Пиша за последно по този въпрос.
Лично за мен - един железопътен моделист трябва да и заинтересован и от история на железниците - нещата вървят ръка за ръка. 42 081 е последната машина от тази серия в движение в Българските железници. С нея приключи експлоатацията на серията - като беше опожарена на гара Шумен през 2012та година. Така от 90 броя локомотиви серия 42 - останахме с нула. Мисля, че това е емблематичен локомотив за серията - макари, че има разлики от оригинала.
Техимейдж както знаете разработваше модел на серия 230 - първо в мащаб 1/48, а след това и в 1/87.
След като обявиха, че модела в Н0 е на финалната права през 2019 - в края на същата година се свързах с един много добър мой приятел и колега - Мартин Шарман, диспечер в района на град Прага в Чешките железници. Въпросният човек се познава с един от собствениците на фирмата Техимейдж. Мартин се свърза с него и се обсъди идеята за производство на БДЖ 42 081 (декември 2019). В крайна сметка чехите бяха заинтересовани от идеята и получих положителен отговор. Моето решение беше, да не поемам еднолично работата по такъв мащабен проект, защото нямам нито опита, нито времето за това.
По този повод обсъдих идеята с КЖМБ и прехвърлихме комуникацията към тях. След това активната работа беше извършена от клуба, а фотозаснемането от мен. Може да ви изглежда лесно, но се свърши доста работа и се постави началото на едно ползотворно сътрудничество.
Ако този проект е успешен в последствие е възможно да има още български проекти от това сътрудничество.
А за прекупвачеството - твърдението е не смешно, а тъжно - ако сте запознати с историята на Техимейдж ще разберете защо КЖМБ предлага модела.
Тъжно ми е отношението на българските моделисти към подобни проекти..