Преди две седмици се сдобих с модел на ALCO PA 1 с ливрея на ATSF:


Оригиналът е дизел електрически локомотив с мощност 2000 к.с., осова формула А1А-А1А , с натоварване на ос 23 тона и максимална скорост 117 мили/час (188 км/час).
Моделът е производство на Athearn и е разработен през 1970 г.


Моделът е аналогов и няма куплунг за декодер.
Коша е пластмасов, рамата е метална - лята. Талигите са метални, клоосите са с външно лагеруване, редукторът е с пластмасови зъбни колела, като задвижването, за разлика от оригинала е на шестте колооси.

Токоснемането става чрез лагерните втулки, като двете рамни платна на талигите са изолирани едно от друго. Рамата е с единия потенциал, а вторият се предава на двигателя посредством еластична стоманена шина, контактуваща с двете талиги. Колоосите са с външни шийки, като колелата на колооста са изолирани едно от друго.

Двигателят е колекторен , петполюсен с два масивни маховика. Окачването на двигателя към рамата е с гумен тампон. Предаването към талигите е с карданни валове.
Има осветление само на челния прожектор с лампа с нажежаема жичка, монтирана на предната талига - според мен неправилно решение, защото в крива яркостта намалява значително. По тази причина демотирах лампата и ще я заменя с LED осветление.
Детайлността на коша е задоволителна, но има много добро оцветяване.
Талигите са ляти и детайлите са добре имитирани - талигова рама, букси, пружини, калодки и спирачни цилидри.
Теглото на модела е 437 грама и в кобинация с шест задвижващи колооси гарантира голяма теглителна сила.
Дължината е 230 мм и е мащабна.
Тъй като този локомотив е теглил пътнически влакове поръчах три вагона:
Безкупеен вагон, спален вагон и "observation" - за наблюдение. Закача се в края на влака и отзад е остъклен:


Вагоните са производство на Walthers и са закупени от тук:
http://www.modeltrainstuff.com/Имат добра детайлировка с вътрешно обзавеждане и тонирани прозорци. Осветлението е LED и е опция с цена като на самия вагон, защото се предлага с талиги. Оригиналните талиги са пластмасови и нямат токоснемане.
Дължината на вагоните е 298 мм, като напълни съответства на оригинала, който е 85 фута.
Преходите между вагоните са подвижни, но между вагоните има разстояние:

Това е така, защото им дават минимален радиус на кривата 18" - 457мм.
Има възможност да се подменят тегличите, за да се доближат вагоните, на минималният радиус на кривата става 24" - 610мм.