След като се запознах с публикациите на Митко 0888 за модернизиране на стари модели Пико, реших и аз да се пробвам...
Притежавам модел на парен локомотив БР 86. В него не ми допадаше, че потегля при напрежение около 7-8 V.
От старо автомобилно CD се сдобих с двигател FK 130SN, който при 12V развива 4500-5000 об/мин.
Използвах едноходов червяк:
https://www.technobotsonline.com/mod-0.5-plastic-worm-gear-6mm-pk-of-10.html.
Червяка е с диаметър на отвора 2 мм и се набива плътно на вала на двигателя.
Демонтирах оригиналния двигател и текстолитовата плочка, на която са закрепени токоснемащите пластини:

От стъклотекстолит 1,5 мм изрязах нова плочка, на която монтирах токоснемащите пластини. За да повдигна двигателя, върху плочката залепих с епоксидна смола плочка, пак от стъклотекстолит с дебелина 4 мм. По този начин постигнах добро зацепване между червяка и първото зъбно колело. Пробих отвор 1,6 мм и нарязах резба М2 за монтаж на плочката към рамата. За монтажа използвах същия отвор, през който се монтира оригиналния двигател.

Не можах да измисля нищо подходящо за закрепване на двигателя, освен с кабелна превръзка (свинска опашка). За целта пробих в рамните платна, под мястото за закрепване на двигателя отвори ф 2,5 мм за превръзката:




Резултата надмина очакванията ми. Без вагони локомотива потегля при напрежение 1,2V и ток 50 mA.
Потеглянето е плавно и без тласъци, въпреки, че двигателят е без маховик.
При 12V, скоростта е умерена, съответстваща на вида на локомотива. Токът без вагони е 70 mA.
С 15 едноосни вагона локомотивът потегля при напрежение 1,5-1,7V, плавно, без тласъци като поддържа стабилна ниска скорост.
Много важно е да се настрои прецизно натискът на токоснемащите пластини върху втора и трета сцепни колооси.
Ако натискът е голям се повдига четвърта сцепна колоос, която е с гумен бандаж, локомотивът няма добро сцепление, а в криви дерайлира. Пластините се регулират така, че четирите сцепни колооси да стъпват стабилно върху релсите, което гарантира добро токоснемане и сигурен ход на локомотива.