Автор Тема: За конските задници, железопътното строене и ракетните ускорители  (Прочетена 4229 пъти)

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 464
  • Рейтинг: 56
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Ето един модерен прочит за съвременното корпоративно мислене, което е интересно, образователно, историческо, напълно достоверно в същото време е и истерично!

В. Колко е стандартното междурелсие използвано е щатите?
О. Американският стандарт е 4 фута 8.5 инча.
В. Това е изключително странно число. Защо се използва точно това разстояние?
О. Защото по този начин са направени в Англия, а Американските железници са строени от англичаните.
В. Защо англичаните са ги правили точно по този начин?
О. Защото първите линии са построени от същите хора, които са направили и първите трамвай и това е било тяхното междурелсие.
В. Защо са използвали точно това междурелсие?
О. Защото хората, които са правили трамвайните линии са използвали същите способи, крепежи и инструменти с които са произвеждали и карети точно с това междуколесно разстояние.
В. Добре! Защо тези карети са имали точно такова странно междуколесно разстояние?
О. Ако са използвали друго разстояние е било възможно да се счупят колелата и/или осите на техните карети по старите дълги неравни криви и вдлъбнати пътища в Англия. Затова са използвали по къси оси така че колелата да пасват в канавките (коловозите) по пътищата.
В. Кой тогава е направил тези странни пътища ?
О. Първите дълги пътища в Европа (и Англия) са направени от Римската Империя за техните легиони. От тогава насам се строят пътища.
В. А самите канавки в пътищата кой ги е направил ?
О. Първоначалните канавки са образувани от Римските бойни карети с които всеки се е съобразявал от съображения да не повредеят колелата на свойте карети, каляски и търговски колички. Тъй като бойните карети са били произвеждани за (или от) Римската Империя всички са били произвеждани еднакви по отношение на междуколесно разстояние.
В. Американския стандарт за модерно междурелсие е произлезъл от оригиналната спецификация на римска бойна карета? Това е абсурдно! Кой знае кой конски задник го е стандартизирал. Спецификациията и бюрокрацията живеят вечно!
О. Така е. Следващият път когато се интересуваш от някакви спецификации и се чудиш кой конски задник го е измислил, може да се окажеш прав, защото имперските Римски бойни карети са направени точно толкова широки колкото две конски задници. Каретите са били теглени от чифт бойни коне най често два впрегнати един до друг, така че отговорихме и на този въпрос.


А сега същата но изкривена история....

Когато гледаш космическа совалка на площадката за изтрелване виждаш че има две огромни ускорителни ракети прикрепени към основното тяло на централния резервоар. Тези ракетни ускорители се произвеждат от компанията Тиокол в специализиран завод намиращ се в щата Юта. Инженерите проектирали ракетните ускорители биха искали да ги направят по-дебели, но за жалост ракетните ускорители могат да бъдат транспортирани само и единствено чрез специализирани влакове от заводите до площадката за изтрелване. За жалост пътя е дълъг и минава през планини и тунели. Както знаем тунелите са малко по-широки от железния път, а железния път е широк колкото два конски задника. И така най голямата характерна черта на това което несъмненено е и най съвременната и усъвершенствана транспортна система изобретена от човека е била предопределена преди повече от 2000 години от един конски задник!

А ти си мислиш че да те нарекат конски задник е обидно!
« Последна редакция: 01 Август 2017, 22:13:26 от BaHkaTa »

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
А какъв беше случая с английската кралска карета качена на релси - 1435 мм. междуосно разстояние ?
И с руската царска карета - 1525 мм. ?

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 464
  • Рейтинг: 56
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Лично аз не знаех за подобен случай и се поразрових в мрежата. Открих, че в действителност кралското семейство е ползвало жп транспорт през далечната 1840 година. Всъщност, тогавашната кралица Аделаида е предпочитала влак и специално за нея и антуража ѝ е бил произведен вагон, сглобен от няколко карети. Вагонът е произведен 2 години по-късно през 1842. След нея и други членове на кралското семейство са почнали да ползват жп превоз. Може да се каже, че е дала началото на туй чудно изживяване да пътуваш с личен влак.


A special carriage built by the London and Birmingham Railway in 1842 for Queen Dowager Adelaide


По късно кралица Виктория ъпгрейдва каретата до нещо по модерно. Годината е 1897.

/Queen Victoria's Great Western Railway saloon of 1897 in Swindon/


Крал Едуард също не остава по-назад и на свой ред през 1902 се сдбобива с още по луксозен салон

/King Edward's saloon of 1902 at the National Railway Museum York/


През 1941 е създаден и специален брониран вагон за кралското семейство. Сегашното състояние на вагона е без допълнителната броня.

/The King's armoured saloon of 1941 built by the London, Midland and Scottish Railway (now with armour plating removed) in the Glasgow Transport Museum/


Апропо към първия ми пост да добавя 4 фута и 8.5 инча е равно на 1435мм. Тоест горната история се отнася и до жп строенето в Европа. За широкото междурелсие от 1525мм не мога да кажа кой, къде, кога и как го е измислил  :pardon: Но със сигурност е още по-голям конски г*з  ;D
« Последна редакция: 01 Август 2017, 22:16:36 от BaHkaTa »

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Когато започнах средното си образование в ТЖПТ Н.КОРЧЕВ през далечната 1979 год.,това ни бяха едни от първите уроци по ПЖПС - ,които ми направиха силно впечатление,че Европейския стандарт е английската кралска карета,а руския е Руската царска карета.И тъй като цар ПЕТЪР I е искал освен сухопътна армия да има и силен флот,тогава е мислел сухопътната армия и обози да се придвижват по-бързо по фронтовете.До колкото си спомням са правени опити , но поради несъвършенство на тогавашните първи руски парни машини и голям габарит,мисията се оказала не възможна.Спомням се , че при Екатерина Велика вече имало по-голям успех.Но това са само спомени.Вероятно истината е друга.И май успеха е постигнат по-сериозно години след Войната с НАПОЛЕОН БОНАПАРТ.А разликата в ширината - 1 релса е продиктувана и от военна гледна точка,като включим и факта че цар ПЕТЪР I е бил голям мъж - 2 метра висок , съответно трябва и удобно да е пътувал по руската степ.Очевидно той е определил размера и лукса на каретата,който всички следващи владетели са приели и спазвали като стандарт,който тогава всеки си е определял , както му е удобно,както и мерки и теглилки.
Очевидно руските конски г****е са по едрички и сочнички.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Първата руска жп линия е 1829 мм. Втората, която е на територията на днешна Полша, е 1435. Третата, "Николаевската", е консултирана от американци, които са избрали кръгло число - 5 фута, или 60 дюйма (цол, инч) или 1524 мм. Когато Николай попитал "за чий х.. да е по-широка (а нахуй шире?)", неправилно е разбран от чужденците и те наистина я напарвили с един х.. (на хуй шире) по-широка от европейската. През 1970 г., за да е по-лесно, и за да не се занимават руснаците на пияна глава с милиметри, ширината е закръглена на 1520 мм. На дърводелските линии и метри няма милиметри, а само цели сантиметри. Финландия и т.н., които също са били на 1524, си ги запазват. Директния влак до Хелзинки в момента е с 1522 мм колела, за да става и на двете ширини в рамките на допуските.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Само да уточним, че цар Петър I e живял и царувал,
около сто години преди построяването на първата жплиния в Русия. Екатерина Велика също не е доживяла да се качи на влак.
Наполеоновите войни в Русия са около 1812г. ,
а първата линия ( според някои бележки от Санкт Петербург до царское село) е построена през ноември 1837 г.
Според други източници, първата линия е била построена в Русия, от Санкт Петербург до Москва след 1851г.
« Последна редакция: 10 Май 2017, 10:09:30 от pach »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Off-Topic:
Легендите за "гениалността" на руснаците нямат край. Те винаги всичко първи са открили, първи са създали, първи са направили... Даже и Господа Бога те са създали!!! А той от благодарност им е дал водката... И оттогава те не знаят нито къде се намират, нито какво правят, нито защо го правят... А цялата им история е изтъкана от лъжи, кражби и чуждопоклонничество... Един пирон не могат да направят без външна помощ - цялата им икономика е създадена от чужденци и чужди технологии. Когато нещо започнат сами да правят, задължително то завършва с пълно оакване и погром... Обаче грандоманщината и манията им за световно величие и господство край нямат...

Глупостите, че Петър I е построил първата ЖП линия от Москва до Петербург са тиражирани от десетилетия - част е от горепосоченото... То по цял свят никой още не е имал и теоретична представа какво е това влак и ЖП транспорт, те вече били строили.. Дрън-дрън-ярина...
« Последна редакция: 10 Май 2017, 12:09:53 от Mixy »

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Както знаем още от най-древни времена е имало опити за релсов път по дървени греди и особено опити да се прилага в минното дело.Опити е имало до като през 19 век не е станала железницата реалност.
ПЕТЪР I по скоро е построил ПРАВ ПЪТ между МОСКВА и САНКТ - ПЕТЕРБУРГ.А опитите за релсов път и по негово време е имало.
Всички имат гении.В различни области.Друг е въпроса,че политиците от всички времена са величаели едни,а други оставени в забвение по понятни причини и неудобни на съответната власт.
Некадърните политици са губели войни и държави , за собствен интерес.
Уточнихме,че руската железница не е 1 г*з по-широка , а 1 х**
Сега е ред на другите.колко г***а и колко х*я е разликата от европейските.Малки или големи , ще разберем по-късно.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Петър I изобщо никакъв път не е строил между двата града. Да припомня само, че дори по време на Втората световна война по-голямата част от главните съветски пътища нямат изобщо твърда настилка. Що за път е било това? Утъпкана кал, която след 2 дни дъжд става непроходима... И изобщо що за "гений" може да е пропаднал пияница и ненормалник като Петър I? Гений може да е само по изродените руски стандарти... И за тези, които ги боготворят...  :hi:

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Ако е строил някакъв път , то ще да е прашен макадам,който,когато е сухо от 5 км.виждаш какво се движи,а като завали,както казваш става тресавище.То там и особено в БЕЛОРУСИЯ само тресавища.И както си гледал документални филми за войната,всички са затъвали в калта.Та пътища в РУСИЯ и сега няма,освен в градовете.И вероятно това е част от военната им стратегия срещу " БЛИЦКРИГ "
Както знаеш , първите пътища и улици с трошена настилка и камъни ги правят римляните.И в БЪЛГАРИЯ има от тях.
И след това май през 18-19 век се появят следващите.
Отнесохме темата в страни.
Давай данни за другите стандарти междурелсия.
П.П. - Руснаците си му казват " батюшка цар " , което нас не ни касае.

misan

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 443
  • Рейтинг: 117
Железопътната линия Москва-Петербург е строена от император Николай Първи,затова се е наричала и Николаевская железная дорога. Строежа е започнал 1843 година и е завършил 1851 година.
Интересното е ,че линията е от самото начало е проектирана и построена като двупътна.