Автор Тема: Новости от PIKO  (Прочетена 139180 пъти)

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Новости от PIKO
« Отговор #285 -: 01 Януари 2021, 20:04:08 »
Тръгна и темата и годината... :)

Стана въпрос по-горе за разлика от 180 лв., която действително не е приятна, но да се вземе и предвид факта, че единият е CSD, а другият БДЖ модел. Малко са хората, които сами ще го преправят за себе си и ще вземат предвид тоя факт. Останалите, ще трябва да търсят чужда помощ и разликата ще се увеличи в отрицателна величина. Ами времето загубено в чакане, отрицателните емоции и т.н.
Та, всеки си преценява...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от PIKO
« Отговор #286 -: 01 Януари 2021, 20:33:11 »
Абсолютно точно Грег!!!!
Ако някои си правят "тънежите", че ще спестят едни 189лв,
и после някой ще им го направи на БДЖ, за "потупване по рамото",
мисля, че дълбоко се заблуждават!!! Или се имат за голями хитреци...
 :hi:
Красене чудесна работа си свършил!!!
Както и клубът, разбира се!!!
Всичко започна преди ~десет години,
с началното им проектиране от фирмата!
Браво момчета!!!
 &bgflag :hi: bg&flag

Но трябва да спрем да се сравняваме с Чехия и Полша (или Германия за ТТ),
 където членовете на  клубовете наброяват няколко хиляди,
а и самите клубове имат поне 49 годишна история.

 Пък и заплатите са им на друго ниво...но това е най-лесно разрешаемия проблем.

Да се сравняваме с тях, е малко като
 "видяла бълхата, че подковават коня, та и тя вдигнала крак!"

Нашия път е лични преговори и обаяние, към фирмите
производителки, за да ни обърнат внимание поне,
когато правят модели близки до нашите!


Клубът със своите международни участия и всеобща възхита и признание, от чуждите моделисти, е стъпил на правилния път!!!

Така се създава авторитет и разпознаваемостта ни сред фирмите.
Да мине измислената им "пандемия" и може би ще се върнат към
идеята за "Балкански фестивал по железопътен моделизъм"!?!
Докато някои от съседите (Турция не е за подценяване) не ни
грабне идеята и дори името (все пак Балканите носят името си от наша планина).

Но да се върнем на темата.
Цитат
Нашия път е лични преговори и обаяние, към фирмите
производителки, за да ни обърнат внимание поне,
когато правят модели близки до нашите!
 
Като например въпросният локомотив от РIKO!!!

Жалко, че и г-н Рене ( :hi:)се поддаде на общоприетата тенденция за повишаване на цените!!! Но за разлика от другите, той е доста умерен! Не бих се учудил това да е в полза на дистрибуторите,
които изпитват проблеми покрай оная фейк изгъзица с вируса!





Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Новости от PIKO
« Отговор #287 -: 01 Януари 2021, 21:41:35 »
Цитат на: Vlado link=topic=5.msg120497#msg120497 date=1609521864
Само за пример ще дам пак Стефан Деянов, който преди да започне да прави бг модели за бг моделисти имаше направени общо около 100 модела и само един от тях за нашенец (но и той чужденец живеещ в БГ). От близо пет години работи само за бг пазара и вече има изработени три серии бг подвижен състав, на път е и четвърти.
Овапцахме темата - спирам да пиша...

Само дето серийте са четири, а на път е пета и не казваш в колко екземпляра са, та да внеса яснота:
  първият проект         -1
  вторият                    - 2
  третият май че беше - 8
  четвъртият               - 11
Та какво се получава накрая 22 за около 15 човека. Това само за статистиката де....
 ;D
« Последна редакция: 01 Януари 2021, 21:48:18 от Krasi Tankista »

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Новости от PIKO
« Отговор #288 -: 01 Януари 2021, 21:52:38 »
Цитат на: dred77 link=topic=5.msg120462#msg120462 date=1609366371
Според мен реостатните одушници, ще са си там на модела. Надали ще променят коша, само боята. Пък и това на снимката не е 240 /както твърдят от piko/. На снимката в сайта е "230 075-4".
 Нарочно или не, са замацани номерата, но ето го тук локомотива със същите белези и в целият си блясък :)
 https://www.railpictures.net/showimage.php?id=646489&key=3074588

Не, специално на този модел реостатните отдушници няма да ги има, тъй като тези локомотиви нямат електрическа реостатна спирачка. Това ясно се вижда и на снимката, към която си дал линк. Това е друга ламинатка (не е като тази, която излезе през 2020 г.).

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Новости от PIKO
« Отговор #289 -: 01 Януари 2021, 22:28:48 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=5.msg120495#msg120495 date=1609519382
42 081 е последната машина от тази серия в движение в Българските железници. С нея приключи експлоатацията на серията - като беше опожарена на гара Шумен през 2012та година. Така от 90 броя локомотиви серия 42 - останахме с нула. Мисля, че това е емблематичен локомотив за серията - макари, че има разлики от оригинала.

Само едно уточнение, причината за пожара бе самозапалване на локомотива следствие на късо съединение ( нямаше човешка намеса в запалването му).
В БДЖ ТП все още има локомотив от серия 42, но той по-скоро е някакъв хибрид и не е ламинатка.

Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=5.msg120477#msg120477 date=1609464638
Не знам колко от вас са виждали и двете на живо.
 Скоро ще се опитам да ви подготвя ревю и на двете фирми.
 Разликите между 240 и БДЖ 42 не се свършват обаче само с реостатният комин :)

Ще ми е интересно да прочета ревюто.  :good:
« Последна редакция: 01 Януари 2021, 22:47:24 от pavlinbg »

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 386
  • Рейтинг: 328
Re: Новости от PIKO
« Отговор #290 -: 01 Януари 2021, 22:30:27 »
Цитат на: pavlinbg link=topic=5.msg120509#msg120509 date=1609530758
Не, специално на този модел реостатните отдушници няма да ги има, тъй като тези локомотиви нямат електрическа реостатна спирачка. Това ясно се вижда и на снимката, към която си дал линк. Това е друга ламинатка (не е като тази, която излезе през 2020 г.).
  На кой модел няма реостатна спирачка? "E-Lok BR 240 CD Cargo VI" пише под снимката.
https://www.piko-shop.de/en/praesenz/search.html?q=240&b_warengruppe_id=20.
  Повече вярвам да е 240 с "Cargo" боя моделът. Има няколко CDC cargo 240 както и 230-какъвто е на снимката. По скоро са казали на някой "web designer" да намери синя ламинатка за каталога. После са хванали грешката, и само надписите със серията са замацани, за разлика от всички други. Ако може покажи някой 240 без комин.

 ПП. Пак добре, че моделът избран за калъпите е с плугове като на нашите-по лесно ще е на тези които искат да я преправят в 042.
« Последна редакция: 01 Януари 2021, 22:39:54 от dred77 »

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Новости от PIKO
« Отговор #291 -: 01 Януари 2021, 22:39:50 »
Е, сега възниква въпросът кое е сгрешено - снимката или номерът? Аз гледам снимката и коментарът ми бе съобразен с нея. :)
« Последна редакция: 01 Януари 2021, 22:50:37 от pavlinbg »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Новости от PIKO
« Отговор #292 -: 03 Януари 2021, 14:30:51 »
Хората са си написали, че е серия 240 - което си значи, че ще има комин. Просто са качили снимка на 230 с тази ливрея за да я покажат, явно не са имали снимка на 240 с тази ливрея.
 Иначе 42 081 се запали от късо съединение в ключа за управление във задната кабина с това приключи и експлоатацията на серията - без да коментирам 42 1хх, тъй като в тях от 42ра серия не е останало нищо.... Външно.
 Иначе ключа за управление на 42 081 си имаше проблем още година преди пожара - работих с нея за последно на 04/05.11.2011 и още тогава имаше проблем.... Но внимание не се обръщаше.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от PIKO
« Отговор #293 -: 08 Януари 2021, 22:10:01 »
Новости от Рiko за 2О21, представени в частен клип:
https://youtu.be/uyKs1rmduT4


mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Новости от PIKO
« Отговор #294 -: 14 Януари 2021, 13:30:03 »
Прясно - прясно - чумата се завръща, Piko ICE 3



pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от PIKO
« Отговор #295 -: 22 Януари 2021, 21:13:59 »
Г-н Рене представя по неговият атрактивен начин, новостите :
https://youtu.be/Ue9uFY8Bg8Q

На 24 януари в същия канал ще е и втората част на клипа:
https://youtu.be/hazQe6uBv-0

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от PIKO
« Отговор #296 -: 28 Януари 2021, 11:20:37 »
Интересна са и двата клипа, макар да представят вече известното от каталога им.
Жалко , че новият парен локомотив (BR-83.10),макар и съществуващ само като прототип,
е снабден със най-новият звуков дешифратор на фирмата (ex xp 5.1), разработван две години,
само в мащаб Н0!!! Официалната му липса в модела от ТТ, е че там нямат нужното колело с
датчик за синхронизиране на звука и дима от димогенератора, с реалното движение на модела.
Говоря за супер модела на този локомотив от серия"EXPERT +", (Експерт плюс) което предопределя
и сравнително най-високата му цена в ПИКО от 489 евро...или както Рене и "оптимиста" се смеят,
"няма и половин хилядарка". Впрочем (без да съм категоричен) май варианта  в ТТ освен че може да се монтира
"обикновен" звуков дешифрато, май е запазил и осветлението на парната машина, чрез микро лампи (LED) под пътеходното.
Иначе общото впечатление прави все по-добрата детайлизация на моделите им - много се кефят,
на "дълбоката" талига (тоест нейната бленда) на последната им разработка на електровоза.
Дори иронията им обаче, че "пак боята не е добре като цвят" , няма да спаси модела от  по-ниски продажби
ако не решат този проблем на време (не като при ламинатката)!!!
А дезирото дизел (също като нашите настоящи в БДЖ), за  американския пазар ми показа (поне аз не знаех)
 за продажбата от Сименс, за моя изненада, на толкова много мостриси в Сан Диего!!!
Тоест този модел май ще се продава добре на американския моделен пазар - нали за това са го направили.
Което впрочем дава шанс на наши възможности и варианти за тюнинговането му и в Н0 от БДЖ.
В ТТ си ги имаме от 4-5 години.
« Последна редакция: 28 Януари 2021, 11:24:18 от pach »

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Новости от PIKO
« Отговор #297 -: 28 Януари 2021, 20:38:22 »
Цитат на: pach link=topic=5.msg120780#msg120780 date=1611825637
Което впрочем дава шанс на наши възможности и варианти за тюнинговането му и в Н0 от БДЖ.
В ТТ си ги имаме от 4-5 години.

Българско дизелово Дезиро в Н0 правя от 2014, а също го направих и в N преди 3 години
 ;D

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от PIKO
« Отговор #298 -: 28 Януари 2021, 20:44:39 »
Да, знаем от тогава!
 ;D  :good:
Друг е въпросът как се намира, набавя и павш в БДЖ.
 :hi:

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Новости от PIKO
« Отговор #299 -: 28 Януари 2021, 21:25:11 »
Какво ще да означава - павш? :unsure: