Автор Тема: PIKO BR 86 - нов мотор  (Прочетена 3650 пъти)

VladoC

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 64
  • Рейтинг: 42
PIKO BR 86 - нов мотор
« -: 08 Юни 2017, 11:29:24 »
След като се запознах с публикациите на Митко 0888 за модернизиране на стари модели Пико, реших и аз да се пробвам...
Притежавам модел на парен локомотив БР 86. В него не ми допадаше, че потегля при напрежение около 7-8 V.
От старо автомобилно CD се сдобих с двигател FK 130SN, който при 12V развива 4500-5000 об/мин.
Използвах едноходов червяк: https://www.technobotsonline.com/mod-0.5-plastic-worm-gear-6mm-pk-of-10.html.
Червяка е с диаметър на отвора 2 мм и се набива плътно на вала на двигателя.
Демонтирах оригиналния двигател и текстолитовата плочка, на която са закрепени токоснемащите пластини:



От стъклотекстолит 1,5 мм изрязах нова плочка, на която монтирах токоснемащите пластини. За да повдигна двигателя, върху плочката залепих с епоксидна смола плочка, пак от стъклотекстолит с дебелина 4 мм. По този начин постигнах добро зацепване между червяка и първото зъбно колело. Пробих отвор 1,6 мм и нарязах резба М2 за монтаж на плочката към рамата. За монтажа използвах същия отвор, през който се монтира оригиналния двигател.



Не можах да измисля нищо подходящо за закрепване на двигателя, освен с кабелна превръзка (свинска опашка). За целта пробих в рамните платна, под мястото за закрепване на двигателя отвори ф 2,5 мм за превръзката:









Резултата надмина очакванията ми. Без вагони локомотива потегля при напрежение 1,2V и ток 50 mA.
Потеглянето е плавно и без тласъци, въпреки, че двигателят е без маховик.
При 12V, скоростта е умерена, съответстваща на вида на локомотива. Токът без вагони е 70 mA.
С 15 едноосни вагона локомотивът потегля при напрежение 1,5-1,7V, плавно, без тласъци като поддържа стабилна ниска скорост.
Много важно е да се настрои прецизно натискът на токоснемащите пластини върху втора и трета сцепни колооси.
Ако натискът е голям се повдига четвърта сцепна колоос, която е с гумен бандаж, локомотивът няма добро сцепление, а в криви дерайлира. Пластините се регулират така, че четирите сцепни колооси да стъпват стабилно върху релсите, което гарантира добро токоснемане и сигурен ход на локомотива.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re: PIKO BR 86 - нов мотор
« Отговор #1 -: 08 Юни 2017, 13:18:15 »
При БР86 втора и трета колоос имат твърде голям вертикален разбег. На преден ход няма проблем, но на заден ход се получава така, че четвърта колоос се вдига във въздуха, намалява сцеплението и нараства вероятността за дерайлиране. "Лечението" е просто-върху капачката на колоосите (детайлът със спирачките) има изрези за осите около 1мм на втора и трета ос, които трябва да се запълнят с парченца пластмаса. Така ще се намали вертикалния разбег на тези колооси.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: PIKO BR 86 - нов мотор
« Отговор #2 -: 09 Юни 2017, 19:23:55 »
VladoC, много добре ти се е получило. Най-важното е че си уцелил подходящото моторче. Това закрепване не си го видял от мен - аз имам нправено подобно нещо, но моето  е толкова грозно, че до сега не съм го пускал тук:



Преди това беше с едно кръгло моторче, преработено от Caprycorn  :hi:, горкото сдаде багажа преди време, и понеже локомотивчето си го харесвах му плеснах новия мотор с епоксидна смола върху парче платка - още ме е срам от творбата ми. Но пък върви добре! При следващата му редакция може да си резна една подложка като твоята за да стане по-красиво.
Но пък за сметка на това му сложих шахта, да си закачам вагончетата с роковски куплунг:


VladoC

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 64
  • Рейтинг: 42
Re: PIKO BR 86 - нов мотор
« Отговор #3 -: 09 Юни 2017, 20:50:53 »
Ето пак видях нещо от Митко 0888 - шахтата за куплунга. Благодаря!
В един от твоите клипове видях, че си монтирал такива шахти на стари вагони на Пико - Bi 33.
Може ли да пуснеш снимки, от които се вижда как си монтирал шахтите?
Предварително благодаря!

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: PIKO BR 86 - нов мотор
« Отговор #4 -: 09 Юни 2017, 21:08:24 »
Не е важно дали е грозно или красиво,особено,че не се вижда..Това,което сте направили е качествено и функционално.Тоест върши работа и лока върви на пушка.Браво , момчета , и аз научих нещо от Вас.
Всички могат да завиждат на българските моделисти.От нищо правят нещо.
Тук в БЪЛГАРИЯ е инженерната и техническа мисъл.
 :drinks: :hi: bg&flag

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: PIKO BR 86 - нов мотор
« Отговор #5 -: 09 Юни 2017, 21:21:28 »
А, да бе... Само ние сме гениалните... Другите ядат доматите с колците и вадят картофите с тротил...  :fie:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: PIKO BR 86 - нов мотор
« Отговор #6 -: 10 Юни 2017, 13:11:54 »
Цитат на: VladoC link=topic=4975.msg108084#msg108084 date=1497030653
...
В един от твоите клипове видях, че си монтирал такива шахти на стари вагони на Пико - Bi 33.
Може ли да пуснеш снимки, от които се вижда как си монтирал шахтите?
...

Като гледам на този Вi трябва само да премериш къде да я залепиш - късата кинематика. Подложил съм една хартийка под опашката и съм подрязъл ушите.


totomoto

  • Trade Count: (1)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 222
  • Рейтинг: 90
Re: PIKO BR 86 - нов мотор
« Отговор #7 -: 12 Юни 2017, 12:39:26 »
Много чисто изпълнение  :good:! Понеже и на мен ще ми се наложи подобна процедура си мислех следното - от всичко, което съм гледал най-"трудната" част е да се намърда новото моторче  в гнездо, което не е с неговата форма. Чудех се дали не е най-добре да се направи този детайл на 3Д принтер. Самата част не е кой знае колко сложна, а 3Д принтирането вече е много достъпно. Да не говорим, че един подобен детайл би помогнал на всеки следващ моделист да направи тази модернизация за минути. Просто моторчето трябва да е стандартно.