ВАЖНО !!! | IMPORTANT !!! > Календар на събитията
Международна среща на ЖП моделистите - Русе 2017
Vlado:
А сега и малко снимки с лек коментар:
Срещата отмина и останаха само спомените, но спомени какви - за добре свършена работа, за отдаденост, за любов към хобито, за истинско приятелство, за съпричастност, за липсата на граници и за удовлетвореност от постигнатото, както и може би най-важното - за спомена за щастливите детски очи, вперени в т. нар. влакчета, за истинския възторг от отдалата се възможност на мъниците да бъдат машинисти или да началстват някоя гара... децата казват всичко!
A тъй като аз, така да се каже, дойдох на готово на срещата, т.е. нямам никакъв принос в подготовката й, искам да изкажа специална благодарност на хората, които направиха така, че тя да се случи, на първо място на нашия председател Емо Чаушев, за неговия нестихващ ентусиазъм, после и на Павката, Шаци, Иво, Васко и пр. (да ме извинят непосочените, но в последно време съм доста далече от хобито и нямам поглед върху нещата), които, сигурен съм, неуморно са подпомагали общото дело. Благодаря!
А сега да се върна към събитието - в по-голямата си част групата пристигна още в сряда, като веднага започнахме да сглобяваме. Това бе с цел да се подпомогнем за следващия ден, когато трябваше всички модули (общо 166) да са налице физически и да се събере цялото трасе. Справихме се, като последвалата приятна вечеря сред приятели придаде допълнителен нюанс към общия кеф.
Залата:
Сглабяне на краката:
Имахме и невръстни помощници:
Сглабянето:
Все пак новите ни алуминиеви крака трябва да се хванат стабилно за модулите:
Трасето започва да се оформя:
Румънците се появиха:
Лека-полека започнахме да завладяваме и фоайето:
После се появиха и светлините:
Краят на деня завършихме с вкусна вечеря в приятна обстановка:
На следващия ден делото продължи и в края му се похвалихме с изцяло изградено трасе, вкл. управление, телефони и пр. Както бе споменавано неведнъж, в срещата взеха участие моделисти от пет държави - ние и представители от Унгария, Сърбия, Германия и Румъния. Излишно е да споменавам, че комуникацията беше отлична, като добрата подготовка и опитът си казаха думата и всичко с малки изключения тръгна веднага, т.е. бяхме готови за посетителите, които очаквахме на следващия ден (петък). В страни от трескавата работа Емо, даде няколко интервюта за медиите, ей така за цвят.
Емо се подготвя да даде интервю за БНТ2:
И немците се появиха:
Трасето расте, но не старее:
Ний ще станем милиони - още румънци на хоризонта:
И унгарци:
По-о-о-о-чти свързахме трасето в ТТ:
Брей, тези модули нe свършват:
Ще спра до тук, че поста стана много дълъг! Продължението следва...
Vlado:
И така да продължа със срещата...
Работата продължава, като се уточняват последни детайли:
Очаквано Васко се зае с финото напасване на трасето:
И други снимаха:
Тъй като румънците изцяло отговаряха за НО, се заеха със сглабянето на трасето:
Общ изглед на трасетата:
Сглабяне на НО трасето:
ТТ трасето:
Празното място е за модула на Любо Гумата, който се позабави с пристигането заради трафика:
Трасето в N:
И да се почисти трябва:
Следва продължение...
Vlado:
Ден трети - същинското изложение:
Петък рано сутринта и подготовка за посетителите. Общ изглед на всичко иградено от "птичи поглед" (Петя, извинявай, че отново се качих!):
И почти на ниво терен:
Всички сме готови и чакаме първите посетители:
Естественото медийно присъствие:
Единият от талисманите на изложението - началник гара Ники :)
И като се започна...
... та три дни истинско жп моделистко преживяване изпълнено с много радост и емоции, и изключителен интерес от страна на гражданите, въпреки постоянно изливащия се навън порой... с една дума "КЕФ".
В личен план мога само да си пожелая и другата година отново да мога да се насладя на цялото преживяване, наречено "среща на жп моделистите".
Дано!
ivo:
Малко снимки от мен ;)
Галерия : https://www.flickr.com/photos/railwaypassion/sets/72157682266144231
emilchaushev:
Здравейте и от мен.
Измина седмица и едвам събирам сили. Беше изморително, но хубаво. Това е първата среща, на която успявам да се насладя. Нямахме нито едно спиране на часовника, поради задръстване на трасето или технически проблем. И ми беше толкова кеф, че установих , че имам само една направена снимка за целия период- пълно потапяне в хобито.
Какво мога да отчета:
1. Разписанието беше много равномерно, като всички гари бяха еднакво натоварени;
2. Все повече хора се включват като гаров персонал, като освен това се и справят с дейностите по прекомпозиране, маневрена дейност, манипулация на товари. Изключително ме радва факта, че сърбите поеха една гара и ги хвърлихме на дълбокото. За първи път на румънците им се наложи да обработват по толкова много влакове, защото на предните срещи ги щадяхме с лежерно разписание. С цел по- ясно отразяване на гаровите разписания с Павката ще се постараем за следващите срещи да бъдат разписани по- ясно действията на гаровия персонал- кой локомотив от къде се откача и къде се закача, както и композициите;
3. Имахме проблем с RgZm конфигурацията. в стремежа си да я направя проста за такова голямо трасе явно съм орязал нещо. Изпратена е за анализ в Германия, за да помогнат и кажат какво не е доконфигурирано. Две от гарите се виждаха, но не можеха да си изпращат влакове една на друга. Поне използвахме часовника на RgZm на голям екран в залата, която създаде удобство за всички - и гаров персонал и машинисти, и най- вече на нас , че не пускахме кабели и старите часовници.
4. Оказа се, че мрежата от бустери е била погрешно свързана, както и LocoNet мрежата. Следват корекции и надписване на портовете на всички бустери, за да се избегнат последващи фалове.
5. RSCLD беше тествано и LocoNet мрежата на трасето беше сепарирана на 4 клона успешно.
6. Разиграването на тактическа схема с производство, при което всяка гара произвежда продукт и го изпраща на друг за преработка беше добре за всички, въпреки, че е анти ФРЕМО правилата. за следващите срещи ще се наложи да започнем да се подготвяме, като използваме т.нар. FREMO Yellow Pages. Това ще е нова стъпка в развиването на експлоатационните възможности, която ще изисква всеки участник на гара да подготвя карти за товари преди срещата, след като получи информация за списъка със стоки, които всяка гара изпраща и получава.
7. Усеща се липса на свободни товарни вагони, при това с карти, които да се използват за размяна на стоки. За съжаление донасянето на товарен вагон на среща, го прави неизползваем, ако не е придружен с карта!
8. Относно посетителите- тези с раниците са най- голямата заплаха. Едно бързо завъртане на посетителя е способно да покоси половината ландшафт по модула. Ще въведен ограничение за посещение с раници на гърба.
9. Малчуганите и трасето- една доста обширна полемика с много ЗА и ПРОТИВ.Със сигурност ще трябва да се въведат ограничителни мерки, както за наличие на придрубжители (които се оказват понякога по- малоумни от децата) и задължително отделяне на клон за подготовка на машинисти.
10. Младите машинисти тази година имаха карти, които удостоверяваха правоспособност за управление на влак, за да могат да вземат влак в редовното разписание. Направи ми приятно впечатление, че картите ни свършиха още в събота, а децата истински се радваха на получаването на всеки нов печат след като са карали влак.
11.Пропуск от наша страна беше, че не поставихме държачи за мишките (а ги имахме) на всяка гара от страната на посетителите, които ни наказаха с поставяне на фредове и карти върху ландшафта- нещо , което немците определиха като недопустимо. Освен това поставянето на фред върху LNBox може да доведе до падане и счупване на фреда, което е освен неприятно и скъпо.
12. Делегирането и разделянето на отговорности по дейности при изграждане на трасето трябва да продължи и за следващите срещи , за да намалим времето за изграждане и да имаме повече време на маса.
13.Събрахме и натоварихме за 5 часа и това май е най- доброто ни време до сега предвид количеството модули, което пренасяхме.
14. Отчитам като положително поставянето на значи да не се пипа с ръка през 2 метра по трасето.
15. Допускане на посетители в центъра на трасето трябва да бъде ограничено в бъдеще или просто трасето трябва да се проектира без клонове в центъра.
16. Огражданията никога не са били пречка за посетителите :) за следващите срещи мисля да ги слагаме под напрежение с дисциплинираща цел.
17. Предварителна подготовка за отразяване на събитието си оказа влиянието и посещаемостта беше значително по- голяма от миналата година.
Благодарности на спонсорите и на домакините в Канев Център, които 5 дена ни шетаха по задниците за всякакви прищявки, но направиха празника пълен., както казва Митко Баев- "някой трябва да работи, за да може ние да си правим кефа"
Хареса ми, че видях стари познати, че видях искрата по хобито в очите на много нови хора, че направихме щастливи толкова малчугани, с което мисията на срещата и за популяризиране се изпълни. Срещата ни вдъхнови за генериране на много нови идеи, с които ще ви запознаваме при реализирането им. Само ще открехна завесата, за нещо от всичките идеи- очаквайте Балканска среща, вероятно в съседна Сърбия с участие на моделисти и от Хърватска, както и следващата Международна среща, на която ще опитаме да докараме моделисти и от Турция (ако са рекли митничарите на Капъкуле)
Надявам се преживяването за всички посетили срещата да е също на ниво, като очаквам да споделят впечатления, защото обратната връзка е важна за подобряване на бъдещите срещи.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия