Автор Тема: Колекция от миналото  (Прочетена 8371 пъти)

KILLMISTER

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Колекция от миналото
« -: 24 Януари 2017, 14:42:55 »
Ето и мойта позабравена колекция  :blush2:
http://killmister.snimka.bg/hobby/piko-vlakche.939224.37751322

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Колекция от миналото
« Отговор #1 -: 24 Януари 2017, 16:26:41 »
Добре изглеждат като за годините си. Запазил си ги - релсите не са ръждясали /макар и вече да не са актуални като производство, профил и геометрия/, подвижният състав е здрав. Преди да ги пуснеш да тичат, отвори локомотивите, почисти ги и им сложи масло, защото гарантирано са клеясали и да не ги претовариш и изгориш. Виж за някое друго захранване обаче - стар пиковски траф FZ1 или FZ2, или някое по-ново. Тоя регулатор отдавна е остарял, а и май беше за батерии...

KILLMISTER

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекция от миналото
« Отговор #2 -: 24 Януари 2017, 16:42:40 »
Имам цял пулт с регулатор на скоростта , посоката и управление на електрическите стрелки . Не успях да снимам всичко  :)
Задължително ще ги прегледам и смажа , преди да ги пусна отново след може би 30 годишна пауза  ;D

KILLMISTER

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекция от миналото
« Отговор #3 -: 24 Януари 2017, 18:30:13 »
Какво означава това за релсите , че не са актуални вече ? Ако купя нови , тези няма да мога да ги използвам ли ?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Колекция от миналото
« Отговор #4 -: 24 Януари 2017, 19:22:11 »
Новите релси имат съвсем друг вид в сравнение със старото Пико. Така изглежда една стрелка в Н0 в момента:




Старите можеш да си ги ползваш. Има преходни, или може да си напарвиш преходни релзи и да си свържеш старите с новите.

Сямтай че каквато е разликата между старите и новите релси, такава е и разликата в подвижния състав - старото Пико в сравнение с настоящия.
« Последна редакция: 24 Януари 2017, 19:33:23 от mitko0888 »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Колекция от миналото
« Отговор #5 -: 24 Януари 2017, 19:51:31 »
Ако старите ти релси са в добро състояние - стегнати снадки, чисти съединителни щифтове, неокислена повърхност и пр., което не води до саморазглобяване на релсите и няма лош електрически контакт, може да си ги ползваш и тях. Ширината на междурелсието е еднакво - 16,5 мм. Възможно е обаче да ти се отвори друг проблем - старите релси са по-високи и сечението им е буквата "П", съответно ребордите на колелата /този ръб, който се движи от вътрешната страна на релсите и държи подвижния състав върху тях/ е по-висок. На новите релси с профилно сечение "Т" обаче височината е по-малка, съответно ребордите са по-ниски. И ако сложиш стар вагон/локомотив върху новите релси е възможно те да подскачат, тъй като ребордите им могат да опират в траверсите. Не е задължително да се случи, но е доста възможно. Да не се чудиш какво става.  :drinks:

KILLMISTER

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекция от миналото
« Отговор #6 -: 24 Януари 2017, 20:15:50 »
Моите релси от НО са два модела - хартиени и пластмасови , но по спомен си пасваха без проблем . Не знам дали ще търся нови на този етап , защото на моите дължината им е поне 15 метра общо . Ако реша да ги удължа , може би е по-добре да потърся от старите (като моите) , а вие предполагам ще помогнете  :hi:
От ТТ са ми еднакви , но не повече от 5м дължина . Преди ги комбинирах двата стандарта на едно място и съм си правил даже релси и стрелки сам , та да се случат нещата  ;D
Щастлив съм , че има от кой да науча новостите и то Българи  &bgflag

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Колекция от миналото
« Отговор #7 -: 24 Януари 2017, 20:35:26 »
Релсите с картонените траверси са от най-стария тип - дори им казват у нас профил "Л" - тях ги произвеждаха до началото на 70-те години, после преминаха на пластмасови и чист профил "П". Тия двата модела пасват помежду си, говоря за Н0. Въпросът е, че те съвкупно не пасват с новите - от 90-те години насам. Релсите с П профил и пластмасови траверси бяха с "модернизирана" технология и доста развалено качество - типично по източногермански. Л-профилът беше с галванизирани релси, които бяха с високо качество, докато следващите П-профил бяха с някаква калаена измама, която много лесно се съсипваше. Ако ти се наложи да купуваш още релси от старите типове, отсега да си знаеш, че ще срещнеш доста трудности. Вече отдавна ги няма, а ако намериш случайно нещо, качеството ще е ужасяващо. Освен ако не успееш по чиста случайност да попаднеш на някой грижовен стопанин, който ги е съхранявал добре.
Релсите в ТТ от стария П-профил са също много зле на качество - на нивото на тези от Н0. Много лесно потъмняват и бяга тока, корозират и отвътре и дори с нови щифтове пак не вършат работа.

KILLMISTER

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Колекция от миналото
« Отговор #8 -: 25 Януари 2017, 13:40:27 »
Така като се замисля е добре , че моите са от първите  8) Значи са ретро  :dance1: Аз харесвам ретро коли . За мен щом са стари , значи са по-ценни  :yahoo:
От друга страна моите са в перфектно състояние , няма окисление никъде  ;D Сигурно ще намеря и други добри от някой , който ги е съхранявал добре .

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Колекция от миналото
« Отговор #9 -: 25 Януари 2017, 14:12:18 »


  ... и това  било ретро , ма е вечно ...