Автор Тема: TT/TTm стрелка  (Прочетена 6214 пъти)

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1453
  • Рейтинг: 529
  • N scale 1:160- реален моделизъм
TT/TTm стрелка
« -: 01 Ноември 2016, 09:42:49 »


Във връзка с проекта за TTm клон в ТТ трасе и за да бъде по - интересно ще имаме гаражен модул с трирелсови коловози, които ще могат да се използват както за ТТ, така и за ТТм подвижен състав. Ще следват няколко трирелсови проходни модула, а след тях и разклонителен модул, от който ТТм трасето тръгва по собствения си клон и се отделя от основния ТТ път.

Идеята е да ви покажа какво съм виждал,  намислил и как съм планирал да го реализирам, като очаквам и други идеи или подсказки.
Същия принцип е използван и за тесния и широкия трамвай в посока от  бул.Константин Величков към ул.Пиротска.

Ето как изглежда гаражния модул:


Двата коловоза отляво и "ветрилото" са трирелсови

Ето и проходни модули пак трирелсови или четирирелсови, за да могат да се ползват двупосочно


Следва разклонителния модул. На него има стрелка, която обаче е без механична местеща се част, т.е. без език.


Тук правта посока е за ТТ, а отклонението е за ТТм.


За начало използвам нормална ТТ стрелка


На нея също правата посока ще е за ТТ, а отклонението за ТТм. За да не преработвам сърцето и да го използвам така, както е ще пусна ТТм третатата релса (в оранжево на картинката) от страната на правата част на стрелката. Допълнителното парче релса се пуска до мястото на езика, където той започва да завива, а самия език се реже до това място.



Външната релса на отклонението трябва да се измести в позиция отбелязана с жълто. Езикът за правата част се подкъсява до мястото на събиране на жълтото с тази на правата част за ТТ.
В червено съм отбелязал контрарелсата именно за този участък, която да гарантира, че ТТ подвижния състав ще продължи направо.

Измества се и контрарелсата на самото сърце за ТТм релсата (в кафяво)

Тъй като стрелката няма механична част, но има електропроводимо сърце слагам контактни пластини за  ТТ (зелени) и ТТм (сини) във всеки от участъците в началото на стрелката, така че подвижния състав сам да задейства бистабилно реле с две вериги, което да обръща поляритета на сърцето, от която и страна да идва.

Изместването на външната релса за ТТм ще го правя като през няколко траверси ще слагам по една траверса от фолиран текстолит от платките, които се ползват за краищата на модулите. така точно ще мога да запоявам и да следя за разстоянията.

Дори ако се вгледате на снимката на готовата стрелка, се вижда, че тя цялата е ръчно сглобявана и си личат спойките.

Това е най- безболезнения вариант на преработка. Ако стрелката е за дясно отклоняване, тогава релсата за ТТм трябва да е огледална, за да запазим сърцето.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4117
  • Рейтинг: 424
  • HO,Z Само БДЖ Klosterreichenbach
    • toniemi2
Re: TT/TTm стрелка
« Отговор #1 -: 01 Ноември 2016, 11:41:57 »
Аз вече посетих едно трасе в този мащаб!
Имитира междурелсие 1000мм.
 

Ето видеото  https://www.youtube.com/watch?v=Ik4ge5dbI28

Разбира се ,направих и снимки!
http://toniemi2.snimka.bg/travel/klosterraichenbach.915506.all.32 накрая на страницата...
http://toniemi2.snimka.bg/travel/klosterraichenbach.915506.all.33
http://toniemi2.snimka.bg/travel/klosterraichenbach.915506.all.34 

Там подготвяха и нова смесина гара в мащаба!




Ето тук правят и колело за обръщане!






« Последна редакция: 01 Ноември 2016, 11:54:38 от toniemi »

София 70

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 605
  • Рейтинг: 149
  • София ,ТТ DR & DB ІV ер.
Re: TT/TTm стрелка
« Отговор #2 -: 01 Ноември 2016, 17:21:12 »
С риск да ме убиете заради това , което ще покажа , преди 4 години - в зората на моят макет бях направил - абсолютно аматьорски няколко разклонения - не казвам стрелки , защото не са такива . Между другото подвижния състав преминаваше без дерайлировки , но прекъсваше , защото сърцата са от смола Поксипол.

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1783
  • Рейтинг: 255
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: TT/TTm стрелка
« Отговор #3 -: 04 Ноември 2016, 17:00:44 »
Никога не съм виждал такава стрелка наживо, за това мога само да предлагам, но тази стрелка:



ако се премести правата релса, дали няма да е по-лесно?

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1835
  • Рейтинг: 1075
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: TT/TTm стрелка
« Отговор #4 -: 04 Ноември 2016, 19:11:22 »
ТТm с колко мм. междурелсие трябва да бъде? Ако е 9 мм., Павката е прав - взима се стрелка на тилиг HO/HOe и предполагам по-лесно е да се премести правата (като стане HO на TT - 16,5 мм. на 12мм.), НОе си остава за TTm.
Така мисля, но дали ще стане... :)

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1296
  • Рейтинг: 190
Re: TT/TTm стрелка
« Отговор #5 -: 05 Ноември 2016, 21:00:57 »
Абсолютно ще стане, само се режат траверсите и после се слепват без излишното за да стане точно 12 мм. Може да се ползва едно шаблонче, за да сте сигурни че ще е точно. Само трябва кода на глава релса използвант в тая стрелка да е същият с релсите на тилиг или кюн или там, каквото ползвате. Готиното, е че механизмът не се пипа и рискът, нещо да не работи като хората изчезва. Иначе правилно сте се сетили!

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1453
  • Рейтинг: 529
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: TT/TTm стрелка
« Отговор #6 -: 07 Ноември 2016, 16:09:35 »
Павчо, предложението е страхотно.

Лесно ще е за преправяне, а и заради изолираното сърце няма да има електроника за смяна на поляритета и контакти за контрол, както и захранване.

Има три неща, които ме притесняват:
1. Разстоянието на контрарелсите от релсите е за H0 и малко ми големее - тук явно ще играе шублера, за да видя каква е разликата при H0 и ТТ.
2. Сърцето е изолирано, което може да повлияе на късите триосни локомотиви в TTm- това естествено може да се оправи с нови релси, два изолирани джойнта и махане на сърцето, но ще трябва отново електрониката.
3. Трябва да разкъртя цялата баластра на съществуващия модул за да извадя старата ТТ стрелка и да поставя новата.

Ще помисля още малко, че не знам с кой вариант ми се играе повече.
Дефакто на мен ще ми трябва обратната стрелка - Tillig 85181, тъй като проверих кой разклонителен модул ще се преправя.


« Последна редакция: 07 Ноември 2016, 16:20:53 от emilchaushev »

София 70

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 605
  • Рейтинг: 149
  • София ,ТТ DR & DB ІV ер.
Re: TT/TTm стрелка
« Отговор #7 -: 10 Ноември 2016, 09:24:45 »
https://www.facebook.com/weichenhersteller/?hc_ref=NEWSFEED
Това може и да ви помогне.

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1453
  • Рейтинг: 529
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: TT/TTm стрелка
« Отговор #8 -: 09 Декември 2016, 10:27:48 »
Започнах трансформацията на ветрилото на гаражната гара



Добавени са липсващите 3 коловоза

На добавените коловози в средата сложих по една траверса от платките, за която да запоявам третата релса. в двата края третата релса си се запоява към платките.
За да е възможно да се постави третата релса трябва да се припилват имитациите на болтовете.



« Последна редакция: 09 Декември 2016, 13:28:52 от emilchaushev »

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1453
  • Рейтинг: 529
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: TT/TTm стрелка
« Отговор #9 -: 12 Декември 2016, 09:38:09 »
Работата продължи и през уикенда.

трудих се над механичната част на ветрилото. Спънките тука са:
1. Наличие на компенсираща релса
2. Цялото рамо е флекс релса.
Двата факта не позволяват да се използват траверси от платка и започнахме да мислим кое как да се слага.



Компенсиращата релса е хваната в далечния подвижен край за платката. взех една допълнителна компенсираща и я разкостих - режат се траверсите от вдвете страни и се премахват свързващите пластмаси между траверсите. Целта е траверсите да легнат плътно между траверсите на основната компенсираща.






За флекса използвахме следната хитрина.
През траверса флекса не е свързан със съседната траверса. Нарязах си траверсички и ги пъхнах през два процепа. Залепвам края на траверсата за основната траверсна скара челно.





И ветрилото е готово:




Следват коловозите на самия гараж, и точи модул го пишем завършен.

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1453
  • Рейтинг: 529
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: TT/TTm стрелка
« Отговор #10 -: 18 Декември 2016, 19:07:04 »
Пристигнаха стрелката Н0/Н0е, която ще се преправя

Днес подготвихме и разклонителния модул, върху който ще се поставят

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1453
  • Рейтинг: 529
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: TT/TTm стрелка
« Отговор #11 -: 28 Декември 2016, 15:25:50 »
При налична и вече сглобена дърерния, пристигнала Н0/Н0е стрелка и един здрав грип, който ме тръшна... ми писна да лежа. и се захванах. Ако знаех, че лечението е толкова лесно да бях сгобил още 3-4 модула, ама другия път.

забравих да снимам "стрелката", която преправяме. За да не станат грешки каталожния номер е Тилиг 85181.
показвам направо резултата след надлъжното рязане за да приближа външната релса.










И направо скачам към монтираната стрелка и релси на разклонителния ТТ/ТТм модул














emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1453
  • Рейтинг: 529
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: TT/TTm стрелка
« Отговор #12 -: 29 Декември 2016, 20:56:25 »
Наздраве с първата тройка смесени релси за гаража и чаша червено винце.

« Последна редакция: 29 Декември 2016, 22:27:51 от emilchaushev »

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1453
  • Рейтинг: 529
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: TT/TTm стрелка
« Отговор #13 -: 22 Януари 2017, 21:05:20 »
Да се брои отметнато. И гаража за ТТ/ТТм е готов. На последната среща той беше гара Белград с 5 коловоза. Сега е с 9 за ТТ и три от тях и за ТТм.






jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1296
  • Рейтинг: 190
Re: TT/TTm стрелка
« Отговор #14 -: 23 Януари 2017, 09:12:10 »
Емо на дългите прави как си закрепил третата релса?