Автор Тема: Помощ при поставяне на декодер на PIKO BR 130 Ludmilla в H0  (Прочетена 25741 пъти)

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Цитат на: widowmaker link=topic=4915.msg105986#msg105986 date=1483886100
Той ползва готова, задвижена от втората Людмила.
Само върти мотора и я монтира на мместото на незадвижената.

Да, или смъква ел. мотора /или си намира само ел. мотор/ и го слага на незадвижената талига. В крайна сметка резултатът е един и същ :) :hi:

D2

  • Trade Count: (36)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 296
  • Рейтинг: 21
  • II, III, IV, V и VI епоха в Н0 София
Цитат на: toniemi link=topic=4915.msg105982#msg105982 date=1483879466
Само дето трябва да обърнеш захранването на едната талига ,защото те започват да вървят срещуположно!
Тони незнам какви талиги си ползвал,но на оригиналните нищо не се обръща по захранването,защото не са една след друга,а една срещу друга и
не се върти мотора на никакви градуси.
За пояснение ето и снимки:



« Последна редакция: 08 Януари 2017, 19:00:25 от D2 »

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4773
  • Рейтинг: 624
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
При тебе в това положение и двете ли вървят в една посока?Щото при мен,навремето трябваше да обръщам полиаритета на едното моторче!
Не знаех че чрез завъртане на моторчето по оста става!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Mитко 888 е абсолютно прав - момчета дори в книгата на Юри Ботев е описано  това което всички фирми (стари и нови) спазват (стр.29).
Колкото до тези дето са обръщали моторите, жиците и т.н най-малкото вероятно някой преди вас е
пипал без "да е в час" с основния стандарт, a именно описаното в NEM- 602!!!
Всичко друго си е фантазия на тема...
 :yes:
 
ПП.D2 го е показал на практика!!!

 :hi:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
По принцип е така, реално едната върви назад, а другата напред, но пък те са позиционирани
така - едната е на 180 градуса спрямо другата. Съвсем изключих, че вземаха ток от ламарините,
които всъщност са част от рамата, а не със запоени кабели. Т.е. те са си захранени правилно.
Сори за подвеждащия съвет. Сега като видях снимката и се сетих как беше конфигурацията вътре.
Имах такова чудо на ГДР техниката преди 25-6г. :)
« Последна редакция: 08 Януари 2017, 21:29:43 от widowmaker »

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Отново благодаря.D2 е прав.преди 4 часа пробвах.суха проба на токоизправител.перфектно.ще търся гумени пръстени за бандажите,че един го няма е другите май са на дъвка.не съм пробвал от гумена ръкавица от кутрето дали ще стане.ще мисля и пробвам.само дето ЛЮДМИЛИТЕ са различно производство и година и едната по винено червена с по-тъмен покрив и по-тъмно сиви талиги , а другата по червено-кафява с по избелели талиги,но пък кво от това.когато бях жепеец не видях нито 1 лок с еднакви цветове на талиги,кош,покрив и прочее.само след ГПР излизаха като нови.после кал , смрад и гняс и всеки маца с квото има.като го състаря и омажа както трябва,ще е чук.като танк след битка.нали творбите ни трябва да максимално реалистични.
Колега D2 - мисля да му сложа още 200-300 гр.баласт.в момента единия е по лек.по-тежкия е около 400 гр.но кутията между талигите с декапираните ламаринени пластини,търпи доработка и като се напълни с олово / ловни сачми-дробинки / ще стане.имам 2-3 кила.а луфта между талигата и кутията позволява да се лепне от 2-те страни по 1-2 ламарини.мисля , че с 600 - 700 грама с 2 моторни талиги ще тегли добре.даже ако добре из баира може и без "гуми".

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Не забравяй, че колоосите лагеруват в едни пласмасови вложки, играещи ролята на плъзгащи лагери.
С повече баласт по бързо ще им "светиш маслото", а те не са толкова корави, колкото ти се иска да са...

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
МАШИНИСТ, 130-ките на старото пико вървят доста добре така както са си оригинално.
Първо - трабва да си намериш нови гуми - бандажи. Оригиналните на Пико дават най-добра тяга, те са най-меки, имат най-добро сцепление. Но се цапат най-бързо и сцеплението бързо намалява. Гумените на Роко са с малко по-малка тяга, но цапат много по-малко и по-дълго време не се променят особено много. Можеш да сложиш и силиконови - на Роко или други. Във всички случаи след "стотина кръгчета" бандажите трябва хубаво да се мият с някакъв спирт.
Второ - много е важно къде са бандажите. Ако върви с моторната талига напред, бандажите трябва да са на трета колоос, от зад на моторната талига по посока на движението. Така, както и на истинските локомотиви, задната колоос се натоварва повече. По моите спомени тогава се получаваше най-добра тяга. Може да сложиш задната талига да е моторна, за да може да дърпа директно вагоните, тогава гумената трябва да е последната шеста колоос. Въпреки че на теория е по-добре да е така, по далечните ми спомени по-добре беше моторната талига да е отпред.
Трето - ако сложиш втора моторна талига, и гумените оси станат трета и четвърта, или първа и шест, тягата ще е еднаква и в двете посоки. И естествено ще е малко по-голяма отколкото с една талига, но ще е далече от двойна. Може да ги сложиш и на трета и шеста, в едната посока ще е още по-добре.
Най-важното - като тръгнеш да увеличаваш теглото, ако натовариш много машината с вагони, червякът на гумената ос започва да избутва зъбното колело и то започва да прескача, да прещраква. Пластмасовите уши не са истински лагери и така, както с ръка издърпваш колооста, така и зъбната предавка избутва оста. 

За проби съм пускал много по-лека мотриса също със задвижващи една гумена и една нормална колоос на една талига, спокойно тегли над 40 вагончета (виж на клипчето).
Людмилата оригинално, с добри бандажи, си тегли доста добре. Предлагам ти първо да сложиш нови гуми. Тягата трябва да е над 100 - 120 грама, т.е. да тегли спокойно по равно 50 - 80 двуосни вагончета. Ако не ти хареса - сложи втори мотор, теглото няма смисъл да го увеличаваш с повече от около 100 - 150 грама. Като цяло старопиковските колооси не са добри - на са добре центровани, не разпределят равномерно натоварването, криви са, не теглят равномерно и т.н. Новите локомотиви теглят много по-добре и за тях има смисъл да увеличаваш теглото.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Имай предвид, че колкото по-стар е един модел,
толкова по-остаряла е пластмасата на лагерните опори за колоосите. Тоест те стават твърде чупливи. А ако са вградени
в металните рами, както са на старите пиковски NOHAB-и направо се ронят след време. Може би и смазочните пасти правят белята,
но там пластмасата става отворатително ронлива.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
На людмилата, както и на тендерите на 01, 03 и 41 (талигите са еднакви), талигата е пластмасова. В пластмасови гнезда са захванати едни пластмасови тройни лагери - на едното колело се ползва средния, на другото - крайния. Не се ронят като другите, но се чупят. Много лесно се разхлабват без да се счупят. Зацепването на червяка с колоста започва да прескача ако лагерите са вече разхлабени - стари и напъвани.

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Помощ при поставяне на декодер на PIKO BR 130 Ludmilla в H0
« Отговор #55 -: 15 Февруари 2017, 20:28:40 »
След това лирично отклонение свързано с поставянето на втори ел.мотор на Людмила, което беше полезно и интересно, но на което по би подхождал разделът за аналоговото управление, отново ще ви върна на темата...
Днес поставих роковския декодер /PluX22/, с който Людмилата /PIKO BR 130/ не тръгваше, на друг пиковски локомотив, с който се сдобих на скоро - PIKO diesel locomotive 52546, class 101 /62-ра серия на БДЖ/. Първоначално нямаше никаква реакция на локомотива. След като извадих декодера и го поставих отново в интерфейса на платката, локомотивът /class 101/ тръгна  ::) , но радостта беше до тук - светеха единствено светлините за движение напред. Задните светлини - червените, не светеха /преди това пробвах локомотива аналогово и червените светлини си светеха/ . Направи ми впечатление, че с роковския декодер локомотивът /class 101/ ускорява плавно и може да се движи с много ниска скорост. За разлика от Людмилата, която въпреки че тръгна с пиковски декодер, ускорява твърде рязко и не може да се движи толкова бавно. Разбира се, пробвах да настроя Людмилата с пиковския декодер през променливите CV3 /ускорение/и CV2 /мин. скорост/, но резултатите не бяха задоволителни, локомотивът не ускряваше плавно, даже започна да насича при движение /въпреки, че въвеждах различни стойности/. Самият пиковски декодер няма мн. добри характеристики - напр. ако не ме лъже паметта, диапазонът на променливата CV3 е само от 1-68, по подразбиране е 10, докато при Роковския декодер е от 1-255. Но в случая с Людмилата, за ходовите качества може би има значение и самият ел. двигател.
От всички опити до тук мога да направя извода, че първоначалният проблем, за който писах, се дължи на несъвмистимост между декодера на Роко и Людмилата на Пико. Несъвместимост има и с клас 101, който макар, че се движи супер, не му светят червените светлини. Въобще несъвместимостта между Пико и Роко е нещо, което явно трябва да се отчита при избора на декодер!
« Последна редакция: 15 Февруари 2017, 20:31:09 от pavlinbg »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Помощ при поставяне на декодер на PIKO BR 130 Ludmilla в H0
« Отговор #56 -: 15 Февруари 2017, 20:57:21 »
За тези цели, за които го използваш, едва ли може да се говори за несъвместивмост на роко и пико. Вземи прочети какво и как и откъде може да се настройва на декодера, вземи този новия лок 101 и си направи каквото ти липсва. Пък след отва ако искаш си играй и със старото пико, което според мен е безмислено да се цифровизира.