Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

'За/Против' военизирането на железниците (без обиди)

<< < (9/9)

Adrian:


  jopeto @   По друг начин да формулирам нещата :   представи си ,че в теб е хляба и ножа - ти си мин.председател с пълно мнозинство !

Осъзнаваш , че железницата е стратегически приоритет . Обичаш я . Искаш да я ре-анимираш - какво би направил ?

Въпросът е към всички , които имат градивни идеи по неговото решаване :)

jopeto:
     Най-адекватното нещо, което може да се направи от страна на държавата е да се премахне холдингът, тоест да се разделят фирмите, да не са под една шапка. В момента не се знае кой, пие кой плаща. Инфрата, която е всъщност стратегическото предприятие, остава държавна (все пак те взимат транзитни такси от всеки влак и участват в оперативни програми) Там трябва да се работи за ремонт и модернизация на железният път, зада няма ежедневните инциденти и закъснения (за които са виновни, естествено винаги машинистите.) Да се основе друго, транспортно предприятие за пътнически превози с нов или поне адекватено подновен подвижен състав и да се знае, къде отиват държавната дотацията.  Най-важното, нов мениджмънт с икономически обосновано мислене и решения.  Това трябва да се направи с цел дружеството да няма, нищо общо със задълженията на холдинга, старата администрация , колективните трудови договори, както и задължения по договори с подставени фирми, чрез които се източват железницата. Другите нерентабилни дружества да си обявяват несъстоятелност. Реално активите на БДЖ под форма на подвижен състав не струват нищо (освен на вторични) защото са с изтекъл ресурс.  БДЖ-карго не го желае никой, понеже няма какво да се купи от него. На всеки инвеститор му е пределно ясно, че е в пъти по-евтино да си изкара лиценз и да си купи или наеме подвижен състав, от колкото да купи дружество пълно с безумно раздута администрация защитена от КТД , дългове, скрап за подвижен съсътав и порутени сгради с неизяснена собственост. Могат да се направят много неща, но не е изгодно за определена партийна структури и нейните по-малки сателити, които са окупирали енергетиката и им е нужен безплатен промишлен транспорт. Ако се поровите, ще разберете много бързо, кой, какво дължи, на кой се продават почивни станции и активи и ще ви станат, много неща ясни. Бдж-то е една каца с [*цензурирано*] пълнена-допълвана и разбърквана 70 години. Някой ще каже, преди какво било пък, после как всичко се разграбило. Всичко си е било винаги такова! Сега не мога да я намеря, но и маше във форума една, много емблематична статия, как  "модернизират" БДЖ-то вместо с дизелова тяга, с прастарите трофейните, прани локомотиви на СССР със заем от "Гостбанк"!!!  Това е за сега с няколко реда.     

pach:
Вчера за пета година чествахме годишнината от тъй нареченият " народен съд" , първи осъдил на смърт на 1 февруари над 50 депутати, 10 генерали и много офицери. Това е началото на саморазправата на комунистите с цвета на нацията!!!... и през нощта присъдите са изпълнени.

В  месеците след това по същия начин са унищожени, професори, преподаватели, предприемачи, кулаци и едри земевладелци, фабриканти, строителни инженери, архитекти, банкери....И др....И др.

Но ето как след идването на власт, комунистите
се погрижват за свойте хора от които произлизат и си попълват редиците (особено след 9.9.1944г.) в железниците!!!!


--- Цитат ---      8 февруари 1947 г. В „Държавен вестник”
(бр. 31) е обнародвано Приложение към Трудово-дисциплинарния правилник на служителите при Главна дирекция на железниците и пристанищата. В него се посочва, че:
„Опрощават се наказанията, наложени от
дисциплинарните съвети при Главна дирекция на железниците и пристанищата на служителите ù преди 09.09.1944 г., за следните закононарушения:
- За обща намарливост и нередовност в службата, пиянство, недисцплинираност, обида на държавния глава и по
Закона за защита на държавата, неморален
живот, клевета, побой и отсъствие от
служба.
- За дисциплинарни нарушения кражба,
фалшификация, обсебване на суми и вещи, използване на службата за лични облаги и др. с
користна цел, наложени преди горната дата,
както и тези за катастрофи опрощаване на
наказанието може да се извърши за всеки случай поотделно по искане на заинтересувания
служител от комисия, назначена от главния
директор на железниците и пристанищата, решенията на която се одобряват от
министъра на железниците, пощите и телеграфите – за тези, назначени от него, а за
останалите – от главния директор, ако злоупотребените суми на причинените щети
са незначителни”.        
--- Край на цитат ---

Ето от къде още тръгва началото на края в Б.Д.Ж. за да се превърне в днешния разграден двор, дето никакво военизиране
вече не може да му помогне.

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия