Автор Тема: Помощ при поставяне на декодер на PIKO BR 130 Ludmilla в H0  (Прочетена 25745 пъти)

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
ЗДРАВЕЙТЕ И ЗА МНОГО ГОДИНИ.Да попитам ,тъй като тук видях , че коментирате декодера на 07/BR-130 ,Някой тунинговал ли е 07 ? Тоест от 2 локомотива - 1.Нали има мотор само на 1 талига.Да вземе талига от друга машина или да си закупи резервна и съответно да бъде с 2 мотора,като същевременно увеличи и теглото за по-голяма сцепна маса ? И друго : Някой преработвали едномоторен лок с карданна предавка в двумоторен?

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Нещо май си в грешка, новото производство не е като старото, т.е. първата
Людмила на Пико от преди над 25 години е точно така - с една моторизирана
талига, Сегашната е с централно разположен мотор и карданни предавки към
двете талиги. За старата не знам откъде ще купиш 2-ра моторизирана талига,
след като не е в производство от толкова дълго време, освен от някъде на ста-
ро, ама дали си заслужава да се занимаваш с тоя локомотив, след като новият
е на цена от 94.53€ в Modellbahnshop Lippe и е меко казано на светлинни годи-
ни от стрария като детайл и задвижване?

choveka_vlak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 107
  • Рейтинг: 8
  • човек докато е жив се учи!,...
Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=4915.msg105968#msg105968 date=1483801234
ЗДРАВЕЙТЕ И ЗА МНОГО ГОДИНИ.Да попитам ,тъй като тук видях , че коментирате декодера на 07/BR-130 ,Някой тунинговал ли е 07 ? Тоест от 2 локомотива - 1.Нали има мотор само на 1 талига.Да вземе талига от друга машина или да си закупи резервна и съответно да бъде с 2 мотора,като същевременно увеличи и теглото за по-голяма сцепна маса ? И друго : Някой преработвали едномоторен лок с карданна предавка в двумоторен?

Естествено че съм го направил, лока е с две двигателни талиги и увеличено тегло, идеята ми бе да го ползвам като газещ лок на новопостроени трасета но живота ми се обърка и останах да се занимавам само с истински влакове.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Цитат на: widowmaker link=topic=4915.msg105969#msg105969 date=1483831210
Нещо май си в грешка, новото производство не е като старото, т.е. първата
Людмила на Пико от преди над 25 години е точно така - с една моторизирана
талига, Сегашната е с централно разположен мотор и карданни предавки към
двете талиги. За старата не знам откъде ще купиш 2-ра моторизирана талига,
след като не е в производство от толкова дълго време, освен от някъде на ста-
ро, ама дали си заслужава да се занимаваш с тоя локомотив, след като новият
е на цена от 94.53€ в Modellbahnshop Lippe и е меко казано на светлинни годи-
ни от стрария като детайл и задвижване?
Доколкото са ми моите спомени старата Людмила на Пико наистина беше с една задвижена талига, но моторът й пак беше централно разположен. Имах една такава /или BR232, или него подобно/ и мислех и аз да я преработвам, ама не се стигна дотам - трябваше на ръка в онези години да стържа карданче. Разликата между устройството на двете талиги беше една единствена - задвижената /пак с кардан от мотора/ имаше колооси с гумени бандажи, а другата имаше обикновени колооси. За задвижването на паразитната /токоснемаща/ липсваше само вторият кардан! Локомотивът вървеше зле, но поради конструктивно недомислие - много малко сцепно тегло /поради липса на достатъчно тежест/ съчетано с калпави бандажи. Сега обаче има всякакви резервни части в продажба и не е изключено някой от новите кардани да свърши работа на стария локомотив.

Величко

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 421
  • Рейтинг: 200
  • Само ЦСКА !
Имал съм три "людмили" от старото пико, с мотор върху едната талига. Центрирани мотори съм виждал на бр110 V100 и бр118, 120. Вероятно е имало и други? Виж тази тема на колега и му пиши, ако искаш да ти обясни в подробности
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3666.msg73409.html#msg73409

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 549
  • Рейтинг: 42
  • Клуб BG TT
Старата BR 130 на Piko е с двигател на талигата и зъбни предавки!
BR 120  Taiga и BR 118,BR 110 са с централен двигател и два кардана !!

ПС Велко е по-бърз!!!

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Цитат на: refil link=topic=4915.msg105974#msg105974 date=1483865016
Старата BR 130 на Piko е с двигател на талигата и зъбни предавки!
BR 120  Taiga и BR 118,BR 110 са с централен двигател и два кардана !!

ПС Велко е по-бърз!!!

Точно така! Аз имам такава, но е повредена - липсва една от металните шини за закрепване на талигите. Даже първата ми тема във форума бе за това
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,4726.0.html
За сега съм стопирал възстановяването й, тъй като не мога да намеря такава шина. Тъй като не съм добър в металообработването, май ще трябва да търся шлосер, който да я изработи.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Моторът е монтиран на талигата, другата е без монтирани зъбни колела.
Имах 2 такива Людмили и съм местил моторизираната талига на другата.
В крайна сметка ги продадох и двете в оригиналния им вид. Тайгата, която
се произвеждаше от фабриката Гютцолд в Цвикау беше с централен мотор
и кардани към двете талиги. Трансмисията вдигаше толкова много шум, че
спокойно минаваше за дизелов звуков декодер :)

Все пак дали си заслужава разправиите с тая антика, при положение, че това:



е на цена от 82,34€ и е поне 10 пъти по добро като задвижване?
« Последна редакция: 08 Януари 2017, 13:40:01 от widowmaker »

D2

  • Trade Count: (36)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 296
  • Рейтинг: 21
  • II, III, IV, V и VI епоха в Н0 София
Здравей,отговарям ти точно на въпроса-намираш си задвижена талига от същия модел,махаш НЕЗАДВИЖЕНАТА талига и на нейно място монтираш задвижената без да правиш нищо допълнително,локомотива става два пъти по мощен и ще останеш много доволен.
По втория въпрос- много е трудоемко,а и мястото не е достатъчно за такова изпълнение.                                           

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Здравейте.БЛАГОДАРЯ на всички за препоръките.ЛЮДМИЛИТЕ са 2.едната има-няма 10 часа работа,другата 1-2 , само за проби.и 2-те са с мотор на по 1 талига.1 машина има липса-стъкло на десен долен фар,което не е болка за умиране.АНТИКИТЕ на ПИКО са почти неупотребявани.благодаря колега D2.и аз мислех така.другата машина остава неподвижен еспонат.и ако и махна и баласта като втори лок,за красота е пълнота на по-дългосъставен влак.малко повече баласт заради втората талига и ще стане като NOHAB , които имаха по мотор на всяка талига.За карданното предаване с 2 мотора имам идея и ще пробвам.После ще споделя.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4773
  • Рейтинг: 624
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Цитат на: D2 link=topic=4915.msg105980#msg105980 date=1483876944
Здравей,отговарям ти точно на въпроса-намираш си задвижена талига от същия модел,махаш НЕЗАДВИЖЕНАТА талига и на нейно място монтираш задвижената без да правиш нищо допълнително,локомотива става два пъти по мощен и ще останеш много доволен.
По втория въпрос- много е трудоемко,а и мястото не е достатъчно за такова изпълнение.                                           

Само дето трябва да обърнеш захранването на едната талига ,защото те започват да вървят срещуположно!
Аз имам два направени по същият начин!
https://www.youtube.com/watch?v=5TRlx7cu-KM
Само че мойте са със РЕВЕЛСКИ кош,талигите са ПИКО!

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Трябва само да завърти мотора на 180 градуса по оста, става много лесно.
« Последна редакция: 08 Януари 2017, 15:00:33 от widowmaker »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Интересно: Взимам една талига (или тендер от 01 или 41) и я пускам с трафа да върви в една посока (напр. на мое дясно). След това, без да пипам захранването, така като си върви талигата, я хващам и я слагам на обратно. На къде ли ще тръгне? Според мен пак надясно.

Моторът трябва да се завърти само ако преди това е бил завъртян и оставен в неправилното положение.
« Последна редакция: 08 Януари 2017, 15:11:09 от mitko0888 »

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Цитат на: widowmaker link=topic=4915.msg105983#msg105983 date=1483880136
Трябва само да завърти мотора на 180 градуса по оста, става много лесно.

Да, но с уточнението, че трябва да го поставиш така на незадвижената талига, която има предвидено място за ел. мотор и готови зъбчати предавки за това.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Той ползва готова, задвижена от втората Людмила.
Само върти мотора и я монтира на мместото на незадвижената.