Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Аналогово управление | Analog Control

Arduino за стрелки

<< < (14/38) > >>

pach:
Библиотеката "<Servo.h>" може също да е с доста различно съдържание, както казва и Митко. Можеш да си я пишеш и сам,
но ще трябва допълнително да четеш на официалният сайт.
За твойте проби и съответно през "прекия път" намери от някъде да си я свалиш готова. Почти всеки който се е заел сериозно с управлението на сервомашинки с ардуиното, предоставя и линк към готова такава библиотека. От теб се иска да я дръпнеш и провериш върши ли ти работа или не точно.
Ето една примерна:
https://github.com/esp8266/Arduino/blob/master/libraries/Servo/src/Servo.h

svetljjjo:
Ето това ти е Bounce2
https://github.com/thomasfredericks/Bounce2
Дефакто служи за премахване на смущения от контакти на релета ключета и други такива които правят по няколко паразитни
импулса понеже са механични контакти

svetljjjo:
Всъщтност идеята на тея библиотеки е да улесняват обикновените потребители които нямат професионални познания и умения
по програмиране каквато е и самата идея на ардуино. Особено такива в обектното програмиране .
За съжаление обаче пак трябва да имаш  познанията по програмиране и да схванеш концепцията на обектите
и как се извикват инстанций на обекти как се достигат членове ако искаш да пишеш собствен код ползвайки готовите библиотеки.
Иначе трябва а ползваш готови програми което не е невъзможно защото дефакто в 99% от случайте това което може да ти дотрябва
някой вече го е написал . И от теб се иска само да си го свалиш и да си го заредиш в ардуиното.


--- Цитат ---Библиотеката "<Servo.h>" може също да е с доста различно съдържание, както казва и Митко. Можеш да си я пишеш и сам,

--- Край на цитат ---

Това не е съвсем вярно ако е с различно съдържание той няма да е <Servo.h> ще е <Servo2.h> или <pachServo.h>
библиотеките се свалят от официални сайтове за ардуино библиотеки каквито са https://github.com примерно
в много редки случай за някакви много екзотични неща може да се намерят библиотеки на сайтовете на потребители
такъв случай е примерно библиотека за работа на ардуино с външна памет от типа С93 която аз намерих на сайта на един китаец  ;D

--- Цитат ---Не съм сигурен в този компилатор, ама още на Servo myservo; трябва да изгърми.
--- Край на цитат ---
Компилатора на ардуино си е съвсем валиден С++ компилатор и е нормално да даде грешка още първия път когато се опиташ да извикаш инстанция на обект който нямаш  ;D

pach:
Така е - обикновенно нормалните софтуеристи именуват всичко,
с подсказващи в имената им определители.
Но има ли още такива софтуеристи (нормални)!!!!?
 :lol: :lol: :lol:
Това е брадата шегичка на техен гръб (отново го направих),
но за съжаление тя все още си е актуална.
В горния пример съм дал линк към ESP8266 Servo.h
Но така или иначе, трябва да се намери подходящата библиотека, или да се напише за конкретните нужди.
Примера е даден за да може да се почне от някъде с писането, ако не върши работа за конкретния ни въпрос.
При максималистите става винаги с написване на собствен код, останалите поради липса на време или друго ( по избор) се доверяваме на готовото. Някой дори не го тестват - направо го ползват....да ви звучи познато за България!?
 :scratch_ones_head:
шегички разни...
 :yes: ;D

svetljjjo:
Може да се каже че всички които програмирането им е професия и тея на които не им е професия но са го приели при сърце като хоби и са достатъчно добри че да споделят кодовете си и да имат последователи са нормални познават различните стилове и нотаций и са си избрали към кой да се придържат и го правят.
Не са нормални такива като мен дето програмирането нито им е професия нито им е чак толкова присърце но са принудени да го научат щото им трябва по една или друга причина. Преди се занимавах с онлайн игри и се наложи да се уча на РНР MySQL няколко години след това се разви много бързо флаш и вече простите уеб базирани игри не можеха да стъпят и на малкия пръст на графиката на флаша и ми омръзна. Сега с ардуино ми се наложи да почета още малко добре че РНР и С++ за много близки и не се наложи кой знае колко усилие една точка като оператор е различна и тея указатели и указатели към указателите . Обектите не ги схванах като концепция още при РНР не мисля да се напъвам и на С++ с тях в крайна сметка аз си пиша за собствена лична употреба не мисля да споделям или да правя уроци .Та в тая връзка ако кода е писан от някой като мен може да има много нетипични неща иначе хората които си се занимават си правят нещата както трябва или както мислят че трябва .
Щото и аз знам как трябва да се пише но пиша така както ми е удобно  :lol:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия