Релсите с картонените траверси са от най-стария тип - дори им казват у нас профил "Л" - тях ги произвеждаха до началото на 70-те години, после преминаха на пластмасови и чист профил "П". Тия двата модела пасват помежду си, говоря за Н0. Въпросът е, че те съвкупно не пасват с новите - от 90-те години насам. Релсите с П профил и пластмасови траверси бяха с "модернизирана" технология и доста развалено качество - типично по източногермански. Л-профилът беше с галванизирани релси, които бяха с високо качество, докато следващите П-профил бяха с някаква калаена измама, която много лесно се съсипваше. Ако ти се наложи да купуваш още релси от старите типове, отсега да си знаеш, че ще срещнеш доста трудности. Вече отдавна ги няма, а ако намериш случайно нещо, качеството ще е ужасяващо. Освен ако не успееш по чиста случайност да попаднеш на някой грижовен стопанин, който ги е съхранявал добре.
Релсите в ТТ от стария П-профил са също много зле на качество - на нивото на тези от Н0. Много лесно потъмняват и бяга тока, корозират и отвътре и дори с нови щифтове пак не вършат работа.