Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control
Помощ при поставяне на декодер на PIKO BR 130 Ludmilla в H0
МАШИНИСТ:
Отново благодаря.D2 е прав.преди 4 часа пробвах.суха проба на токоизправител.перфектно.ще търся гумени пръстени за бандажите,че един го няма е другите май са на дъвка.не съм пробвал от гумена ръкавица от кутрето дали ще стане.ще мисля и пробвам.само дето ЛЮДМИЛИТЕ са различно производство и година и едната по винено червена с по-тъмен покрив и по-тъмно сиви талиги , а другата по червено-кафява с по избелели талиги,но пък кво от това.когато бях жепеец не видях нито 1 лок с еднакви цветове на талиги,кош,покрив и прочее.само след ГПР излизаха като нови.после кал , смрад и гняс и всеки маца с квото има.като го състаря и омажа както трябва,ще е чук.като танк след битка.нали творбите ни трябва да максимално реалистични.
Колега D2 - мисля да му сложа още 200-300 гр.баласт.в момента единия е по лек.по-тежкия е около 400 гр.но кутията между талигите с декапираните ламаринени пластини,търпи доработка и като се напълни с олово / ловни сачми-дробинки / ще стане.имам 2-3 кила.а луфта между талигата и кутията позволява да се лепне от 2-те страни по 1-2 ламарини.мисля , че с 600 - 700 грама с 2 моторни талиги ще тегли добре.даже ако добре из баира може и без "гуми".
widowmaker:
Не забравяй, че колоосите лагеруват в едни пласмасови вложки, играещи ролята на плъзгащи лагери.
С повече баласт по бързо ще им "светиш маслото", а те не са толкова корави, колкото ти се иска да са...
mitko0888:
МАШИНИСТ, 130-ките на старото пико вървят доста добре така както са си оригинално.
Първо - трабва да си намериш нови гуми - бандажи. Оригиналните на Пико дават най-добра тяга, те са най-меки, имат най-добро сцепление. Но се цапат най-бързо и сцеплението бързо намалява. Гумените на Роко са с малко по-малка тяга, но цапат много по-малко и по-дълго време не се променят особено много. Можеш да сложиш и силиконови - на Роко или други. Във всички случаи след "стотина кръгчета" бандажите трябва хубаво да се мият с някакъв спирт.
Второ - много е важно къде са бандажите. Ако върви с моторната талига напред, бандажите трябва да са на трета колоос, от зад на моторната талига по посока на движението. Така, както и на истинските локомотиви, задната колоос се натоварва повече. По моите спомени тогава се получаваше най-добра тяга. Може да сложиш задната талига да е моторна, за да може да дърпа директно вагоните, тогава гумената трябва да е последната шеста колоос. Въпреки че на теория е по-добре да е така, по далечните ми спомени по-добре беше моторната талига да е отпред.
Трето - ако сложиш втора моторна талига, и гумените оси станат трета и четвърта, или първа и шест, тягата ще е еднаква и в двете посоки. И естествено ще е малко по-голяма отколкото с една талига, но ще е далече от двойна. Може да ги сложиш и на трета и шеста, в едната посока ще е още по-добре.
Най-важното - като тръгнеш да увеличаваш теглото, ако натовариш много машината с вагони, червякът на гумената ос започва да избутва зъбното колело и то започва да прескача, да прещраква. Пластмасовите уши не са истински лагери и така, както с ръка издърпваш колооста, така и зъбната предавка избутва оста.
За проби съм пускал много по-лека мотриса също със задвижващи една гумена и една нормална колоос на една талига, спокойно тегли над 40 вагончета (виж на клипчето).
Людмилата оригинално, с добри бандажи, си тегли доста добре. Предлагам ти първо да сложиш нови гуми. Тягата трябва да е над 100 - 120 грама, т.е. да тегли спокойно по равно 50 - 80 двуосни вагончета. Ако не ти хареса - сложи втори мотор, теглото няма смисъл да го увеличаваш с повече от около 100 - 150 грама. Като цяло старопиковските колооси не са добри - на са добре центровани, не разпределят равномерно натоварването, криви са, не теглят равномерно и т.н. Новите локомотиви теглят много по-добре и за тях има смисъл да увеличаваш теглото.
pach:
Имай предвид, че колкото по-стар е един модел,
толкова по-остаряла е пластмасата на лагерните опори за колоосите. Тоест те стават твърде чупливи. А ако са вградени
в металните рами, както са на старите пиковски NOHAB-и направо се ронят след време. Може би и смазочните пасти правят белята,
но там пластмасата става отворатително ронлива.
mitko0888:
На людмилата, както и на тендерите на 01, 03 и 41 (талигите са еднакви), талигата е пластмасова. В пластмасови гнезда са захванати едни пластмасови тройни лагери - на едното колело се ползва средния, на другото - крайния. Не се ронят като другите, но се чупят. Много лесно се разхлабват без да се счупят. Зацепването на червяка с колоста започва да прескача ако лагерите са вече разхлабени - стари и напъвани.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия