Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)
Жоро:
Любо, малка поправка - проф.Тасев е жив и здрав. Просто предвидливо продаде част от колекцията си, за да не се разпродаде за жълти стотинки от неговите наследници, каквито примери имаме много.
И друго: не мисля, че краденето е обусловено от някакъв период или система на управление. Кражби е имало преди освобождението, и след него, и след другото"освобождение" на 9.IX.1944, и след това на 10.XI.1989. Не само у нас, но и навсякъде, където няма ефективно правораздаване. :buba:
Der Hetzer:
Адри, доколкото знам DB, SBB и дори ако щеш CD (České Dráhy) не са към военните и не само че не западат, но и като гледам просперират и благоденстват. За съжаление няма място за сравнение между тези държави и неокомунистическа България. Българският народ е бил мъдър и тази си мъдрост е черпил също така от т.нар. Народно творчество. Точно от там навремето идваше лафа, че "От който нищо не става - става военен, милиционер или контрола в градския транспорт". До сега такова определение за железничар (Слава Богу) не съм чувал. Освен това видяхме и бизнес-маркетинговите способности на спарените под фуражка зачатъци на мозък, когато преди време толкова си бяха повярвали и бяха решили да основат застрахователно дружество... добре че бяха мафияшите да откупят името от тях за да просъществува. А и отделно военните или това което е останало от тях са достатъчно заети да дават наряди във "Вечните Макови полета" на Афганистан (да не се бъркат с "Вечните ягодови полета" на Бийтълс). Дегерберизация би трябвало да е първата стъпка! Пътят е дълъг и не е сигурно че изобщо ще завърши благополучно :(
Der Hetzer:
Извинявам се за грешката относно Проф. Тасев, беше чисто и просто незнание, пожелавам му още дълги години да е жив и здрав!
Иначе Пламен (pach) в една друга тема беше споменал покойният писател Георги Марков ("Българският чадър"). Та точно същият този Георги Марков в неговите "Задочни репортажи за България" много точно беше описал парадоксите като "Издигане на ръководни длъжности на посредствени и възможно най-неподходящите за това хора" с цел да се съсипе някое предприятие. Малко ме мързи в момента да търся цитати, но ако се наложи ще ги открия. С очите си видях как се съсипва един напълно работещ и модерно оборудван с немски и холандски машини завод, действително като мащаб много по-малък от БДЖ, но за времето си работещ и най-важното на никак немалка печалба. В един момент "отгоре" решиха че е време да го фалират и спуснаха на ръководна длъжност един от техните си кадри. Това лице беше точно креатура на една точно определена система, да не кажа еталон! В съсипването на всичко показа такъв завиден талант, че разни футболни ръководители като Александър Томов - Лупи или Тодор Батков изглеждат пълни аматьори в сравнение с него. Всички работещи там бяха удивени от невероятните му "способности и идеи", така че след като искат да съсипят БДЖ - мога да ги насоча именно към този "специалист", който няма да ги бави изобщо, това е ръководният кадър който им трябва, макар и обществено неизвестен имал предишен опит с 3 други фирми, които овапцал по същия начин в съвсем кратки срокове и за нула време :blink:
pach:
Мамооооо...Изтрих си поста по грешка...
Та отначало...Ще се опитам по- кратко и без емоции...
Та така...По ред...
За каква стратегия сънуваш Адри?
сТРАГЕДИЯта е до 2/3 години бдж да бъде ликвидирано!
Всички знаем, разликата между бдж и Б.Д.Ж.!!!
Трябва да се направи място, в тази колониална територия наречена България (все още) за мощните западни фирми.
Все още ги наричаме така ...Дори и след подмяната (виж Любовия пост по-горе).
Строят се магистрали, щото идва реда на автомобилните превозвачи!!! Само можем да си спомняме, ТЕКСИМ и СоМат!!!
Въпреки това нашите (и полските) превозвачи държат 1/3 от транспорта в съюза. В още 1/3 пък шофьорите са българи!!!
А как се бие противник в бизнеса (?)...Като го купиш и той заработи да теб!!! Междувременно го оставяш да инвестира последните си пари (справка ГЕРБ) в нещо което и на теб ще ти свърши работа... В случая, магистралите са перфектното, защэто ще ги получиш на готово...Сам тол-таксите да въведат още остава, са твой!!!!
НКЖИ реновира гари и линии, но всъщност с по-голяма скорост закрива не само спирки, но и гари+линии (така де...БДЖ не купува шинобуси...Значи и не трябват), за да могат западните железопътни оператори да дойдат на чисто и готово!!!
...И такива селски тъпанари, които при дългове над 160 млн.лв.
на бдж, си купуват 44-та серия, и си регистрират поредната фирма ( също с крадени пари) и си вадят лиценз за жп.оператор.
Едно време за машинист се учеше 4-5 години в ВТУ (Висше Транспортно Училище), ...Ако бъркам нещо, да ме поправят професионалистите тук, а сега за 6-9 месечни курсове, правят
машинисти !!! Дори и да имат само няколко истински присъствени дни в тези курсове (какъвто селяндура събственик на този оператор - такъв и персонала му).
За справка - вижте, че така постъпиха преди време с електроразпределителните дружества, в които сега се ширят също западни фирми...
Смятам за излишно, да изреждам други п.имери, защото ги знаете и сами...
Та за каква стратегия говорим? Може би като австрийската...
Когато там железниците закъсаха, те при предложение в закон поискаха 300 млн.евро...И техните депутати им гласуваха,
1 млрд. Евро (поискани 300 000 000 - получени 1 000 000 000!!!) и задача " да стъпят в транспортните пазари на изток от Виена!!!
...И това е вид стратегия...На нашите 240 дупедавци...
Ако железницата ни бъде подарена (така се нарича българската приватизация на запад), на някои такъв стратегически инвеститор, останалите железничари ще му работят почти без пари,
(линийте се реновират с пари на съюза, следователно и това ще му е ...Направо безплатно) а той ще си изнася дори дължимите тук данъци на Каймановите острови...Е за начало ще подхвърли
Няколко огризки на дупедавците...Колкото да уредят и внуците си до живот, да не работят и да се боцкат от скука и тъпота.
Стратегия казваш Адри!!!
Ние вече 73 години нямаме нещо по-важно от транспортна стратегия!!!
По-важно е, че нямаме национална доктрина!!!
Че как иначе, тук след 25 до 50 години няма и спомен да има,
е това се е наричало България, което при дословен превод от старобългарския - "ЗЕМЯ ДАРЕНА ОТ БОГА".
И това се потвърждава от всички западни учени, не само
От баба Ванга ...
За военизирането ...
Да ви напомням ли ( на противниците за това), че всъщност
никой от нас, не би трябвало да се произнася по този въпрос!?
Особено пък тези, дето само са чули за казарма!!!
И не визирам никого конкретно...Просто тези дето знаят, какво е
военна служба остават все по-малко!!!
Да ви напомням ли, че всички сме видели най-тъпото от армията!!! Но никой от нас не е служил във Войската!!!
Начело на войската са били Офицери и Генерали (с главни букви), а на чело на армията бяха селяндури (да не се бърка със селянн...Селяндура е селянин изгонен дори от свойте съселяни).
И как да видим друго, когато в онези превратни времена,
тук у нас, комунистите са осъдили около 10 000 офицери, а унищожили
поне пет пъти повече от цвета на народа - предприемачи, лекари, учители и т.н
(Ердоган добре е учил по история явно).
...А там, в Нюрнбег са осъдени 17 ( седемнадесет) престъпници!!!
Всъщност когато Б.Д.Ж. е военизирано, са били в рацвета си!!!
Както в разцвета си е била и вяра България!!!
По времето когато начело на Б.Д.Ж. е бил инж.Филипов!!!
По време на десетте най-добри в икономическо измерение години на третата българска държава с цар Бори с III.
Някога, на особено почит и уважение в страната ни са били,
Офицерите, железничарите, лекарите и учителите(и е имало защо)!!!
За това са и избити...
И от Войска, стана армия.
От Б.Д.Ж. стана бдж ....
...
....
.....
...И от България, остава спомен (но и той няма да е за дълго)...
И преди да ми "скочи" някой не съгласен с това,
или хейтърите с партийни поръчения, да уточня.
че не членувам в никоя партия, но все още си обичам Родината!!!
А сега кой да уважаваме...!!!
Adrian:
Много емоционални изказвания , появиха се Жоро и Любо , които отдавна не бяха писали :hi:
Жоро @ "ефективно правораздаване!" !! - да , изпуснах да го добавя като необходимост
Pach @ Off-Topic:Всъщност когато Б.Д.Ж. е военизирано, са били в рацвета си!!!
Както в разцвета си е била и вяра България!!!
По времето когато начело на Б.Д.Ж. е бил инж.Филипов!!!
По време на десетте най-добри в икономическо измерение години на третата българска държава с цар Бори с III - да и да !
Pach & Der Hetzer @ Ясно е ,че незивестни сили се стремят да фалират компанията , за да :
а/ се продаде на чужденци ли ? А те как ще се справят с 'кучето. дето влачи водомер" ?
б/ се продаде на българска частна компания ли?
в/ за да се военизира по-лесно и премине под по-сериозен бюджет и управление ?
г/
д/
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия