Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Представете модел | Review a model

ALCO PA 1 на ATHEARN в HO

(1/1)

VladoC:
Преди две седмици се сдобих с модел на ALCO PA 1 с ливрея на ATSF:





Оригиналът е дизел електрически локомотив с мощност 2000 к.с., осова формула А1А-А1А , с натоварване на ос 23 тона и максимална скорост 117 мили/час (188 км/час).

Моделът е производство на Athearn и е разработен през 1970 г.





Моделът е аналогов и няма куплунг за декодер.
Коша е пластмасов, рамата е метална - лята. Талигите са метални, клоосите са с външно лагеруване, редукторът е с пластмасови зъбни колела, като задвижването, за разлика от оригинала е на шестте колооси.



Токоснемането става чрез лагерните втулки, като двете рамни платна на талигите са изолирани едно от друго. Рамата е с единия потенциал, а вторият се предава на двигателя посредством еластична стоманена шина, контактуваща с двете талиги. Колоосите са с външни шийки, като колелата на колооста са изолирани едно от друго.



Двигателят е колекторен , петполюсен с два масивни маховика. Окачването на двигателя към рамата е с гумен тампон. Предаването към талигите е с карданни валове.
Има осветление само на челния прожектор с лампа с нажежаема жичка, монтирана на предната талига - според мен неправилно решение, защото в крива яркостта намалява значително. По тази причина демотирах лампата и ще я заменя с LED осветление.
Детайлността на коша е задоволителна, но има много добро оцветяване.
Талигите са ляти и детайлите са добре имитирани - талигова рама, букси, пружини, калодки и спирачни цилидри.
Теглото на модела е 437 грама и в кобинация с шест задвижващи колооси гарантира голяма теглителна сила.
Дължината е 230 мм и е мащабна.

Тъй като този локомотив е теглил пътнически влакове поръчах три вагона:



Безкупеен вагон, спален вагон и "observation" - за наблюдение. Закача се в края на влака и отзад е остъклен:





Вагоните са производство на Walthers и са закупени от тук: http://www.modeltrainstuff.com/
Имат добра детайлировка с вътрешно обзавеждане и тонирани прозорци. Осветлението е LED и е опция с цена като на самия вагон, защото се предлага с талиги. Оригиналните талиги са пластмасови и нямат токоснемане.
Дължината на вагоните е 298 мм, като напълни съответства на оригинала, който е 85 фута.
Преходите между вагоните са подвижни, но между вагоните има разстояние:



Това е така, защото им дават минимален радиус на кривата 18" - 457мм.
Има възможност да се подменят тегличите, за да се доближат вагоните, на минималният радиус на кривата става 24" - 610мм.

petrov:
Страхотни са Влади. :hi: И аз заглеждам пътнически,ама ще почакат,че се налапах с товарни....

BaHkaTa:
Чудесен локомотив и вагоните са красотни. Добро начало. Имаш ли за цел да пресъздадеш Santa Fe Super Chief El Capitan ?

VladoC:
Чудесен локомотив и вагоните са красотни. Добро начало. Имаш ли за цел да пресъздадеш Santa Fe Super Chief El Capitan ?

Имам такава идея, но ми трябва време, за да проуча по-подробно историята на тези влакове.
Не е проблем набавянето на вагоните, но все още не съм събрал информация за комплектацията на съставите.

Навигация

[0] Списък на темите

Премини на пълна версия