Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
За конските задници, железопътното строене и ракетните ускорители
pach:
Само да уточним, че цар Петър I e живял и царувал,
около сто години преди построяването на първата жплиния в Русия. Екатерина Велика също не е доживяла да се качи на влак.
Наполеоновите войни в Русия са около 1812г. ,
а първата линия ( според някои бележки от Санкт Петербург до царское село) е построена през ноември 1837 г.
Според други източници, първата линия е била построена в Русия, от Санкт Петербург до Москва след 1851г.
Best Ripper:
Off-Topic:Легендите за "гениалността" на руснаците нямат край. Те винаги всичко първи са открили, първи са създали, първи са направили... Даже и Господа Бога те са създали!!! А той от благодарност им е дал водката... И оттогава те не знаят нито къде се намират, нито какво правят, нито защо го правят... А цялата им история е изтъкана от лъжи, кражби и чуждопоклонничество... Един пирон не могат да направят без външна помощ - цялата им икономика е създадена от чужденци и чужди технологии. Когато нещо започнат сами да правят, задължително то завършва с пълно оакване и погром... Обаче грандоманщината и манията им за световно величие и господство край нямат...
Глупостите, че Петър I е построил първата ЖП линия от Москва до Петербург са тиражирани от десетилетия - част е от горепосоченото... То по цял свят никой още не е имал и теоретична представа какво е това влак и ЖП транспорт, те вече били строили.. Дрън-дрън-ярина...
МАШИНИСТ:
Както знаем още от най-древни времена е имало опити за релсов път по дървени греди и особено опити да се прилага в минното дело.Опити е имало до като през 19 век не е станала железницата реалност.
ПЕТЪР I по скоро е построил ПРАВ ПЪТ между МОСКВА и САНКТ - ПЕТЕРБУРГ.А опитите за релсов път и по негово време е имало.
Всички имат гении.В различни области.Друг е въпроса,че политиците от всички времена са величаели едни,а други оставени в забвение по понятни причини и неудобни на съответната власт.
Некадърните политици са губели войни и държави , за собствен интерес.
Уточнихме,че руската железница не е 1 г*з по-широка , а 1 х**
Сега е ред на другите.колко г***а и колко х*я е разликата от европейските.Малки или големи , ще разберем по-късно.
Best Ripper:
Петър I изобщо никакъв път не е строил между двата града. Да припомня само, че дори по време на Втората световна война по-голямата част от главните съветски пътища нямат изобщо твърда настилка. Що за път е било това? Утъпкана кал, която след 2 дни дъжд става непроходима... И изобщо що за "гений" може да е пропаднал пияница и ненормалник като Петър I? Гений може да е само по изродените руски стандарти... И за тези, които ги боготворят... :hi:
МАШИНИСТ:
Ако е строил някакъв път , то ще да е прашен макадам,който,когато е сухо от 5 км.виждаш какво се движи,а като завали,както казваш става тресавище.То там и особено в БЕЛОРУСИЯ само тресавища.И както си гледал документални филми за войната,всички са затъвали в калта.Та пътища в РУСИЯ и сега няма,освен в градовете.И вероятно това е част от военната им стратегия срещу " БЛИЦКРИГ "
Както знаеш , първите пътища и улици с трошена настилка и камъни ги правят римляните.И в БЪЛГАРИЯ има от тях.
И след това май през 18-19 век се появят следващите.
Отнесохме темата в страни.
Давай данни за другите стандарти междурелсия.
П.П. - Руснаците си му казват " батюшка цар " , което нас не ни касае.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия