Автор Тема: За качеството на PIKO и другите производители  (Прочетена 4235 пъти)

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Здравейте ! Забелязах в YouTube , че PIKO има завод в КИТАЙ и яко произвежда https://www.youtube.com/watch?v=_r1-JDjDcts https://www.youtube.com/watch?v=_r1-JDjDcts .Моделите китайски ли са,които предлагате или германски ?

София 70

  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 621
  • Рейтинг: 165
  • София ,ТТ DR & DB ІV ер.
Някога работех в едно военно поделение, в което ремонтирах двигатели DEUTZ ,произвеждани в Кьолн. Поръчките на резервни части ставаха чрез Трансимпекс, а по-натам и с фирма НЕЛАС. частите пристигаха от завода в Кьолн,със всички документи. Разпръсквачите на дюзите  бяха опаковани в оригинални опаковки, с холограми, и надпис  Made in Turkey.
След като Пико имат завод в Китай е нормално някои от моделите да са произведени в Китай. Между другото моторите на Пико отдавна се произвеждат в Китай. Лично мен не ме притеснява факта ,че се правят в Китай, защото заводът в Китай е завод на Пико.
Склонен съм да вярвам,че китайското производство е по-качествено от немското на Пико.

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 359
  • Рейтинг: 163
Така си е. В Китай се правят много от нещата на европейския и американския пазар. Водещите фирми със заводи в Китай имат крайният контрол за качество, така че трудно минават тези с дефект. Имаше една история, повече като виц, че качеството зависи от смяната: 1-ва смяна е най-доброто за САЩ и Западна Европа;  2-рата смяна за други страни; а нощната смяна за местния пазар и България. Нашите търговци са известни още от соц. време с купуването на буклуците по световните пазарища, та до ден днешен. :)

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Не знам защо се опитвате да вадите от 100 кладенци вода, моделите на ПИКО са германски, произведени в Китай, където междувпрочем се произвеждат също и моделите на Роко, Брава, Ривароси, Жоеф, Арнлолд, Електротрен, Лима, АКМЕ и много други. Това с първо, второ и трето качество сме го слушали и преди, такава тенденция наистина съществува, но тя е при разни евтини стоки и играчки (както и за истинските автомобили), но за Пико и останалите фирми това не важи. Каквото Пико се продава в Германия - същото е и в България без абсолютно никаква разлика. Тихомир е коректен търговец и винаги е давал добри цени на Пикото (и на другите фирми), включително и промоции на цени доста под каталожните. Това в никакъв случай не означава, че в България се внася някакво Пико по-различно от това, което се продава в Германия.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Моделите на моделайзенбан холзинг - Roco + Fleischmann се произвеждат в Австрия, Германия, Словакия, Румъния и Виетнам, ама не и в Китай.

Моделите на много други производители се произвеждат в Китай, но ако човек изгледа филмчето на Мерклин и на Пико (и двете от китайските цехове) няма начин да не забележи разликата. Аз лично бях потресен от технологичното ниво на показаното от Пико, и то в техен рекламен филм.

А за Тишо си абсолютно прав - може и да не е моделист, но като търговец няма грешка.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Технологичното ниво на Пико в Китай и на мен ми направи много лошо впечатление. Според мен там има нещо гнило...
Не може в рекламен филм.да показваш чудесен парк, общежитие и офис сгради, а вътре освен фирмените ризи да бачкат с лоши дрехи, сандали, без климатици, с машини от края на 20 век, с твърде много ръчен труд и то тип "ТПК", боядисването като в началната ера на прасковено с боя( коригиране с.четки!!!) и т.н.

Но тук не е темата и моля администратора за прехвърли излишното в темата за новостите на пико или при изцепките на фирмите ( имаше и такава тема) защото Тихомир е търговец към който всички се.обръщаме в определени моменти и не е нужно да му цапаме темата!
 :hi:

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1339
  • Рейтинг: 206
Цитат на: МАШИНИСТ link=topic=3945.msg108142#msg108142 date=1498396089
Здравейте ! Забелязах в YouTube , че PIKO има завод в КИТАЙ и яко произвежда https://www.youtube.com/watch?v=_r1-JDjDcts https://www.youtube.com/watch?v=_r1-JDjDcts .Моделите китайски ли са,които предлагате или германски ?
Постът е НЕ на място, защото може да се каже, че направо си е отделна тема. Иначе въпросът не е за пренебрегване, но не виждам защо, отговорът трябва да го дава Тихомир!?   Моят отговор на този неуместен въпрос, е че Българинът, най-го е старх да не настине и да не се мине! Не се притеснявайте, никой няма да ви измами с китайското Пико! Вие  не сте втора ръка клиенти, защото парите с които плащате за моделите, също не са втора ръка. Качеството на Пико, макар и за произведено в китай (за което, хич не ми дреме дали е произведено там) е превишава  в пъти качеството и детайлите на други фирми с по-високи цени и традиции.  Поне в моят мащаб (ТТ), всичко им е перфектно! И съм планирал да си закупя още три локомотива на фирмата за тази година! На всичкото от горе, необяснимо за тези геогрфски ширини, Тихомир е Точен Търговец! (Моля модераторът, да съзаде нова тема за Пикото, оризът и дали случайно не се прави от евтин бамбук, за да докара тази цена. И да прехвърли излишните мнения там!)  :hi:       

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Прочитайки написаното от колегите преди мен , в заключение мога да добавя : АКО НЕ Е КИТАЙСКО , ЗНАЧИ НЕ Е ОРИГИНАЛНО ! :pleasantry: :lol: :drinks:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Цитат на: pach link=topic=4979.msg108157#msg108157 date=1498481900
... с твърде много ръчен труд и то тип "ТПК", боядисването като в началната ера на прасковено с боя( коригиране с.четки!!!) и т.н.

     Май досега още не си разбрал, че една от причините нашето хоби да е със скъпи модели е именно широкото използване на много ръчен труд! Без значение дали заводът е в Китай, Германия, Румъния, Виетнам и прочие. И без значение кой е производителят!
     Коригирането на модел с четка, което за теб е пълен ужас и безумие, се практикува от всички производители. Включително и от Мерклин, и то в Гьопинген! Гледал съм не един и два рекламни филма на Мерклин, където немски лелки приказват на немски, докато правят корекции по моделите с четка, които рисуват на ръка разни детайли, сглобяват всякакви модели със значителен ръчен труд... Автоматика има само в леенето, шприцването, пробиването, струговане на колооси и тампонния печат...
    Бай дъ уей, стана ми интересно къде е заводът на Мерклин в Китай. Щот поне аз не съм установил такъв или не съм гледал някакъв клип. Двата завода са в Германия и Унгария. В Китай може да правят някакви шприцвани части и пластмасови рамки /примерно/, но цялото сглобяване е в двата завода. Неслучайно в средата на септември всяка година в Гьопинген има 2-3 дни на отворените врати, където всеки може да разгледа на живо целия производствен процес - от проектирането до експедицията.
   Искам само да известя, че широко обявеният нов собственик на Мерклин - "SIMBA DICKIE GROUP" е немска търговска фирма за детски играчки и в нея няма дялово участие никакъв кЕтаец и друг жълтур. Другото изключително интересно е, че в официалния сайт на компанията Мерклин не фигурира като бранд... Така че най-вероятно не е!

http://www.simba-dickie-group.de/en/company__brands.shtml

P.S. МАШИНИСТе, прав си - всичко оригинално е произведено в Китай, всичко неоригинално - около Китай!  :sarcastic:
« Последна редакция: 26 Юни 2017, 21:22:53 от Mixy »

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Да е жив и здрав братския китайски народ,че без него производството в цял свят ще умре.
Best Ripper - прав си.Какъвто и модел да си купиш , няма без четка боядисан.
То си и личи,макар много майсторски направено.
Няма моделизъм в който да не играе четката,в което нищо лошо не виждам.
Напротив , с четка изглежда по реалистично,както е и всъщност , особено характерно за БДЖ.
Като видиш лъснат подвижен състав като за парад,някак си много изкуствено изглежда на фона на огромното количество ръчна работа по макета.Прахта , която е враг № 1 за релсите и машините е пък супер истинска за останалия макет.Е , от здравословна гледна точка е лошо да дишаш прахоляк,но той естествено състарява и избледнява цветовете , съответно изглежда истинско.

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Колега Best Ripper - в 1 клип забелязах , че кошовете / корубите / на локомотивите на МЕРКЛИН са отливка от бял метал , вероятно сплав - ЦАМ.
Правилно ли съм видял.
За другите не зная как е , но май още ползват синтетика.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Водят се някаква цинкова сплав - Die Cast Zink. Ама не съм ровил да гледам точно каква е.
Метални модели имат и Трикс /покрай Мерклин/, някои стари на Лилипут, Хаг също имат метални. Лилипутските обаче не струват - след време почват да се разпадат от стареене, явно нещо не са уцелили състава или технологията на метала. Роко също имат частично метални коруби на локомотиви. Поне такива съм виждал. Но основният материал за корубите си остава полистирола.

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Значи ЦАМ - Цинк - Алуминий - Мед. Перфектна отливка с леене под налягане.В зависимост от % цинк и мед се определя и теглото.По този начин намаляват баластната тежест,за освобождаване на място за декодер и други допълнителни елементи и части.Както и увеличаване на сцепната маса,с цел евентуално да тегли и без гумени бандажни пръстени.Няма колооси с улеи за пръстени и пръстени-по-ниска себестойност.А и ако са подобрили сплавта за производство на колоси сцеплението ще е още по-добро.
ЦАМ се разпада при по-високо съдържание на цинк.Той старае и поради шуплестата отливка се и чупи лесно.
Всички стари модели на колички МАЧБОКС , а и не само,са от ЦАМ.Е,английски е и доста добър материал.
Иначе полистирола си остава най-евтиния и лесен за обработка материал.Ниска себестойност.Но както гледам,скоро масово , ще започнат и на 3Д принтери да правят много детайли.
Идеалният лок за нас моделистите , трябва да е целометалически,с изключение на стъклата и на всяка талига - мотор с по-голяма мощност.Но колко ли ще струва подобен модел?За това пък него ще си го търкалят и правнуците.И производството загива поради липса на счупени и износени локомотиви.
Може би в по-едрите мащаби има повече метал.