Главен форум | Main forum > Моята колекция | My collection
Колекция от миналото
Best Ripper:
Ако старите ти релси са в добро състояние - стегнати снадки, чисти съединителни щифтове, неокислена повърхност и пр., което не води до саморазглобяване на релсите и няма лош електрически контакт, може да си ги ползваш и тях. Ширината на междурелсието е еднакво - 16,5 мм. Възможно е обаче да ти се отвори друг проблем - старите релси са по-високи и сечението им е буквата "П", съответно ребордите на колелата /този ръб, който се движи от вътрешната страна на релсите и държи подвижния състав върху тях/ е по-висок. На новите релси с профилно сечение "Т" обаче височината е по-малка, съответно ребордите са по-ниски. И ако сложиш стар вагон/локомотив върху новите релси е възможно те да подскачат, тъй като ребордите им могат да опират в траверсите. Не е задължително да се случи, но е доста възможно. Да не се чудиш какво става. :drinks:
KILLMISTER:
Моите релси от НО са два модела - хартиени и пластмасови , но по спомен си пасваха без проблем . Не знам дали ще търся нови на този етап , защото на моите дължината им е поне 15 метра общо . Ако реша да ги удължа , може би е по-добре да потърся от старите (като моите) , а вие предполагам ще помогнете :hi:
От ТТ са ми еднакви , но не повече от 5м дължина . Преди ги комбинирах двата стандарта на едно място и съм си правил даже релси и стрелки сам , та да се случат нещата ;D
Щастлив съм , че има от кой да науча новостите и то Българи &bgflag
Best Ripper:
Релсите с картонените траверси са от най-стария тип - дори им казват у нас профил "Л" - тях ги произвеждаха до началото на 70-те години, после преминаха на пластмасови и чист профил "П". Тия двата модела пасват помежду си, говоря за Н0. Въпросът е, че те съвкупно не пасват с новите - от 90-те години насам. Релсите с П профил и пластмасови траверси бяха с "модернизирана" технология и доста развалено качество - типично по източногермански. Л-профилът беше с галванизирани релси, които бяха с високо качество, докато следващите П-профил бяха с някаква калаена измама, която много лесно се съсипваше. Ако ти се наложи да купуваш още релси от старите типове, отсега да си знаеш, че ще срещнеш доста трудности. Вече отдавна ги няма, а ако намериш случайно нещо, качеството ще е ужасяващо. Освен ако не успееш по чиста случайност да попаднеш на някой грижовен стопанин, който ги е съхранявал добре.
Релсите в ТТ от стария П-профил са също много зле на качество - на нивото на тези от Н0. Много лесно потъмняват и бяга тока, корозират и отвътре и дори с нови щифтове пак не вършат работа.
KILLMISTER:
Така като се замисля е добре , че моите са от първите 8) Значи са ретро :dance1: Аз харесвам ретро коли . За мен щом са стари , значи са по-ценни :yahoo:
От друга страна моите са в перфектно състояние , няма окисление никъде ;D Сигурно ще намеря и други добри от някой , който ги е съхранявал добре .
Adrian:
... и това било ретро , ма е вечно ...
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия