Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

Товари за вагони (H0) лично творчество

<< < (3/3)

Lokomotion:
Да наистина аз гоня немската реалност, а не българската. Може би трябваше да започна с обяснението, че това са нещо като първи опити в направата на товари. Разбира се ботонните тръби могат да бъдат изцапани, със следи от цимент и т.н., дървените основи на товарите могат да бъдат състарени все едно, че са били изложени на елементите на околната среда. За да се постигне това се изискват доста проби докато се получи хубав резултат. Колкото до вагоните приемам, че от железопътната компания ги чистят много добре и доста често, за състаряването им не сам решил още. Наскоро започнах опити с пигменти за състаряване и не сам прецизирал още техниката.Направих опити с тях да наподобя ръжда,но не знам колко добре се е получило:





МАШИНИСТ:
Хубава ръжда.особено колоосите.Може и тук-там метал с някоя боичка и свети.Може и малко кал и ръжда по въжето,което ги държи.
Вземи тъмен байц за дърво - орех , дъб или по - тъмен и мацни фундаментите.
С по-светъл - гредите . С пиромолив с миничка HB драсни дефекти по дървото.С тънкописец - ако намериш кафяв / мисля в ориндж - център / има , чепове и други , или с клечка за зъби-по 1 точка с тъмен байц.
В ориндж-център има много богат избор на маркери,тънкописци и други пособия за моделизма,както бои на РЕВЕЛ и ХУМБРОЛ,в метални кутийки.
Ако си купиш от тях,пиши и ще те светна как с четка и боя става " старо , избеляло , на облаци и други дребни шашкънийки .
Хубавото на тези бои е , че разреждат добре с AMB , MPT и не пречат на полистирола на шасито на вагона и ако сгрешиш с капка разредител на клечка за уши веднага корегираш.
А ако изсъхне с нокът лесно се стърже.
И накрая за да не пада и трие боя - се пръска със акрилен мат-лак за мебели,който фиксира и декали / ваденки / да не падат след време от старост.
Продължавай борбата.
Ако имаш въпроси - питай.

МАШИНИСТ:
---Байц за дърво - на водна основа.Ако не е тъмен колкото искаш,отваряш шишето и до прозореца да се изпари водата,или в някаква купичка за по-бързо изпаряване.После с 1 ръка,постигаш ефект.
---Може за кафяво-отвара от чай или за равномерен цвят - тютюн от цигара,да кисне във вода и после да го свариш или го сваряваш и после кисне,като го захлупиш с нещо,за да стане запарка.
---За усилване на ефекта-нес кафе.За сила и потъмняване на цвета - кафе повече.Може и малко кока-кола.
---За сажди и мръсотия - пепел от цигари във вода.Става сиво-черно.
---За омасляване - прах от графит на мек молив за рисуване - 3В,4В,5В,6В.Колкото е по мек,толкова по равномерно става.
---За усилване ефекта на прах - до като още повърхността ти е мокра,намираш най-прашното място в къщи и със мека широка четка за боядисване,прехвърляш прахта върху модела.След изсъхване - ефекта е поразителен.
---За да избегнеш лъскавина след изсъхване на лепило Ц-200 и подобните за дърво / има Ц-400 на ХЕНКЕЛ - ЖЪЛТА ТУБА С ЧЕРВЕНА КАПАЧКА MOMENT WOOD / го разреждаш с ПРОНТО за паркет.Това важи и за полагане на баластровата призма при изграждане на железния път.
---За почерняване,но цвета е силен и трудно се почиства,ако сгрешиш - печатарско мастило или за писалки.Даже и стъкло се тонира с него.
Когато си купиш бои на РЕВЕЛ или ХУМБРОЛ пиши,да ти кажа за тях процедурата.Хубаво е да са МАТ с цел естествени цветове,леко избелели и много реалистични.Може и лак или полулак , но там е по друго.

pach:
В никакъв случай не ползвай бои които се разреждат с АМВ, МРТ, КОРЕСЕЛИН И АЦЕТОН. Моделите ни не са от полистирол ( това е в стендовия моделизъм) да не говорим, че на повечето оригиналната боя се поврежда и от чист спирт дори.

Има сухи техники на състаряване....цели сетове за това...чрез тях или проверените технологии с пастели и т.н стават само за железопътен моделизъм. Те всъщност се ползват и в стендовия - никой не би искал модела му да омекне и изкриви след грешна техника на състаряване.

Колкото до боите за нас - ползвани и за стендов моделизъм, повечето от тях се разреждат ( старите излезли от производство вече) с техни си фирмени разредители . Понякога може и с гореизброените химически смеси от железария на ъгъла, но винаги прави проби с малки количества и на модел който вече е бракуван..за да няма после " Ах и Охххххх"....ако боята се пресече на парцали или не се смесва с раз.едителя- значи не е за нея, камо ли за модел!

Модерните бои за моделизъм вече са на акрилна основа съгласно новите директиви ( европейски и световни) за екологичност.
Те вече и не миришат така силно, макар повечето моделистти да запазиха аспирационните системи или продължават да пръскат с аерографи на балкона. Те също си имат специални разредители от фирмите-производителки. Опити се правят с вода и газ ( течна), но отново е валидно правилото за предварителни проби ( и грешки) на неотговорни детайли.

Тук има доста специалисти по бояждилъка -  колегата Бояджиев например е не само с името си, но и едни от най-добрите 
майстори с аерографа ( нищо че наградата някога бе дадена на друг) . Има и други, някои от които даже са писали малко по въпроса в различни теми на форума.
Четене и питане, както казва в горния пост машиниста.
 ;D

МАШИНИСТ:
Колега pach , имам вагони на много фирми.Съвременно и старо производство.Основен материал е полистирол и производните му.Ниска себестойност на продукта.
Да с АЦЕТОН и КОРЕСЕЛИН материала омеква,падат части и надписи и прочее.
Но АМВ и МРТ не му действат.Лични проби.Да на някои падат надписи,но там няма да се действа.
Няма вагон на който да не съм пробвал въздействието на АМВ и МРТ.
Даже и на прозрачни части.
Споделям личен опит с достъпни материали.За онези , които пишеш се поръчват или цените са им понякога ненормално високи.
Колегата си знае,ще пробва на неотговорни места.
И да - новите материали за акрилни,и на водна основа.
Метода проба-грешка е най - разпространен и няма лошо , човек да опита.

Навигация

[0] Списък на темите

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия