Автор Тема: Новости от PIKO  (Прочетена 139200 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от PIKO
« Отговор #330 -: 14 Януари 2023, 00:55:16 »
Пресконференцията от 12 януари 2023  на кратко:
Цитат
01/12/2023 Пресконференция 2023

Като част от годишната пресконференция ръководството на производителя на железопътни модели PIKO в Зонеберг отчете развитието на продажбите през изминалата година и представи атрактивната програма за нови продукти и плановете за 2023 г. пред присъстващите представители на медиите.

1.    Развитие на продажбите 2022 г

Собственикът на PIKO, Dr. René F. Wilfer , заедно с генералния мениджър продажби Йенс Бейер, отчетоха пред присъстващите гости една предизвикателна, но успешна 2022 година.

След силния ръст на продажбите през последните две години, развитието на продажбите през 2022 г. беше малко по-слабо. Има много причини за това. От една страна, както и през 2021 г., имаше значително по-дълги времена за транзит на контейнери от Китай до Зонеберг. Докато контейнерите са били на път между 35 и 40 дни, сега това е до 126 дни. Това доведе до значителни забавяния на доставките до търговците на дребно до средата на годината – моделите, които напуснаха фабриката в Китай с кораб през април, пристигнаха в Зонеберг през август. От друга страна, продължаващите трудности при доставката на електронни компоненти за производството на декодери продължават да влияят върху доставката на цифрови и звукови модели.

През втората половина на годината времето за транзит на контейнери се нормализира и рамковите условия за логистика също непрекъснато се подобряват. В резултат на това голям брой иновации на PIKO можеха да бъдат доставени на специализирани търговци на дребно от средата на септември, което генерира силни продажби както на вътрешния пазар, така и в експортния сектор.

Друго събитие също оказа влияние върху пазара на железопътни модели през 2022 г.: войната между Русия и Украйна държи целия свят в напрежение от февруари 2022 г. и също така оставя своя отпечатък върху германската икономика. Последвалото увеличение на разходите за енергия, в комбинация с увеличените разходи за контейнери, принуди PIKO да увеличи цените в средата на годината. В допълнение, нарастващата обща несигурност също оказва влияние върху покупателното поведение на пазара на железопътни модели. Безпокойството на хората за бъдещето се отразява в нежеланието да се купуват несъществени артикули, които включват железопътни модели. Въпреки това д-р. Уилфър предполага, че това отношение ще се подобри през следващите месеци,

Въпреки тези трудни условия, производителят на модели влакове от Зонеберг успя да постигне леко увеличение на продажбите през 2022 г. спрямо предходната година. Въпреки това, с увеличение от +2,7% , този растеж беше под общия растеж от +8%, набелязан в началото на предходната година.

Независимо от това, PIKO вярва, че през 2022 г. ще бъде много по-близо до целта си да стане вторият по големина производител на железопътни модели на пазара на континентална Европа и номер 1 сред доставчиците на постоянен ток.

Мениджърът по продажбите на PIKO Йенс Бейер със задоволство съобщи, че както на вътрешния пазар, така и в експортния сектор е постигнато леко увеличение на продажбите в сравнение с предходната година и следователно растежът е възможен на почти всички пазари.

Благодарение на силния декември немската специализирана търговия, която е най-големият и важен канал за продажби с дял над 50% от общите продажби на PIKO, успя да затвори годината като цяло с плюс от 5% спрямо предходната година и следователно по план.

В чуждестранния бизнес продажбите се развиха много добре през изминалата година, особено в Швейцария. ARWICO – като вносител на PIKO в тази страна, която традиционно много обича железопътните модели – по този начин успя да превърне Швейцария в експортния пазар на PIKO с най-висок оборот през 2022 г. и в същото време да си осигури титлата „PIKO Export Nation of the Year ".

Освен това нещата вървяха доста добре в Чешката република и в пряко управляваните търговски зони, като Полша, Холандия, Австрия, Белгия и Дания, и по този начин PIKO успя да разшири още повече своята пазарна позиция в съответните страни.

Изключително атрактивните и висококачествени иновации в 4-те габарита H0, градинската железница, TT и N, както и много доброто съотношение цена-качество и отличното качество на моделите PIKO допринесоха значително за положителното развитие.

През последните години PIKO се превърна в надежден партньор на пазара на железопътни модели в световен мащаб, както за специализирани търговци на дребно, така и за потребители. Основен елемент на това партньорство е доброто и стабилно предлагане на стоки за търговията и навременната доставка на обявените новости. Въпреки че това не винаги може да бъде гарантирано през 2022 г. поради факторите, описани по-горе, PIKO е уверен, че моделите ще се появят в магазините отново по график през 2023 г.

2. Преглед на иновациите и планиране за 2023 г

Собственикът на PIKO, Dr. Рене Ф. Уилфер също използва пресконференцията, за да представи на присъстващите представители на медиите атрактивната програма за нови продукти , заедно с продуктовия мениджър Матиас Фрьолих , която включва повече от 450 нови продукта в четирите размера G, H0, TT и N и по този начин също и през 2023 г. отново е много обширен.

В междурелсие G (мащаб 1:22,5), междурелсие на градинските железници и най-голямото междурелсие на PIKO, изключително атрактивният дизелов локомотив NoHAB, наричан галено още „кръгъл нос“, ще се появи тази година във версията на STRABAG в Santa Fe дизайн. Моделът се предлага както във вариант със, така и без звук.

С новата конструкция на контролната кола Railjet с бизнес купе, PIKO добавя важен елемент към гамата Railjet. Заедно със съвпадащия локомотив PIKO, който вече е в гамата PIKO, пътнически вагони 1-ва и 2-ра класа и вагон-бюфет, който също ще бъде добавен през 2023 г., могат да бъдат формирани прототипни влакове.

В гамата H0 (мащаб 1:87), сегментът с най-висок оборот и най-обширното портфолио на PIKO, голям брой интересни нови продукти отново ще се появят в продуктовите линии Expert, Expert Plus, Classic nostalgia и Hobby . На пресконференцията бяха обсъдени по-подробно редица акценти за вътрешния и външния пазар.

Акцент в сегмента PIKO H0 е парният локомотив BR 03. През годината локомотивът ще се появи в три различни версии като DB BR 003, DR BR 03 и PKP Pm2. Всички модели от серията впечатляват с отчитането на специфичните за страната характеристики до най-малкия детайл.

Що се отнася до електрическите локомотиви, феновете на исторически стари локомотиви могат да очакват с нетърпение клас 117 / E 17, построен от 1928 г. Още в началото на годината модернизираният 117 110-7 на DB се появява тук като специален екземпляр от този оригинален локомотив.

В международната област PIKO представя локомотива за експресен влак ÖBB Rh 1018 и по-нататъшното развитие на "Laminátka", чешката серия ČSD S499.02. И двата модела свидетелстват за най-високо ниво на моделна архитектура и голямо внимание към детайла.

Със серия V 100, прост локомотив с разклонена линия се търкаля в гамата PIKO H0. Дизеловият локомотив с централна кабина на машиниста се появява като BR 211 на Deutsche Bundesbahn. С новите дизайни на SM31 от PKP и KM 4000, дизеловата тяга нараства и в международен план. Последният се появява във версията на Южнотихоокеанската железница и се предлага с прототипната ливрея и надписи на първите три локомотива, доставени от Krauss-Maffei на SP.

От тази година в PIKO могат да бъдат намерени и така наречените модернизирани IC вагони на Deutsche Bahn. Докато DB AG разчиташе на съществуващи вагони, PIKO разчиташе на изцяло нов дизайн. Подходяща контролна кола допълва вагоните от 1-ва и 2-ра класа и вагон-ресторанта.

Железопътни моделисти от Белгия и Холандия могат да очакват с нетърпение вариантите на формата на пътническите вагони ICR. Тук PIKO представя, наред с други неща, пътническите вагони Fyra със съответния локомотив от клас 186. Специален акцент са новоразработените контролни вагони, за да завършите оформлението на влака.

Новите версии на дизеловите локомотиви NoHAB бяха посочени като представители на многобройните, интересни варианти на цвят и форма, които бяха представени миналата година като нов дизайн и сега ще бъдат доставени през януари.

Превозните средства от линията Expert Plus представляват върха на моделите PIKO H0.Съвпадайки с моделите Expert от серия 03, BR 003 на Deutsche Bundesbahn също се предлага като модел Expert Plus. Той също така има импулсен изпарител, управляван от колела, който в комбинация с разнообразните светлинни и звукови функции на модела гарантира максимално забавление на железопътния модел върху оформлението.

Програмата за класическа носталгия ще бъде разширена, за да включи клас 211 в синьо и жълто от S-Bahn на Лайпциг в Ера IV. Пасажирска кола и контролна кола със съвременна боя и печат също изглеждат съвпадащи. Освен това се появяват много други цветови варианти на добре познати типове автомобили.

В евтината гама H0 Hobby , няколко варианта на цвят и надписи на добре познати серии и автомобили са убедителни, включително двуетажни автомобили с подходящата DSB контролна кола.

След като миналата година много железничари на ТТ сигурно са гледали с копнеж гамата H0 , тази година основната новост в гамата PIKO TT (мащаб 1:120) е парният локомотив от серия 93. Първо, моделът ще бъде представен във версия от Era III, реализирана от Deutsche Reichsbahn, както като вариант без, така и с прототипичен звук. Многобройните други иновации в областта на TT включват вариант на E 50 на DB в Ера III и два варианта на BR S499.1, които се появиха миналата година, единият като версия на ČD Cargo, а другият като ZSSK през Ера VI. Като специален акцент, всички новодоставени модели PIKO TT сега имат заводски къс съединител TT, който позволява разстояния на прототипния модел.

В гамата PIKO N (мащаб 1:160) се появяват новите модели на електрическия локомотив TRAXX, от една страна във версия DB AG с два еднораменни пантографа и от друга във версия SBB с четири пантографа. Както обикновено, голямо значение беше отделено на дизайна, детайлите и автентичността на моделите. Към серията E 16 се присъединява вариант на DB в Ера III, а за приятелите на по-модерните локомотиви PIKO представя BR 101 на DB AG в Ера V, който взема предвид всички специални характеристики на прототипа, които са типични за формата и буквите.

Като допълнителна иновация в най-малкия размер на писта PIKO, IC количките ще бъдат добавени към гамата PIKO през следващата година. Тези автомобили, станали известни в БД със слогана "Всеки час, всеки клас", се появяват в първа и втора класа и като вагон-ресторант.

Дигиталните шофьори и начинаещите дигитални машини могат да очакват с нетърпение напълно нова версия на PIKO SmartControl wlan . Ръчният контролер на новия център има ясен цветен дисплей и е свързан безжично към центъра чрез WLAN. Нищо не пречи на свободното движение в системата.

Благодарение на доброто позициониране на PIKO в търговията на дребно, обширните и атрактивни иновации за различните пазари и размери на пистите и като се имат предвид трудните общи условия, които ще продължат и през 2023 г., се очаква умерено увеличение на продажбите от + 3% за 2023 г. в сравнение с 2022 г.

Очаква се експортната област да се развие малко по-силно от вътрешните продажби с планиран ръст от +8%.

Преглед на пълната гама железопътни модели PIKO за 2023 г. можете да намерите както в интернет на www.piko.de, така и в текущите каталози за 2023 г. Както обикновено, каталогът TT и N е наличен в специализираните магазини от началото на годината, както и директно от ПИКО. Тази година за първи път каталогът H0 и каталогът G са достъпни само в цифров вид и могат да бъдат изтеглени безплатно от онлайн магазина на PIKO. Вместо това има разширена брошура за нови продукти в печатна форма за всеки от двата габарита, в която всички нови продукти за 2023 г. са представени заедно. Те се предлагат безплатно от специализирани търговци и от PIKO.

Зонеберг, 12 януари 2023 г

управляващ директор
д-р Рене Ф. Уилфър


За ТТ
https://www.piko.de/KAT_PDF/2023/99423.pdf

За Н0
https://www.piko.de/KAT_PDF/2023/99503.pdf
https://www.piko.de/KAT_PDF/2023/99523.pdf    новостите

За 1/160
https://www.piko.de/KAT_PDF/2023/99693.pdf

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от PIKO
« Отговор #331 -: 25 Януари 2023, 19:31:55 »
И едночасово представяне на новостите за 2023 г:
https://www.youtube.com/watch?v=T0FLIOyUIiY
 Вече има действащ прототип в модел, за "наследника" на "Ламинатката"
в чешкия вариант на 499.02. (~19 мин.)

Освен всички екстри, също ще има осветление
под рамата, в кабината и машинното отделение.
Цените са за  DС-210€, АС-260€, и DС със звук - 320 €!

Интересно, че заради производството на новия модел парен * БР-03 в ДБ-ейски вариант
са закупили нова прецизна машина за задвижващите му колооси, които са с Ф25 мм (за Н0)!
Модела със звук ще се предлага  на цена  от 560€, като гарантират синхронизация му,
между движение на колооси, цилиндри, димен генератор и звук! Това за серията ХР(експерт про?!)

Представянето на другите локомотиви в Н0, дава и коствени сведения - покрай голямата
мотрисна гарнитура (влак) за Швйцарските моделисти, са много доволни от продажбите и
не само в Европа, но и в самата Швецария (логично все пак). Комплекта е представен
тук, малко по нагоре в тази тема! ;)

Не наех, че в Европа са се произвели и дизеляци за американските железници!!! :blink:
Покрай преставянето на модела, научих (хм) ... че американските моделистти карат изключително по
равни (едноетажни :scratch_ones_head: ) макети (75% от  usa макети) и съответно не "уважават" наличието на гумени бандажи в моделите.

Отбелязват и покрай австрийският модел на локомотив, че въпреки "местната" конкуренция
(на РОКО) вече са "открити" и от австрийските моделистти и имали доста нов фенове на ПИКО сред тях.
Собственика на РОКО, докато завърши съдебната сага по връщането на фирмата си в своя собственост,
дано да има какво да въстанови от нея. Въпреки, че всички търговци го очакват с нетърпение не се знае
дали фирмата ще може да си възвърне пазарния дял някога...

Интересно е развитието на "Безжичната LAN" мишка на ПИКО. Тоест и те вече пускат на пазара комплект,
работещ през Wi-Fi връзка. Освен всички необходими функции (не схванах обаче чете ли съдържание на СV-та заради
слабия ми немски и лошия превод на субтитри) има цветен дисплей, заключване на файловете с настройките на всеки управляем локомотив (против случайни и неволни промени) и възможност за присвояване както на готови снимки за
даден модел, така също и наши си снимки за конкретния ни локомотив (или жена ни :lol: ).
За цена от 250 € си е направо много добра, особено ако се добави и възможността за въвеждане на цифровизирони,
трите основни светофорни сигнала (немски) - зелено,  зелено/жълто и червено, които при задействане,
комбинират светлините си със скоростта на преминаващият в момента модел през контролирания участък, чрез неговия адрес!!!
Функцията май няма да е включена в стартовия комплект на мишока, а за повече подробностти и начини на работа,
 обещават специални филмчета в ютюб-канала на ПИКО, третиращ цифровизацията (цифровият им семинар)!

Най-после представят и прототипа на модела за БР-93 в ТТ!!!  :dance1:
Цената му ще е 275€, а със звук 390€ (!!!)... :stop: ...може би цените са за Н0 все пак... :sarcastic:
Ама и тук са направили синхронизация между движение и звук - нещо което до преди десетина години го правеха май
само върховните ни моделистти  :clapping:  :drinks:
Много се гордеят с фотоецваните части и перфектният му ход! (~50 мин)
И са доволни от развитието на ТТ за миналата година (явно и от продажбите).
Е, не схванах какво става с БР-78,...но "ние сме търпеливи"!!! :bb2: :angel:

За другите мащаби - сами ще видите.
Не разбирам идеята за вагон (управляващ) от РайлДжет в "екзотиката" G (абе това мащаб или размер е!?  ;) )
но може би се насочват към определен кръг ползватели ... то руските олигарси не им е до градински железници,
но пък света се напълни с IT специалисти и всякакви "хипстъри" дето вече си накупиха "Ферари"-та от скука,
и имат още много пари за харчене!!! Представяте ли си една пълноценна композиция на "РайлДжет" в G как
обикаля из градината ви!?!?!+ Емчо!!! :drinks: :yahoo: :lol: :lol: :lol:

 Та така... ;D

ПП.Пуснете си ако ви трябват субтитрите - макар и автоматичен превод  е в 85% разбираем на български.
« Последна редакция: 25 Януари 2023, 19:36:03 от pach »

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 464
  • Рейтинг: 56
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Re: Новости от PIKO
« Отговор #332 -: 31 Януари 2023, 16:27:20 »
За любителите на американските железници ще могат да се порадват на нов модел немски дизелов локомотив произведен от небезивестната компания Краус-Мафей Вегман, същата тази компания която произвежда бойна техника включително и танка Леопард.

През 60-те години Америка е в бурно индустриално развитие. За нуждитете на железопътната индустрия е имало необходимост от нови дизелови локомотиви, които да заменят парната тяга. Новите дизелови машините за онова време са разполагали с агрегати между 1200 и 1800 конски сили. Влаковете са ставали все по-тежки и все по-дълги. За да се преборят с този проблем понякога са използвали до 10 локомотива! Не е минало много време, за да забележат че има изключително високо износване на тракционите мотори, двигателите и кабелите. Пожарите не са били рядкост а по-скоро съпътващи всеки влак. Въпроса не е бил "дали" а "кога" нещо ще откаже. Имайки предвид предлаганата тогава мощност на технте дизели това първо не е било достатъчно и второ ремонтната дейност е излизала скъпа. Взима се решение да се инвестира в нови локомотиви. В конкурса участват три компании, две американски и една германска.

Отговора на германците е именно 6-осен дизел хидравличния ML-4000 обозначен като серия 9000 за САЩ и е специално поръчан като магистрален локомотив за тежки товарни влакове. Предоставят обща мощност от 3,540 конски сили задвижвани от два 16 цилиндрови двигателя Майбах 1770 к.с.





Този модел до сега беше само и единствено произвеждан от Rivarossi и мога да кажа че моделчето не е лошо, семпло без много детайли, но определено бих се зарадвал на нещо по-ново и детайлно. Има какво още да се желае гледайки снимките и старата матрица. Надявам се от Piko да положат усилия да направят нещо наистина впечатляващо.

Датата е обозначена чак края на годината ноември 2023г. Цената е 270 Евро за аналогов и 380 Евро за цифров с звук.
« Последна редакция: 31 Януари 2023, 16:33:55 от BaHkaTa »

vlado1

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (6)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 248
  • Рейтинг: 23
  • TT - III,IV еп. DR - АЕЦ/БСлатина/София
Re: Новости от PIKO
« Отговор #333 -: 05 Февруари 2023, 13:59:50 »
Първи реални снимки на BR93 в ТТ - от изложението в Зонеберг:
http://modellbahninfo.org/modelle-20230204-05/





pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от PIKO
« Отговор #334 -: 20 Април 2023, 23:09:05 »
Вече е в продажба:
https://www.modellbahnshop-lippe.com/Elektrolokomotive/E-Lok/Piko-97400/de/modell_409824.html


 :yes:

Цитат
E-locomotive BR S499.02
Ново за 2023 г.

Както при оригинала, S499.02 също представлява по-нататъшно развитие на легендарната „Laminátka" в модела. И двете серии споделят превъзходното качество на модела.

Това става ясно в прецизното възпроизвеждане на корпуса на локомотива с ефектната вентилационна лента, чиято гравюра предава най-високата пластичност на модела. Прозорците на машинното отделение отгоре са монтирани идеално изравнени. Особеност е рамката на предния прозорец, която се побира от отделно поставени рамки в мащаб 1:87. В съответствие с това вентилационните системи до прозорците също са проектирани като отделни части. Освен външните качества, моделът е и технически убедителен. Сред осветителните функции, осветлението на шасито с филигранни стъкла на лампата е особено забележително.

При моделите, оборудвани фабрично с дигитален декодер, може да се включи и осветлението в кабините на водача, арматурните табла и машинното отделение.

Благодарение на интерфейса PluX22, аналоговата версия може да бъде оборудвана с декодер за нула време и след това има същите светлинни функции.
« Последна редакция: 20 Април 2023, 23:12:03 от pach »

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 274
  • Рейтинг: 198
Re: Новости от PIKO
« Отговор #335 -: 21 Април 2023, 01:44:50 »
Цитат на: pach link=topic=5.msg124409#msg124409 date=1682021345
Вече е в продажба:
https://www.modellbahnshop-lippe.com/Elektrolokomotive/E-Lok/Piko-97400/de/modell_409824.html

Цитат на: pach link=topic=5.msg124409#msg124409 date=1682021345
:yes:


Поръча ли го вече?  8)

Иван

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от PIKO
« Отговор #336 -: 25 Април 2023, 18:24:01 »
Цитат на: IvanC link=topic=5.msg124410#msg124410 date=1682030690
Поръча ли го вече?  8)
Иван

Тц...макар много да ме изкушава, за преработка в БДЖ-43.
Не съм специалист, но още един комплект странични джамове (като резервна част от сайта)
и нова ливрея...може би става!? ...и фотоец, с нашите табелки, които са ни на друго позициониране.
Аз ще го чакам в ТТ...до тогава ще науча колко точно "суперосване" ще му трябва (освен джамовете)
за да стане БДЖ-43 ...и т.н. А иначе цената от ПИКО, просто няма конкуренция!!!
 :ok: :yes:

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 274
  • Рейтинг: 198
Re: Новости от PIKO
« Отговор #337 -: 25 Април 2023, 19:10:07 »
Много добре направен модел!

Ветроупорни стъкла, огледалца, пипнати чистачки (спрямо тези на ламинатката), оборудване на кабината, подобрена изработка на пантографите (спрямо ламинатката), оборудването на покрива - всичко е на много високо ниво за "ширпотреба" на Пико.

Ако има интерес мога да пусна снимки на моя екземпляр.

Иван

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1339
  • Рейтинг: 206
Re: Новости от PIKO
« Отговор #338 -: 25 Април 2023, 23:10:25 »
Плугове и буфери!
« Последна редакция: 25 Април 2023, 23:12:49 от jopeto »

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 274
  • Рейтинг: 198
Re: Новости от PIKO
« Отговор #339 -: 26 Април 2023, 06:32:12 »
Цитат на: jopeto link=topic=5.msg124421#msg124421 date=1682453425
Плугове и буфери!

В чешко изпълнение. Спрямо нашите 43-та серия са "северен елен"!  :yes:

Все пак са копирали чешки оригинал, та може би така е коректно.

Иван

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от PIKO
« Отговор #340 -: 27 Април 2023, 07:15:05 »
Цитат на: IvanC link=topic=5.msg124420#msg124420 date=1682439007
Много добре направен модел!

Ветроупорни стъкла, огледалца, пипнати чистачки (спрямо тези на ламинатката), оборудване на кабината, подобрена изработка на пантографите (спрямо ламинатката), оборудването на покрива - всичко е на много високо ниво за "ширпотреба" на Пико.

Ако има интерес мога да пусна снимки на моя екземпляр.

Иван

Давай, направи му едно ревю в съответният раздел.Ще бъде интересно и информативно!
Моля! Когато ти е удобно и имаш свободно време, разбира се! :hi:

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 274
  • Рейтинг: 198
PIKO CSD 499.02
« Отговор #341 -: 27 Април 2023, 16:15:05 »
Чак ревю да правя в отделна тема няма нужда. Снимките говорят достатъчно, затова ги пускам тук.

























Все още не съм го кичил с детайлите в кесийката, която дойде с локомотива - спирачни маркучи и др. подобни. Видях, че има плугове (от грозните, чешките) без изрези за теглича в кесийката и доста детайли, но не съм ги разглеждал. На снимките локомотивът е в състоянието, в което го извадих от кутията за първи път. Само съм му сложил курцкуплунзи на Роко.


Иван
« Последна редакция: 27 Април 2023, 16:18:29 от IvanC »

IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 274
  • Рейтинг: 198
PIKO CSD 499.02
« Отговор #342 -: 29 Април 2023, 00:51:55 »
Съдържанието на кесийката:




Със "сестричетата":







Иван

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от PIKO
« Отговор #343 -: 06 Май 2023, 10:17:52 »
Представяне на БР-93 в ТТ:
https://youtu.be/YEHvrVfJFhU

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от PIKO
« Отговор #344 -: 31 Май 2023, 20:25:11 »