Главен форум | Main forum > Моята колекция | My collection

Колекцията на Caprycorn

<< < (27/37) > >>

zazo:
С любезното съдействие на Ясен ще публикувам една поредица от снимки, които направих снощи в дома му. Мога да ви кажа, че това е един бегъл поглед над уникална колекция, която заслужава много по-детайлно представяне. Акцента в случая пада върху споменатите вече "самоделки". Не съм в състояние да дам подробности, моделите са майсторени от Ясен, като за донори на части са използвани модели на локомотиви на ревел, пико и др. Напасвани са котели, добавяни са тръби и всякакви детайли, които донорите изобщо не притежават. Мога да кажа, че резултатите са силно впечатляващи. Ясен може да даде повече подробности.

Като за начало ето няколко снимки на "дисциплинираните" витрини. След което ще дойде ред на моделите "made by Caprycorn", каквато беше и основната задача.











Сaprycorn:
Ето и т.нар. "САМОДЕЛКИ"
Повечето от тях са правени в периода 1994-2000 година. Тогава или не се произвеждаха изобщо тези серии, или нямахме достъп до производителите (през 1994 година в България имаше само един лок на Роко- 50-ката на Жоро)
И така желанието да имам 01 с Вагнер крила, и невъзможността да си я купя, ме подтикнаха към почина направи си сам! Първите опити не бяха съвсем сполучливи, но все пак бяха много полезни. За части се използваха машините на Пико- BR01, BR41, BR52, BR55, както и юнорската 80-ка. Другите части са от сетовете на Ревел- BR01 "Вагнер" и BR03. От изключителна важност в случая беше наличието на чертежи и снимки както на локомотивите, които ще се правят, така и на локомотивите-донори! Така например, котелът на 44-ката се правеше от два котела на 01, като се нарязваха на звена, и се напасваха по чертежа на 44-ката. Всички допълнителни тръби, држки, кранчета и други такива се произвеждаха по технологиите на Васко!!! Също по неговите технологии се правеха и промените в задвижването, токоснемането и въобще "суперосването".
Ето ги резултатите:











































Ето и едно сравнение между модела на Роко, и правеният от мен модел на BR44




И така, какъв е принципа на "самоделката"- чупим яйцата и правим омлет- образно казано! Ако знаем, че BR03 представлява котел, кабина, крила, пътеходно и тендер, еднакви с тези на BR41, и ходова част, еднаква с тази на BR01, то остава просто да прежалим една 01-ца и една 41-ца, за да сглобим от двете машини BR03! Тръпката е много голяма, особено ако в този момент никoй не произвежда BR03, и се знае, че при сполучлив резултат това ще бъде "ЕДИНСТВЕН УНИКАЛЕН МОДЕЛ"

EMPEROR:

Жоро:
БРАВО Ясене, БРАВО!!!
Аз няма да те хваля за стилната колекция, други след мен сигурно ще бъдат по-щедри в суперлативите.
Браво за това, че показа твоя труд. Защото сред нас малцина са тези, които имат смелостта да разрушат два или повече локомотива, но след това да създадат друг, много по-хубав от заводски. А единици са тези, които ще доведат подобно начинание до край. Това, което си писал по-долу, звучи много лесно и елементарно за осъществяване:
Re:Колекцията на Caprycorn
«...то остава просто да прежалим една 01-ца и една 41-ца, за да сглобим от двете машини BR03! , но всъщност изисква много време, търпение, прецизност и достоверност. Предлагам ти, за да стане по-ясно, кои части са добавяни върху "донорите" да маркираш твоити части със стрелка и номер(1,2,3 и т.н.) и после да обясниш, например:
1. Тръбите върху котела са от еди какво си, оригиналните са изпилени, направени са нови носачи от... и закрепени/залепени в нови отвори на котела с Ф ... мм.
Направи го за един локомотив ако искаш, мисля че процедурата се повтаря при всички други.
Много добре си направил, като си показал и задвижването на тендера, ако имаш време и желание, разкажи за проблемите с които си се сблъскал и как си ги решил.

 :hi: :buba:

Сaprycorn:














































Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия