКО", а другата работи само   в ТТ - "Miki Close". Първата прави всеки сезон ден на отворените врати, където всеки влезнал се рови навсякъде, от бункерите край шприцформите да отворените складове с части.
Подбира си какво му трябва и го плаща на излизане по себестойност, тоест минимална цена. Друг е въпроса,че някои
грабят с пълни шепи и после ги препродават за резервни части в ибей. То за това в този ден пред заводите на Пико в немечко ( без Китай) има опашки за часа на отваряне и тичане по цеховете като луди на разпродажба.
Подобно е положението и с Мики Клоз - там посветените
изупуват останалото от сериите, които са пуснати в продажба,
уж като резервни части и ...отново се намират в ибей после.
Качеството винаги е една идея по-ниско, макар да е от оригинален производител.

За BEMO и ROCO - често се тези части със несполучливо качество при производството също се продава, както казах в комплекти "баузатц"(за сглобяване) или като резервни части на едро по търговците. Самите фирми продават и някои от резервните си части на свойте сайтове, за радост и щастие на моделисттите,
които името нужда от ремонт на даден модел, или просто използват тези части за собствени конструкции подвижен състав,
които не фигурира в нито една производствена листа на модерните фирми. За това и тези резервни части са малко по-скъпи ( с гарантирано качество обаче).

Преди години си купих "Людмила" в ТТ, МултиМаус комплект и три вагона 5-та ЕП. За 169 евро. В последствие ми потрябваха още " Людмили" без корубите обаче, за друг проект и исках да си ги купя на части. Без кожуха ми излизаха +/- 235.00 евро в списък резервни части от сайта на Роко!!! Логично проекта беше реализиран частично с части от ибея ( така открих ниското им качество въпреки оригиналния производител) и отчасти купуването на оригинално сглобени  от производителя "Людмили" на които се махаха излишните коруби и малко други чаркове.
Та така...
Мислех си че като купуваш "баузатц" знаеш какво ти предстои,
но явно ти е било в повече пиленето и напасването от очакваното.
Но не смятай, че хората в производителя го правят с всеки модел.
Те просто отделят негодните части и ...ние после си ги купуваме на " другите" цени.
В бея има и познати имена които продават новоизлезли модели,
на занижени цени също сглобени от резервни части. Но тези които го правят качествено се знаят ( станали са известни продавачи в бея) и хората купуват от тях без замисляне.
Има е още "тайни иширети" но за тях друг път на по бира ( или греяно вино)!!!

Не се ядасвай - станалото/станало - ти си майстор.
Мислех, че само подгреватела е излишен от БДЖ машинката,
но ето че ти като майстор на професорските науки си открил още цял куп разлики между двата прототипа.
Колкото за съндъка с инструменти - знаеш, че той често се е добавял от локомотивните бригади по депата, така че ти като машинист на тази машинка, си го сложи където ти най- харесва и т.н.
 &bgflag
« Последна редакция: 12 Септември 2017, 14:41:04 от pach »

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #67 -: 12 Септември 2017, 18:14:38 »
Принципно може да има истина в това, което казваш, но в моя случай не са части второ качество, отделени от производителя. Ето ти само едно примерче. Виж сега в пликчето оградената с черно площадка над буферната греда заедно с обтяжките и двете стълби. Едната стълба съм я оцветил с черно. Виждаш двете странични стени на стълбата и стъпенката, която е точно по средата между стените (и е логично да е в средата, нали?).


Ето как са я дали и на чертежа (детайл 7)


Виж сега как стои монтирана и къде идва стъпенката. Това детайл второ качество ли е? Не е. Нито е крив, нито недоотлят. Просто си е такъв. Трябва да отрежеш около 6 мм. от горната страна, за да влезе между двете площадки. Т.е. трябва да го преправиш за да стане. Ама изобщо не е само той така, има още много, почти всеки детайл трябва отнякъде да се пипне. И ако беше пластмасов просто щях да го клъцна със секачката. А тези трябва да се режат с флекс и да се пилят със шмиргел. При това вече залепени за рамата и като така да ми пречат всички части наоколо и с риск да ожуля някоя. А производителя си знае къде има конфликтни точки по частите и ги подготвя и отстранява предварително. Аз трябваше тепърва да ги откривам в процеса на сглобяването. На снимката се вижда луфт м/у стълбата и горната площадка, защото площадката още не е лепена. Като я боядисам и залепя ще легне точно.



Независимо от всичко моделчето вече ми радва очичките. Като го погледна и веднага се сещам за нашите 601 - 605/76, а нали точно затова го купих. И се радвам, че успях да го напасна без сакатлъци, просто е много труд.

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #68 -: 12 Септември 2017, 22:46:23 »
Колега , ако един модел не те извади от чорапите,без да събуваш обувките,няма да ти е сладко да си го гледаш после и с кеф да го караш.
От личен опит - колкото е по крив и грешен , накрая става достоен за изложба и награда.
Много е арен лока.
НЕ , добре , А ОТЛИЧНО !

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #69 -: 07 Октомври 2017, 19:21:07 »
...малко подстрекаване:
https://youtu.be/L1AtIpbV9gA
 :lol: :hi:

До къде го тикна локчето?

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #70 -: 05 Ноември 2017, 00:24:41 »


                      Нитовете не съвпадат много, но колкото толкова

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #71 -: 05 Ноември 2017, 00:34:07 »


                                             ... но тук съвпадат ...

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #72 -: 06 Ноември 2017, 16:31:55 »
Брех, тоя Сашо ми отваря работа сега. Не бях забелязал, че има два вида тендери. Този е само с една спирачка и седалка,  плосък капак на тендера и по различна подредба на нитовете. Отварям букварите на Деянов и се уверявам, че нашите са с две спирачки, две седалки, като зад едната има сандък, изпъкнал воден капак със стойка за маркуч и нитове подредени като на модела на Минитрейнс. Но нищо не пречи да сме имали и от тези. Аз обаче нямам снимки на такива.








Тези последните са на музейни немски машини и май ще се окаже, че Сашо е прав. Подредбата на нитовете е същата като на Минитрейнс, но като ги гледам са 1234 на брой. На моделчето са 1233. ВЕрно един нит го нЕма! :yes: ;)




Колкото до втората снимка и аз имам подобна.


Забелязвам разлики най вече в сградите отзад. Това е така, щото зад първата машина е административната сграда на фабриката SCHWARTZKOPFF -Berlin . На моята отзад е административната сграда на фабриката TANOMAG Sofia Kastanien. Останалото си прилича. От мен наздраве! :drinks:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #73 -: 07 Ноември 2017, 00:34:58 »

Гледам, терминологията се разширява в правилната посока, TANOMAG e една много добра фабрика!  :yes:

Транскрипция на TANOMAG:
--------------------------------------------------------------------------
TANO =  професор
   M    =  Maschinenbau - Машиностроене
  AG   =  Aktiengesellschaft - Акционерно дружество (АД)

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: НПМ за МТУ
« Отговор #74 -: 11 Ноември 2017, 20:36:27 »
Ми благодАрим за хвалбите в другата тема,  ама да пусна тука мушица какво ще е следващото упражнение. На базата на ей тая лилипутеста каручка:




...съм възложил на фабриката TANOMAG да изработи за БДЖ нещо такова:


Тоя път обаче няма да е точно жп моделизъм, ще е арт изпълнение под  девиза „Квото стане – такова”. Щото модела на Лилипут няма нищо общо с нашите вагони. Колкото и да го жуля, пак ще е далече от истината. Ще му заобля покривчето в двата края, тук-там някоя дръжчица, степенка, по малки колела  и толкова. Колкото да може някой дето разбира от тия работи да каже „Я, от далече прилича на едни наши каруци”.  Всъщност вече стигнах донякъде и за сега се получава, но има още работа.