Главен форум | Main forum > Моята колекция | My collection

Какви и колко БДЖ модели имате?

<< < (7/15) > >>

zazo:
Преди бая копаех в тази посока, та нака ви разкажа за моите впечатления, защо няма български модели. Общувал съм многократно с различни хора при някои от производителите и търговците по повод на малкото излезли български модели. За съжаление картинката хич не е оптимистична и ето защо:

1. Фирмите за масово производство на ЖП модели отддавна са станали компании с отдели продажби, маркетинг и т.н. с борд на директорите, които се интересуват предимно от продажби и печалби, за тях моделите на влакове са просто бизнес.

2. С няколко изключения (моделите на AF, ACME), по-голямата част от моделите на български ПС са произведени без изобщо да се има предвид и да се разчита на българския пазар. Всички пътнически вагони на Тилиг са такива (предимно кушети и спални, ресторанта), които са се движили в съставите на международни влакове и съответно хората, които пресъздават такива влакове са потенциални клиенти. А те не са малко.

3. Балканите сме "черна дупка", разбирай несигурен пазар. Не съм видял да има особено повече гръцки, турски, македонски, сръбски и т.н. модели.

4. Железниците ни са трагични. За разлика от други бивши соц. държави нашата желизница запада все повече и повече. Чешките, полските и унгарските може и да не се цъфнали и вързали, но участват в общо ервопейския ЖП живот. Стават все по разпознаваеми и съответно потециалните купувачи на техни модели се увеличават и извън пределите на съответните държави.

5. Липса на малки серии местно производство. При нас все още сме далеч от развитието, което имаха в Чехия, Полша и Унгария, където са налични множество варианти на смолни, месингови, лазерно рязани и т.н. модели, най-вече на локомотиви.
В горните държави почти две десетилетия си правеха моделите сами, преди големите производители да им обърнат внимание и да станат потенциален нов пазар, който в момента чешат по косъма.

6. Критична маса. За съжаление в България сме много малък почти семеен кръг хора.

7. Хобито ни умира, поне от търговска гледна точка. Типичния клиент е на 40+, застаряващ все повече, със значителни финансови възможности за закупуване на модели. Производителя предпочита да дои него продавайки му все по-скъпо псевдо иновации, съкращавайки производстените разходи максимално.
---

Спасението е да си правим сами това, което искаме на местно ниво. Било то единични бройки вкъщи, било то някакви "манифактури". За щастие има сериозно развитие в тази посока напоследък. Лошата новина е, че малосерийните модели като цяло са по-скъпи от масовото производство, без задължително да го превъзхождат като качество. Важно е да се намери адекватен баланс, което според мен поне, все още не сме постигнали.

Величко:

--- Цитат на: pavlinbg link=topic=4930.msg106180#msg106180 date=1484493038 ---[quote author=KRAKOMOBILA link=topic=4930.msg106167#msg106167
 - CMZO "Тец Бобов Дол - Товарни превози" 44 072


 Това звучи итнересно. Ще може ли снимка?

--- Край на цитат ---
Абе, ти питаш, разпитваш, все едно ще ни обираш :spiteful:
Я кажи кво си насъбрал и откога събираш?

Аз имам сета с булмаркет и каолините
лукойл цистерна
от онея зеленичките
спалния на роко
мемобата
хладилния
шенкер райл България
и тоя-на пияния майстор
и ей тва

pavlinbg:

--- Цитат на: Велко link=topic=4930.msg106299#msg106299 date=1484862985 ---Абе, ти питаш, разпитваш, все едно ще ни обираш :spiteful:
Я кажи кво си насъбрал и откога събираш?

--- Край на цитат ---

Споко, аз съм от добрите!  :dirol:
Инъче, мога да ти кажа какво нямам - в  Н0 - оптимата, зеления спален вагон и вагона за насипни товари /на снимката/, в ТТ - жълтата платформа и синия спален вагон.

KRAKOMOBILA:
Ааа Зърновоза на NPE и аз го имам (и търся още ако някой се оттървава на нормални цени). Иначе 44 072 на ТБД попадна при мен съвсем случайно.... подарък е на ТБД от CMZO - от там пристига в депо София като подарък на един от инструкторите... той го продава на един колега машинист (фен на 40 и 46-та серия) и аз го размених за един брой БЖК 40... и така.

mitko359:
Моделът на Шкодата ТБД е страхотен, трябва да се проучи кой е творецът. Корубата е страхотна, възможно най-добрата , която съм виждал до момента. :clapping:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия