Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control
съвет за един неизвестен декодер
pach:
Ами в менюто не намери ли точка "RAILCOM"??????
Технологията на сайта не позволява директен линк по лесния начин.
--- Цитат --- RailCom е името на технологията на двупосочна комуникация, разработена от Lenz съгласно RP 9.3.1 и RP 9.3.2 на NMRA .
RailCom позволява на външно устройство да може да чете реални данни, предавани от декодер. Тези данни могат да включват, наред с другото: действителната скорост на декодера, нейното натоварване, съдържанието на всяка автобиография и нейния адрес.
За да се даде възможност за двупосочните характеристики на RailCom тези компоненти са необходими:
1. Декодер на RailCom, който предава информацията ( DCC_Rail , Lenz Gold, Lokpilot v3, Zimo MX64, LD-G-32, LD-G-33, FD-Rbasic ...)
2. Детектор, който може да приема тези трансмисии като Lenz LRC120 или RailComDisplay
3. Изключващо устройство, което обуславя сигнала за предаване като Lenz LZV100 / LV102, командната станция NanoX-S88 или BoosteR-CDE ..
За предаване на данни от декодера към детектора е необходимо да се прекъсне захранването на коловоза между DCC пакетите. Това прекъсване се нарича "изрязване". Интервалът на предаване е разделен на две порции, наречени канали. Всеки канал може да се използва самостоятелно за предаване на данни.
Railcom
Двупосочната комуникация е активирана в декодера с CV29, bit 3 . Някои декодери в CV28 показват предадените съобщения за данни. Обичайната конфигурация на това CV е:
CV28, бит 0: Канал 1, използван за излъчване на адрес.
CV28, бит 1: канал 2, използван за данни (CV, velocidad и др.)
CV28, бит 2: Канал 1, използван за разпознаване на командата
Обичайната стойност за CV28 е 3 (бит 0 и бит 1 активни), след това декодерът предава своя адрес и допълнителните данни
--- Край на цитат ---
И съответно след първоначалния анонс следва и конкретно устройство с дисплей:
--- Цитат --- RailComDisplay
Местно показване на данните на RailCom
RailComDisplay е локален детектор, който показва данни, предавани от декодери RailCom. Когато локомотив влезе в изолиран участък, свързан с RailComDisplay, данните, предавани от декодера, ще бъдат показани: адреса му и в зависимост от декодера скоростта, температурата и натоварването му. Няма значение дали локомотивът в този участък спира или е в движение, данните се изпращат непрекъснато
Той също така може да покаже стойността на CV, когато се чете с PoM, докато локомотивът е в изолирана секция
RailComDispay изисква устройството за прекъсване да отговаря на DCC сигнала, за да може да визуализира трансмисиите и декодерът да е активирал функциите на RailCom. Изолираният участък трябва да е поне два пъти по-дълъг от най-дългия ви локомотив.
Инсталирането на RailComDisplay е лесно; сигналът от усилвателя е свързан към клемите J и K и изолираната секция на коловоза към клемите J1 и K1. Данните се показват на 16-знаков, двуредов LCD дисплей. Ако използвате задното осветление, свържете към външно захранване, а не към вътрешния 5V.
За да програмирате PIC, можете да изтеглите HEX файла.
Изтеглете ръководството, схемите и печатни платки тук в PDF формат, ако искате да създадете свои собствени печатни платки или да установите компоненти вижте тези уроци .
ЗАБЕЛЕЖКА: През 2008 г. след NMRA RP-9.3.2, освен адреса и автобиографията, Lenz Gold изпраща скорост и температура, а декодерът Zimo изпраща скорост, температура и товар, но сега спецификацията RailCom се променя на RailComPlus, която не следва RP-9.3.2 от 2008 година, така че с новите декодери като Lenz и ESU получавате само адрес и автобиография, които са съвместими с RP-9.3.2
--- Край на цитат ---
сега не искай обаче и да ти направя устройството и запиша кода в него....дори и да не "виждаш" такова!? :scratch_ones_head:
svetljjjo:
Е благодарско сега ще го разуча как става врътката. :drinks:
Иначе пикчета и сам си програмирам стига да има програма написана :)
mitko0888:
Светльььо, като напишеш DCC Railcom в гугъла или каквато търсачка ползваш, според мен излиза веднага какво е това чудо. Добре е малко да попрочетеш някои неща, гледам че не ти е проблем да ги пробваш, и тогава да питаш нещо тук ако не ти е ясно, както и да разкажеш на нас какво ти се е изяснило.
Вземи изчети поне основните страници от DCC WIKI. И NEM стандартите преди това. Мисля че не е излишно, дори е задължително, освен ако не искаш само да трупаш каталожни номера. Тоя номер - да търсиш нещо конкретно без да имаш идея за какво става въпрос - върши работа само в началото и то само за елементарните неща.
Best Ripper:
Пичове, един дилетантски въпрос, ако нямате нищо против...
А защо решихте, че показаното на снимките е декодер? Само защото е било завряно в локомотив ли? :pardon:
Иначе ентусиазЪмът ви е покъртителен - направо гасите тъмнината! :lol: Убеден съм, че до 3 седмици ще успеете да подкарате и някоя аналогова "тапа" /заглушка/ в цифров режим! Дори и адрес ще й зададете! Ю кен ду ет! &bgflag :drinks:
mitko0888:
--- Цитат на: svetljjjo link=topic=5011.msg108913#msg108913 date=1505989889 ---...
Да кажа само че декодера реагира на команди сменя скороста на мотора и посоката и е с адреса по подразбиране 3
...
--- Край на цитат ---
Ти как мислиш: ако сложиш една аналогова тапа /заглушка/ на един локомотив, и го пуснеш с цифрова централа, дали ще го подкараш?
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия