Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Представете модел | Review a model
Roco 44003 сет от 8 товарни вагона за без пари.
mitko0888:
За днес: един сет вагончета на Роко.
До преди десетина години този сет се продаваше като Playtime. По това време Роко имаше Professional и Platin модели. Мисля че разликата е ясна. Въпреки това, тъй като имам и един локомотив BR215 от Playtime серията, се навих да си взема тези вагончета за да стане един хубав влак за моето макетче. Цената излезе около (под) 100 лв. за 8 чисто нови вагона. В момента е също около 50 евро.
Сетът е от 8 товарни вагона. Произвежда се от много години в най-различни администрации (надписи). Има един сайт, където в детайли разглеждат тези вагони отесетилетия насам. В момента може да се купи във втора и трета епоха, както и в няколко администрации. Качеството е напълно съвременно - като колооси, кинематика, печат, пластмаса, текстура (качество на повърхността) на пластмасата и т.н. Напарво съм вазхитен! Общ недостатък е това, че колоосите лагеруват директно в пластмасови букси. Но май това е на всички вагони, които срещам, които са на цена различна от безумната. А и вече ги имам от 2.5 години и няма проблеми с пластмасовите букси. Освен това стъпалата за маневристите са доста дебели, но затова здрави и позволяват вагончето добре да се държи в ръка, без да се опасявам че ще му счупя нещо. Теглото им е точно колкото трябва - около 40 грама на 10 см., поради което движението им е изключително добро. Моят сет е втора епоха, DRG, имам няколко малки локомотивчета за тях, а и тази година ще излезе зелената Е69 ...Ще изброя осемте вагончета с недостатъците им:
1. Ommu. Единственият вагоно от сета с Brit-US маркиромка, другите са малко по-ранни и си имат нормалните надписи за втора епоха. Освен това точно този вагон няма нищо общо с действителността. Целият сет, както и други вагони на Роко, са направени на няколко "типизирани" шасита. Този вагон трябва да е със значително по-голяма дължина, както и с друго изпълнение на рамата. Дръжките в ъглите (за маневристите са плътно отляти заедно с коша. Дължината с буферите е 104 мм.
2. Om. Същото вагонче се произвежда от началото на старото Пико. На същото шаси - 104 мм, разликата в размерите е около 2%, което поне за мен е абсолютно незабележимо. Дръжките са "нормални", но доста дебели (и здрави). Рамата е изпълнена със същата "типизирана" усилваща триъгълнаконструкция, която липсва в оригиналния вагон (усилването му се вижда и е изработено много добре).
3. Gr 20. На същото шаси е напавен и този закрит вагон. Дръжките са отново плътно изляти с коша. Рамата е същата, с триъгълна ферма. Липсват стъпенките под вратата. Размерите, обаче, са отново съмо с 2 - 3 процента по-различни от оригинала, т.е. вагонът си е доста точен.
4. G 10. Отново на същото шаси. Същите плътни дръжки, триъгълник под рамата, няма стъпала пред вратите. Но размерите са отново доста точни.
5. На по-късото шаси, 94 мм, и с по-късо междуосие, в сета има два вагона. Единият е К 25 - с капаци. За този вагон като че ли нямам забележки. Разликата в размерите отново е в рамките на няколко процента (под 5 - 6% не му обръщам внимание). Дръжки в ъглите липсват.
6. Вторият къс вагон е нисък, открит, О 10. Като че ли и за него нямам никакви забележки. Дръжките са правилни, естествено дебели и здрави. Размерите са добри. Вгончето изглежда доста добре.
7. Последните два вагона са на "дълга" база - 124 мм. R 10 вагончето е доста точно, липсват му само около 3 мм. Има си отделни шпригли, или както се наричат, дървените допълнителни греди (на снимката е без тях). Усилването на рабата е трапецовидно, има и такъв в реалността. Дръжки по ъглите няма, но и не му трябва да има.
8. Последният вагон на дългото шаси е хладилен - Gkhs Berlin. За разлика от останалите вагони в сета, този изглежда като детска играчка. Но това се дължи на чисто белия му цвят. Междуосието е малко по-късичко, отколкото трябва, но останалите размери са добри и за мен е приемливо. Дръжки по ъглите липсват.
Като цяло вагончетата са доста прилични. Затова взех че ги "пооправих" малко - следва втора част на ревюто. Ommu си остава измислен товарен вагон (трябват му още около 2 сантиметра). Хладилният за сега не съм го пипал, но в нета има доста "състарени", т.е. изцапани, които изглеждат доста добре. Останалите 6 са идеални, така че 6 - 7 чисто нови вагона Роко си е добре за 100 лв. Препоръчвам на всеки, дори и да не си ги оправя.
mitko0888:
Шестте вагончета преминаха "малка модернизация", за да заприличат на оригиналите си, и едновременно с това да останат влакчета - модели - играчки. Вагоните са с кинематика, така че бяха снабдени с роковски куплунзи. Закачени стоят доста близко, завиват идеално... Движението им е много леко, трябва им около 2 грама за да се задвижта всичките! Теглото им е точно според стандарта, така че с най-малкия ми локомотив се теглят спокойно по пресечен терен. Колоосите са истински, както всички нови роковски колела са малко по-лъскави отколкото трябва, но мястото им на вагоните е такова, че това ме дразни само ако ги гледам на снимки.
На всички вагони беше добавена маркировка за спирачната система. Два правоъгълника, тъй като си имат спирачки. Надписите оригинално са доста контрасни и забележими, но това отговаря на "несъстарен" вагон.
R вагонът няма нужда от друго.
На шаситата от 104 мм беше премахната триъгълната усилваща конструкция. Такава не трябва да има.
На К вагона си поиграх малко повече - стъпала на страницата, допълнителните дръжки за преминаване над буферите и за качване върху вагона. Сложих му и дръжки по ъглите. Според мен стана доста добре (на снимката единият капак зее накриво, но в реалността си седи добре на мястото).
На G вагоните са изработени стъпала пред вратите. Както и нови дръжки - от познатата струна на китара. На Om вагончето оставих оригиналните дръжки. Разбира се оправена е рамата, което става за секунди.
Халдилният си чака реда, по него ще играе четка, ама някой ден.
Снимки:
Ommu вагончето си остана каквото си беше. Като истинско няма да стане, но и надписите са му специални. Все някъде ще се движи сам с някаква ремонтна група, вместо да вози въглища.
mitko0888:
Дописвам, тъй като не мога да си редактирам грешката: в първия пост вагонът е Gr90, а не Gr20. Om вагонът е О21. Хладилният е Gk, Gkw или Tko 02, според зависи. Ommu-то по идея трябва да е Ommu 37, но мутрябва още малко.
mitko0888:
Въпросните дръжки, които ме домързя да правя на другите вагони.
Също и дръжките под буферите - от най-тънката струна:
pach:
Благодаря за ревюто и информацията!
Много приятно и стегнато представяне.
Полезно и да се знае, че са с КК.
За 50 евро, няма какво повече да се желае.
"Триъгълното" усилване, липсващо при прототипите,
може би е за усилване на моделната рама, поради
технологията на изработката и. В ибей редовно се продават
вагони без такова усилване и са съответно понякога често с огънати рами. Обикновенно продавача го е отбелязал като дефект.Оправял съм вагони по-старо производство от всички мащаби включително и от N. Понякога е лесно, друг път - не. Пластмасата често е различна и метода с горещата вода и духалка за горещ въздух ( не препоръчвам на неопитните) не помагат.
Със здраве да си ги търкалящ по макета!!!
:hi: :music: :drinks:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия