Автор Тема: Профилактика и освежаване  (Прочетена 6586 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Профилактика и освежаване
« Отговор #15 -: 14 Април 2017, 19:59:32 »
Митко ти и казал точното за кондензатора.
Ако наистина той искри, значи е счупен от долу и има пробив.
Смени го непременно. Но той се намира точно над колектора, който ако има отвор ( не виждам добре на снимката) значи искри именно той. Би трябвало да имаш една характерна миризма на " старо пико" която само ние можем да я надушим обаче. Както и да е...Ако все пак именно ротора искри, свали двигателя, разтвори го ( мисля че е с огънати палчета ...Но вече не си спомням точно...) И почисти колекторите пластини със спирт или много. ( Ама мноооооооого) финна шкурка (най-малко номер 1200 от Бриколаж)  - НЕ ТРЯБВА ДА ДЕРЕШ МЕДНИТЕ ПРАСТИНИ ПО КОЛЕКТОРА!!!
ЧЕТКИТЕ  може да ги обърнеш - изпилените като дъга предна част, да стане задна. Но най- добре да видиш имат  ли Жоро или Адри...Или някой колега от тук да ти даде ако има.
Колоосите които не си свалил са с гумени пръстени, които ако не са разтеглени вече, мий само със спирт.
Ако смяташ че няма са се справиш, обърни се към някой опитен.
Мога да ти го възстановят, или като Митко - да ти го модернизират. Но става бавно, щото е хоби а не сервиз по време.
Весели празници!
 ;D

ПП. Митко вижда по-добре от мен. Изпълни всичко което те е посъветвал!!! &bgflag
« Последна редакция: 14 Април 2017, 20:01:49 от pach »

totomoto

  • Trade Count: (1)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 222
  • Рейтинг: 90
Re: Профилактика и освежаване
« Отговор #16 -: 21 Април 2017, 10:57:43 »
Локомотива върви доста прилично вече. Част от проблема се оказаха доста замърсените релси - нещо, което не ми беше хрумвало да проверя, мислейки, че като са чисто нови едва ли ще са замърсени   :(. Имам нов въпрос - какво правите със старите си локомотиви?? Понеже съм решил да купувам Multimaus се оказва, че старите машини не могат да бъдат управлявани дигитално. Тъкмо си бях харесал още два паравоза  :beee:. Много ще ме е яд ако ще трябва да се откажа от "старото" ПИКО - толкова прекрасно и толкова евтино  ;D.

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Профилактика и освежаване
« Отговор #17 -: 21 Април 2017, 13:52:10 »
Цитат
Имам нов въпрос - какво правите със старите си локомотиви?? Понеже съм решил да купувам Multimaus се оказва, че старите машини не могат да бъдат управлявани дигитално.

Слагаме им декодери ;)

Повече инфо има в този раздел: Цифрово / дигитално управление

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Профилактика и освежаване
« Отговор #18 -: 21 Април 2017, 15:22:52 »

totomoto

  • Trade Count: (1)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 222
  • Рейтинг: 90
Re: Профилактика и освежаване
« Отговор #19 -: 21 Април 2017, 15:27:08 »
Само това?!?!? Четох доста от темите в раздел "Цифрово / дигитално управление" и в повечето се обсъждат други въпроси без да се отговаря еднозначно дали старо пико може да се "дигитализира". Въпроса за мене много важен, защото отговора му кардинално ще определи посоката, в която ще поема в хобито. Ако мога да се изразя така - по кой коловоз ще тръгна  :).

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Профилактика и освежаване
« Отговор #20 -: 21 Април 2017, 15:35:47 »
Цитат на: totomoto link=topic=4962.msg107451#msg107451 date=1492777628
Само това?!?!? Четох доста от темите в раздел "Цифрово / дигитално управление" и в повечето се обсъждат други въпроси без да се отговаря еднозначно дали старо пико може да се "дигитализира". Въпроса за мене много важен, защото отговора му кардинално ще определи посоката, в която ще поема в хобито. Ако мога да се изразя така - по кой коловоз ще тръгна  :).

Еднозначно - да, може да се цифрозира. Става по схемана дето е дал Адри.
Обаче имаше някъде тема, но сега нямам време да потърся, трябва да се махнат кондензаторите, защото може да изгори декодера.

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1812
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Профилактика и освежаване
« Отговор #21 -: 21 Април 2017, 15:38:23 »
Виж тази тема:

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,3873.0.html

Нещо такова трябва да направиш.

totomoto

  • Trade Count: (1)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 222
  • Рейтинг: 90
Re: Профилактика и освежаване
« Отговор #22 -: 21 Април 2017, 16:14:13 »
Въпроса ми е генерално да знам дали става или не, за да знам дали мога да продължавам да купувам стари локомотиви?

P.S. Продължавам да чета темите в Цифрово / дигитално управление.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Профилактика и освежаване
« Отговор #23 -: 21 Април 2017, 16:54:57 »
Принципно е напълно възможно. На практика понякога е доста трудно или невъзможно поради липсата на достатъчно място в старите локомотиви. Някои от тях не са мислени изобщо какво ще е днешното управлението и не е предвиждано място за допълнителни части и модули. Така че мога да те посъветвам - при закупуване на стар локомотив и възможност да го отвориш преди купуването да разгледаш вътрешното му пространство.

totomoto

  • Trade Count: (1)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 222
  • Рейтинг: 90
Re: Профилактика и освежаване
« Отговор #24 -: 22 Март 2018, 19:42:00 »
Здравейте, на някой да му се намира сцепна щанга за 01? Търся тази, която свързва трите колела. В Пико в момента не е налична.  Също и едно от "пинчетата" (не знам как се казва) с които се закача.

P.S. Утре ще направя хубави снимки на състаряване на локомотива! Стана страхотно  :yahoo:!!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Профилактика и освежаване
« Отговор #25 -: 22 Март 2018, 19:48:08 »
A ти си го знаеш...ама ние не сме сигурни за Н0 ли е?
 :lol:

totomoto

  • Trade Count: (1)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 222
  • Рейтинг: 90
Re: Профилактика и освежаване
« Отговор #26 -: 22 Март 2018, 23:11:27 »
Да, за Н0 става въпрос.